Sv: Idag har jag..
Idag har jag ridit för Tinka för första gången på 6 veckor (vart bortrest), gubben som äger hästarna håller på att avancera i ridandet och skulle följa med för första gången så jag tyckte att en lugn barbacka tur endast iförd repgrimma kunde passa
första km gick bra, när vi skulle passera ett lerigt parti på stigen sniker tinka för nära ett träd och jag fastnar med foten bakom trädet och dras bakåt tills jag halvligger över ländryggen, och då passar mitt snälla kallblod på att göra det hon är bäst på! Räjser trava!
Halvliggande, på väg att glida av gör jag ett tafatt försök att få stopp på henne men då styr hon istället upp på en kulle som hon sedan hoppar nerför och jag dråsar av rakt i en hög med massa grenar.
Inga revben brutna konstaterar jag, och krälar upp på ryggen igen inför en förundrad hästägare som påpekar att han aldrig ramlat av...
Då kan jag inte låta bli att påpeka att man måste ramla av 100 gånger för att bli en bra ryttare, var jag nu har hört det dumma påståendet.
Jag är iaf en bra bit mer än halvvägs dit!
Resten av vår lugna tur bestod av taktande hit och dit, bocka nerför alla nedförsbackar, galoppera på stället, ta jättehopp över stenbroar mm mm
jag lyckades iaf få till en riktigt långsam trav istället för den mega rodeo Tinka laddade för! trots att det var med näsan ivädret och alldeles för korta tyglar...
Sån var min dag, imorn är det nog sadel som gäller!
Så här nöjd var den dräktiga tanten när hon kom ut i hagen igen!