Idiot hundägare!

Sv: Idiot hundägare!

Du är inte löjlig alls. Har själv råkat ut för detta. Vissa hundägare borde ta hundkörkort eller skaffa en undulat istället, så de så.
 
Sv: Idiot hundägare!

Jag vet! Men som vanligt så stod jag bara å gapade, och hade fullt sjå med att lugna en upprörd Birk!

Alla de saftiga replikerna som poppade upp i huvudet, kom några minuter för sent! Lätt att vara efterklok!

Måste det alltid vara saftiga repliker??? Hade det inte varit enklare att helt lungt be paret att hålla in sin hund lite?
 
Sv: Idiot hundägare!

Nej egentligen inte, men är man så nonchalant som de var, då förtjänar de lite "saftigare" repliker! Tycker jag! :angel:
 
Sv: Idiot hundägare!

Nej egentligen inte, men är man så nonchalant som de var, då förtjänar de lite "saftigare" repliker! Tycker jag! :angel:

Oavsett vad de förtjänar eller inte... så möter du själv större förståelse om du börjar med att vara trevlig. Det tjänar du själv på i längden.
 
Sv: Idiot hundägare!

Det har du rätt i! :) Men jag har svårt för att vara trevlig mot människor som nonchalerar en, som släpper fram sina lösa hundar till min hund som hatar hundar.

Tyvärr.
 
Sv: Idiot hundägare!

Du är inte löjlig alls. Har själv råkat ut för detta. Vissa hundägare borde ta hundkörkort eller skaffa en undulat istället, så de så.

nej usch låt dem inte ha undulater :mad:

de ska inte ha djur eller barn överhuvud taget! :devil:
 
Sv: Idiot hundägare!

Det har du rätt i! :) Men jag har svårt för att vara trevlig mot människor som nonchalerar en, som släpper fram sina lösa hundar till min hund som hatar hundar.

Tyvärr.

Det är förmodligen inte nonchalans alls från deras sida... Utan ren och skär okunskap... Hade kunskapen funnits så hade de inte släppt fram en så liten hund till andra hundar..
 
Sv: Idiot hundägare!

Det är förmodligen inte nonchalans alls från deras sida... Utan ren och skär okunskap... Hade kunskapen funnits så hade de inte släppt fram en så liten hund till andra hundar..

då kan de väl inte inneha så mkt logik.:smirk:
 
Sv: Idiot hundägare!

jag förstår att du blev arg!

Nu senast när vi för en liten stund sen var ute med max möter vi en "gubbe" med en rätt stor hund och han frågar om vi har en tik. nej svarar jag och han mumlar något om att då kan det ju bli problem varpå han släpper fram hunden till max....?
jag blev ganska paff och när jag såg att hans hund börjar spänna sig så säger jag "nu ser jag på hans svans att vi kanske ska gå vidare" varpå gubben säger "ja vissa brukar han annars ryka ihop med direkt"

varför släpper man då fram hunden ens en gång när man fått veta att det är en hane?? :confused:

vi fortsätter gå och han går efter bakom oss och låter sin hund springa max i hasorna... max sätter sig för att bajsa och då stannar han med sin hund och väntar tills max är klar.. jag förstår inte riktigt vad han höll på med.... min telefon ringde och jag gjor de mitt bästa för att få det att se ut som att vi skulle stå där länge så tills slut gick han vidare... vi tog sen en helt annan väg än den som han tog kan jag säga.... dessutom började han sjunga högt när han var ca 100 meter ifrån oss... vi tyckte att han kändes som plockad ur en thriller.... "mannen på ängen" typ....
 
Sv: Idiot hundägare!

Nej... har jag påstått det??

Okunniga människor är oftast inte logiska... Okunniga människor kan i sin okunskap inte förutse ett händelseförlopp som kan vara till nackdel för dem... ex vis att deras lilla hund blir biten av annan hund som inte tycker om andra/små hundar....

Vad vet vi.... de kanske bara var hundvakt åt den lilla hunden och aldrig promenerat en hund innan... Hur skall de då veta att hundar inte skall hälsa på andra hundar??... eller att vissa hundar som de möter på promenaden kan vara farliga för den lilla de har i snöret??

Alltså kommer man alltid längre om man först uppträder vänligt mot folk man möter... innan man klämmer till med saftiga repliker eller gapar och skriker eller idiotförklarar människor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 691
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 537
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 960
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 255
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp