Idag har jag..

Sv: Idag har jag..

Hmmm...ja...det blev inte så mycket gjort idag som jag hade tänkt :(

Detta regnande...suck.
Det blev bara pyssel med hästarna inne i stallet.
Hoppas på en bättre dag i morgon.

Idag har vi uppehåll och även solen har tittat fram en liten stund:bow:. Dock ligger jag lågt med fröken även idag. Har släppt ihop henne med min 6-månaders lilla kille då hans mor lämnade gården idag. Det har blivit lite rejs och hopp så jag måste försäkra mig om att hon inte blir öm...tar en kort promenad med henne i eftermiddag när jag ställt in Raketen;)

Jag har skrittat en liten stund.... "Morsan" är precis hemkommen och har från och med idag avslutat sin mammaledighet... Hon skall alltså sättas igång nu och det är ju lika bra att börja direkt...

Lite stimmig var hon... det måste erkännas... men fullt hanterbar...

Idag var en fin dag o ut o rida .Soligt vinterväder o noll grader perfekt. Blev lite form träning o förflyttningar på båda.

Idag tog jag mej en dust med unghästen. Skulle ha börjat med longering men han naffsade efter mej när jag skulle ta på grimman så jag bestämde mej för rundkorallen istället. Fick jobba honom ganska hårt innan han gav sej. Sedan följde han mej lös som en hund bakom mej vid minsta steg fram,sidan och bak. Lossade gjorden ngt hål och gick en kort avskrittningstur i skogen.

Idag var en fin dag o ut o rida .Soligt vinterväder o noll grader perfekt. Blev lite form träning o förflyttningar på båda.

Solen begåvade oss blott en kort stund...och vinterväder?????????????? Nä, inte här...fortfarande sjöslag:cool:

Kära nånsingens. Havet börjar inta sin gamla strandremsa från stenåldern:crazy:. Mina pållar ser ut som den gamla kinesiska dynastinkjejasarens hästarme. (lerfigurer):smirk: . Här rids ingenting, men det ska bli så fort vi tycker att vädret är mödan värt.:bump:

Ja idag blir d ridning igen men idag snöar d lite,inge bekymmer med leriga hästar här inte. Dom blir hellre renare när dom rullat sig;)

Idag ska jag också rida.. har legat på latsidan i ett par dar.. Men pallar upp samvetet med att han bara är tre och bara mår bra av att få några dagars vila ibland:angel:

Hade planer på att ta en runda med damen idag.... Men hon har gått och gått och gått... oavbrutet i hagen sen jag släppte ut henne i morse.... Således har hon motionerat sig alldeles själv....
Det blir en runda i morgonbitti i stället... innan hagsläpp.

Ikväll blir det lite grooming.....

idag blir det inte heller någon ridning för min del... :( är på tok för halt nu överallt...
men har däremot strött ut spån på alla hala fläckar i hagen så att hästarna inte ska halka... :)

har du inga broddar?
min ena häst går inte att sko bak (just nu) så han halkar runt så glatt så glatt medans jag nästan avlider i oro av att han ska fläka sig..

----
idag har jag ridit vita 2-3timmar i ridhuset.. för en ynka barrelrace på juluppvisningen ;)

Jag var duktig i går, red trots att det regnade :banana: det händer inte allt för ofta.

Idag blir det longering. Måste lära madammen att man kan galoppera utan att bocka av ryttaren. Så ett ordentligt galopp pass blir det allt :devil:

Jag genomförde planerna från igår...

Jag har idag försökt skritta en överhet häst som gått på tårna...
För att inte ridturen skulle bli en enda lång kamp mellan oss så blev det ridning i terrängen istället för på vägen.

Att ge sig ut i våra vattensjuka marker utan att först till fots kontrollera bärigheten är ett vågspel.... men så fick det bli... och det gick bra.

Madam själv hade nog föredragit en runda i betydligt högre tempo om hon själv fått bestämma...:cool:

Jag kom till stallet igår och började borsta min kille och så såg jag att han hade en stor grop på varje framben, på hans knän. Tänkte "Det är inte sant! Han kan inte växa mer!".. Han har fått dessa gropar varje växtperiod. Undrar hur stor han tänker bli egentligen? Och varifrån har han fått det? Alla hans syskon är mini..

ridit i skogen tillsammans med min tränare Camilla och hennes häst Bonita, vi tränade lite i padocken efteråt.

har du inga broddar?
min ena häst går inte att sko bak (just nu) så han halkar runt så glatt så glatt medans jag nästan avlider i oro av att han ska fläka sig..

----
idag har jag ridit vita 2-3timmar i ridhuset.. för en ynka barrelrace på juluppvisningen ;)

Nepp, har inte mina hästar skodda... och just nu när det har varit lite halt har jag sett till att hagen blir halkfri i stället för att behöva slå på skor... ;) När mina hästar verkligen trivs att vara barfota vill jag inte sko dom bara för några halkiga dagar... annars fastnar det så mycket snö i skorna så då är barfota bättre... :p

Idag blev det lite mer enhandsträning på stånget, har haft lite latveckor nu men tycker han är förtjänt av att bara få strosa runt i hagen och käka en massa hö...
men nu när skolan har börjat lugna ner sig igen innan jullovet kan jag börja sätta igång lite mer med ridningen igen! :bump:

Gissa vem som börjat testa gränserna...:smirk:
Nu när Allie är bra i leder och muskler så har en helt annan sida av honom visat sig..

Lilla goa Allie som alla faller pladask för börjar tona bort mer och mer, nu har jag en hormonstin låtsas hingst som har stenkoll på alla och lägger öronen åt alla som går förbi honom på gången.. Förutom till mig:D

Igår i ridhuset var han helt plötsligt livrädd för andra hästar, tvärvände och for iväg om nån kom i närheten.. Det tog ett tag innan jag förstod att han testade mig för fulla muggar! Då vart det lite annat tänk och herrn fick minnsann veta att han bråkar med fel person..:rofl:
De tog ett par duster och en övervägning om han kanske skulle bli cuttinghäst istället, innan jag fick ordning på det och sen gick det bra.. Eller a.. iallafall bättre. Han blev lagom förvånad när jag plötsligt blev förbannad och sa till på skarpen! Annars har det inte gått, eftersom han har varit så valpig och ängslig.. Inte nu längre!

Tur att han är så söt!:love:

Ja du Sidekick,

Nu är smekmånaden slut. Din grabb har just inträtt värsta slyngelåldern... ;)

mvh Eva

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
819
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 771
Senast: fio
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Emiro
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka