Jag hann inte skriva något svar igår, men jag höll tummarna så knogarna vitnade för din vovve igå.
Min tik är opererad 4 ggr(!) för juvertumörer. Som tur är har hon ett fantastiskt positivt temperament och har, med undantag av de två första dygnen efter OP, varit på precis samma glada humör.
Igår var jag faktiskt på ett återbesök hos vet då nya knölar (trots att juvrena är borta) har uppstått. En sitter i gammal ärrvävdad och jag har varit tveksam om det är en vävnadsknut från där ett staple har suttit. Den andra knölen kom direkt efter att hon hade löpt (som från ingenstans) - och om jag inte "vetat" att all juvervävnad var borttagen så skulle jag gissat på hyperplasi.
Veterinären verkade dock mer eller mindre övertygad om att det var vävnadsknuta respektive hyperplasi (hon kunde faktiskt känna att viss juvervävnad fanns kvar) och hon sa att om det inte skulle vara det så var knölarna så små att hon förmodligen kommer att märka av dem under sin livstid (tiken är 10 år i år). Men om jag ville kunde vi ta bort knölarna under lokalbedövning (de låg så ytligt) och skicka på analys - men då skulle det inte vara för hundens skull, utan för min (för att jagt skulle få veta vad det var för något). Så nu funderar jag på hur jag ska göra. Jag vill dock inte göra något som orsakar min hund onödigt lidande.
Men förhoppningsvis är min lilla älskade vintis frisk

(peppar peppar).
I alla fall, hoppas att det har gått jättebra för din hund - det första dygnet efter operationen kan vara jobbigt för dem. Jag fortsätter hålla tummarna för att det är en godartad tumör. Om det inte är det brukar man operera bort hela den juversida där tumören satt (om de inte redan har gjort det). Om tumören är mindre än en hasselnöt är chanserna ofta goda att det inte har spridit sig till lymfsystemet och lungorna.
Kramar!