Idag vänder det!

Tjoho!:bump::banana: Kyla gör mig ingenting, men det är ju lite smått jobbigt när man alltid jobbar dem timmarna det är ljust ute.

Mycket trevligt :D

Nu behöver jag bara lite extremkyla utan snö så det fryser till ordentligt :cautious: *planerar projekt*
@athena_arabians OT, men vad är det du behöver tjäle till, åka skridskor på havet?:nailbiting:
Här känns det som en extra lång, mörk och ishalkig höst. Vintern inföll en helg i november när vi plötsligt hade en halv meter snö och underbart sparkföre. Sen blev det höst igen.
Mera ljus, tack!

@athena_arabians OT, men vad är det du behöver tjäle till, åka skridskor på havet?:nailbiting:
Här känns det som en extra lång, mörk och ishalkig höst. Vintern inföll en helg i november när vi plötsligt hade en halv meter snö och underbart sparkföre. Sen blev det höst igen.
Mera ljus, tack!

Få ut en borrigg i skogen plus fixa spår för körning av vattentunna (dvs en pisstunna) till sagda rigg. Det ser inte bra ut kan jag säga :meh:

Mitt jobb innefattar lite av varje :D

Det är faktiskt vintersolståndet vi firade förut när vi firade Jul, då vi hyllade guden Jolner (Thor?) och firade att ljuset var på väg tillbaka. Sedan kom korstågen och vi tvingades bli kristna så då lyckades vi behålla julen genom att säga att "Ehhh JESUS FÖDDES DÅ!! SÅDETSÅ!"

Äntligen! :love: Vintersolstånd borde firas mer än någon annan högtid! (Tigerflickan planera redan för att det borde firas med iaf ett glas vin. :p)
Du har helt rätt, jag ska banne mig fira att sista nattskiftet för i år är avklarat och att ljuset vänder åter. Jag känner mig riktigt hednisk idag, fast blotandet får vara avklarat för i år, de tuppstackarna nackades i måndags. :cry:

Googles doodle är jättesöt :love:

winter-solstice-2016-northern-hemisphere-4788310770712576-hp.gif

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
10 592
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar