Aslan
Trådstartare
Efter vad som känns som en evighet så ska nu hästen sättas igång, försiktigt och enligt schema vi fått av vet. Hästen är just nu rätt oregerlig och styrig, vilket inte är något konstigt. Men att först promenera hästen för hand 2 gånger om dagen för att sedan vidare få skrittas uppsuttet känns just nu som självmord Vet har redan skrivit ut domosedan som vi kan hämta ut vid behov då denne såg detta som nödvändigt då vet givetvis har träffat kruttunnan till häst regelbundet. Jag söker främst erfarenheter av just domosedan nu. Enligt vet så får vi testa oss fram till vilken dos som funkar bäst men givetvis inte överskrida maxdosen. Ger vi maxdos sa vet att hästen garanterat kommer bli ordentligt groggy och snubblig och det tyckte denna inte vi skulle rida på, utan under våra promenader då testa oss fram till lämplig ”rid” dos. Jag känner väl att det inte är superkul att sätta mig på en drogad häst, men alternativet är inte heller bättre. Vad har ni för erfarenhet av att rida på just domosedan? Vilka doser har ni behövt ge? (Jag förstår givetvis att det är individuellt då inte ens vet kunde svara på exakt dos för detta). Och har det funkat bättre för er att rida i skogen eller ridhus/paddock? Hästen är som sagt konvalescens och får under inga omständigheter bocka, busa, hoppa, göra några rivstarter osv.. hur nu detta ska gå till med en överladdad 6 åring