Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Emma tror du att du kan försöka vänja dig vid tanken att visa bilderna för din KP? Du har dem ju kvar eftersom du visat dem för oss här och de är så himla bra. Jag fick mycket större förståelse för dig av dem. Din KP verkar ju vara en väldigt snäll och hjälpsam person så hon borde kunna förvalta förtroendet.
Jag har inte själva bilderna kvar och vill inte visa på telefonen.

Och det att prata med kp så ja det borde jag säkert.
Fast det är inte bara vad du borde göra som är det viktiga utan att du också känner att det är rätt för dig, och då menar jag inte att du ska strunta i det för att det är enklare att strunta i det utan att du se om du kan hitta en svag känsla bakom den första vågen av avståndstagande från det av att det kan vara bra även för dig. Jag är ju personligen säker på att det är bra för dig men det hjälper ju inte om du inte känner något av det eftersom det är dig det handlar om.
Du ser nu blev det uppsats och helt obegripligt, inte alls som dina fina bilder :D

Fast det är inte bara vad du borde göra som är det viktiga utan att du också känner att det är rätt för dig, och då menar jag inte att du ska strunta i det för att det är enklare att strunta i det utan att du se om du kan hitta en svag känsla bakom den första vågen av avståndstagande från det av att det kan vara bra även för dig. Jag är ju personligen säker på att det är bra för dig men det hjälper ju inte om du inte känner något av det eftersom det är dig det handlar om.
Du ser nu blev det uppsats och helt obegripligt, inte alls som dina fina bilder :D
Ja men alltså jag kan ju inte göra som känns rätt eller vad man ska säga. Jag orkar inte förklara så bra men varje gång jag försöker göra nåt som känns som rätt sak så är det inte det ändå. Och får typ kritik för att jag VILL göra rätt också.

Du har det så svårt just nu. :(
Jag önskar att vi kunde göra något för dig för att det ska kännas bättre. Men jag förstår att vi inte kan det.

Skickar en STOR KRAM i alla fall.

Jag borde säkert inte skriva dethär heller. Men jag vill bara nångång göra nånting rätt och bra. Och att det känns bra. Och vill bara ha en enda dag som min hjärna inte är så jävla konstig och dålig. Så jag kunde känna mig som JAG bara NÅN gång en enda dag och att jag kunde bestämma nånting om mig men det är ALDRIG en sån dag. Och det är så jävla jävla jävla jobbigt för exakt VARJE dag så är jag jätte besviken på migsjälv och jag vill bara slippa det.

received_744320776968334.webp

Jag borde säkert inte skriva dethär heller. Men jag vill bara nångång göra nånting rätt och bra. Och att det känns bra. Och vill bara ha en enda dag som min hjärna inte är så jävla konstig och dålig. Så jag kunde känna mig som JAG bara NÅN gång en enda dag och att jag kunde bestämma nånting om mig men det är ALDRIG en sån dag. Och det är så jävla jävla jävla jobbigt för exakt VARJE dag så är jag jätte besviken på migsjälv och jag vill bara slippa det.
Jag har haft perioder då jag gått runt och mått så dåligt då jag kunnat komma ihåg de där 5 minutrarna under promenaden till stallet förra vintern då jag mådde bra. MEN det har blivit bättre. Idag mår jag helt okej eller rättare sagt går runt och fånflinar stora delar av tiden för jag värdesätter den där lugna lyckan så oerhört högt.
Det låter garanterat som en kliché men det kan bli bättre, det blir bättre och du har så mycket tid av glädje framför dig <3

Jag jobbar med behandling av ungdomar och det ser väldigt olika ut, så jag kan inte säga hur och vad som är tänkt runt just dig. Om du vill prata om det så är det ett jättebra ämne att ta med din KP. Men lite generellt kan jag säga i allafall.

Det är bra och viktigt att prata om, skriva ner sina tankar om, beskriva och rita om hemska upplevelser. Det är en del i läkeprocessen. Många behöver hjälp med det här, för det är så otroligt jobbigt och ångestframkallande att ens glänta på dörren till allt det där jobbiga, att det är lättare att tuffa på, förtränga, göra saker som inte är bra för en eller straffa sig själv med tankar om att man inte duger.

Men det går inte att den dörren är öppen hela tiden. Man måste få vila, göra helt vanliga saker och tänka helt vanliga tankar också. Och det är där det här med att vara snäll mot sig själv kommer in. Ibland kan man behöva ha hjälp även med att stänga den där dörren.

Du är så fantastisk duktig på att formulera dig och det är en styrka du kan vara riktigt stolt över. Den kommer hjälpa dig.

Var rädd om dig, för du är viktig och värdefull precis som du är. ❤️

Jag jobbar med behandling av ungdomar och det ser väldigt olika ut, så jag kan inte säga hur och vad som är tänkt runt just dig. Om du vill prata om det så är det ett jättebra ämne att ta med din KP. Men lite generellt kan jag säga i allafall.

Det är bra och viktigt att prata om, skriva ner sina tankar om, beskriva och rita om hemska upplevelser. Det är en del i läkeprocessen. Många behöver hjälp med det här, för det är så otroligt jobbigt och ångestframkallande att ens glänta på dörren till allt det där jobbiga, att det är lättare att tuffa på, förtränga, göra saker som inte är bra för en eller straffa sig själv med tankar om att man inte duger.

Men det går inte att den dörren är öppen hela tiden. Man måste få vila, göra helt vanliga saker och tänka helt vanliga tankar också. Och det är där det här med att vara snäll mot sig själv kommer in. Ibland kan man behöva ha hjälp även med att stänga den där dörren.

Du är så fantastisk duktig på att formulera dig och det är en styrka du kan vara riktigt stolt över. Den kommer hjälpa dig.

Var rädd om dig, för du är viktig och värdefull precis som du är. ❤️
Har du något tips till Emma på hur hon ska kunna stänga dörren, alltså finns det några tekniker, nu när hon inte klarar av att prata om problemen alls? Hon behöver ju helt klart hjälp med någon teknik och du kanske har erfarenhet av sådana.

Vet inte om det här är någon tröst, men... jag VET att du vill göra rätt, och jag SER hur hårdt du försöker. Och jag ser även att du lyckas långt på väg, fast ännu inte helt 100%. Men - ingen är perfekt! Kom ihåg det. Och ingen förväntar att du ska klara det här helt själv.

Hoppast det blir en lite bättre dag imorgon, när M och KP är tillbaka. :heart

Vet inte om det här är någon tröst, men... jag VET att du vill göra rätt, och jag SER hur hårdt du försöker. Och jag ser även att du lyckas långt på väg, fast ännu inte helt 100%. Men - ingen är perfekt! Kom ihåg det. Och ingen förväntar att du ska klara det här helt själv.

Hoppast det blir en lite bättre dag imorgon, när M och KP är tillbaka. :heart
Jag vet att ingen är perfekt och jag försöker inte vara det heller. Utan jag skulle vara nöjd ifall jag bara inte var så jävla miss lyckad och värde lös.

Jag vet att ingen är perfekt och jag försöker inte vara det heller. Utan jag skulle vara nöjd ifall jag bara inte var så jävla miss lyckad och värde lös.
Du är fantastisk och kan formulera svåra saker som många inte klarar av. Jag ser stora framsteg i dina inlägg och ditt sätt att tänka på de här månaderna. Vi skulle inte läsa och svara om vi inte uppskattade dig, och brydde oss. Kan du hitta något enda positivt från idag? Att dagen snart är över eller att du kunnat formulera dig till oss kanske? Och ge dig själv en liten klapp på axeln… eller så är dagens positiva sak att M och KP kommer i morgon?

Du är fantastisk och kan formulera svåra saker som många inte klarar av. Jag ser stora framsteg i dina inlägg och ditt sätt att tänka på de här månaderna. Vi skulle inte läsa och svara om vi inte uppskattade dig, och brydde oss. Kan du hitta något enda positivt från idag? Att dagen snart är över eller att du kunnat formulera dig till oss kanske? Och ge dig själv en liten klapp på axeln… eller så är dagens positiva sak att M och KP kommer i morgon?
Nej jag kan inte komma på nåt possitivt. För alltså ja dagen är snart över men det är inget possitivt med det för det betyder att det är kväll och måste snart sova som är en av dom jobbigaste sakerna på dagen. Och jag tycker inte jag kan formulera så jag får fram det jag vill. Och ja kp ska jobba imorgon och då är M med men det är ju imorgon så det är inget bra med idag.

Ibland är dagen bara dålig och så får det vara också.
Man behöver verkligen inte hitta något positivt i varje dag. Ibland är det enda bra med en dag att den tar slut.

Hoppas du får sova i alla fall. :heart
Det är inte bra att dagen tar slut bara för är ju kvällen som är värst oftast så det är nu om ett tag som det brukar bli jobbigast och svårast. Så att dagen tar slut är inte bra förräns efter jag har somnat så innan det är det typ som en uppförs backe som är mer och mer ångest helatiden oftast.

Det är inte bra att dagen tar slut bara för är ju kvällen som är värst oftast så det är nu om ett tag som det brukar bli jobbigast och svårast. Så att dagen tar slut är inte bra förräns efter jag har somnat så innan det är det typ som en uppförs backe som är mer och mer ångest helatiden oftast.
Har du testat med enkla andningsövningar som att fokusera på att känna hela andetaget (andas helt vanligt utan att påverka andningen) hur det går genom mun och strupe ner i lungorna och sen ut igen? För mig kan det vara utmanande att hålla fokus men jag gör det då och då. Jag räknar till 5 eller 10 andetag och tappar jag fokus så börjar jag om. Gör jag det i sängen när jag ska sova händer det att jag somnar.

En annan enkel övning för att lugna tankarna är att ta ett föremål, en penna eller nyckel eller vad som helst. Blunda, fokusera på det och sen känna hur det känns i minsta detalj och håll på någon minut eller två.

Det är ju inget som hjälper på grundproblemet, men för att tysta tankarna någon minut kan det vara effektivt.

Kan du få medicin så det inte är fullt så jobbigt för dig ikväll?

Har du testat med enkla andningsövningar som att fokusera på att känna hela andetaget (andas helt vanligt utan att påverka andningen) hur det går genom mun och strupe ner i lungorna och sen ut igen? För mig kan det vara utmanande att hålla fokus men jag gör det då och då. Jag räknar till 5 eller 10 andetag och tappar jag fokus så börjar jag om. Gör jag det i sängen när jag ska sova händer det att jag somnar.

En annan enkel övning för att lugna tankarna är att ta ett föremål, en penna eller nyckel eller vad som helst. Blunda, fokusera på det och sen känna hur det känns i minsta detalj och håll på någon minut eller två.

Det är ju inget som hjälper på grundproblemet, men för att tysta tankarna någon minut kan det vara effektivt.
Jag kan typ inte göra andnings övningar för får massa äckel känslor ifall jag ska ha uppmärk samhet på nånting som känns liksom. Kan inte förklara men det går iallafall inte.
Men det andra kanske jag kan prova.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar