Idag vänder det!

Googles doodle är jättesöt :love:

winter-solstice-2016-northern-hemisphere-4788310770712576-hp.gif

Alltså vad är oddsen, jag satt precis o försökte visa mannen den o han var måttligt intresserad av att komma o titta på "googles urgulliga snöstenar". Kul nån mer uppskattade den :love:

Bra. Jag är trött på att känna mig konstant sovandes eftersom det så sällan är riktigt ljust ute. (Och då bor jag ändå i Sthlm och kan vara utomhus under dygnets ljusaste timmar)

Här gick solen ner så sent som kl 15.32 idag! I stället för 15.30 som låg fast 10-17/12. Och i morgon först 15.33! :bump:

(Sedan att det hinner bli två ytterligare förlorade minuter på morgonen de närmaste dagarna, det kan vi väl låta bli att grumla glädjen med)

Även jag gläds att vi går mot ljusare tider, sista veckan har känts tung trots att mycket roligt hänt.

Jag brukar märka skillnaden rätt snabbt, i mitten på januari mår jag redan bättre. Det ska bli så skönt!

Bara lugn, om ett halvår vänder det igen. ;)

Men då är ju värsta sommarmånaderna kvar :arghh: det är ju fan sommar jämt. Typ halva april är nästan sommar, maj, juni, juli augusti, september är typ sommar. Ett halvår sommar varenda år, och så får övriga tre årstider trängas på ett halvår.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
10 592
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar