Icke statiska filtar till soffan. Finns det?

Narcissa

Trådstartare
Jag behöver köpa nya filtar/plädar till soffan. Någon som har tips om filtar man INTE blir statisk av? Jag är enormt statisk i mig själv och behöver inte bli mer elektrisk än jag redan är.
Både jag, min man och hundarna hoppas det finns något material som är ok att ha i soffan. 😁
 
Finns det något du kan ändra för att du själv ska bli mindre statisk? Det låter hemskt obehagligt att gå omkring och få elektriska stötar i vardagen,

Jag fick stötar jämt, när jag var yngre och inte tittade på tvättlappen där materialet i plagget står innan jag handlade kläder. När jag slutade med kläder med polyester, så upphörde stötarna.
 
Jag får enormt mycket stötar av ull. Får stötar av allt.

Jag har har nog provat allt men är galet statisk. 😏
 
Jag behöver köpa nya filtar/plädar till soffan. Någon som har tips om filtar man INTE blir statisk av? Jag är enormt statisk i mig själv och behöver inte bli mer elektrisk än jag redan är.
Både jag, min man och hundarna hoppas det finns något material som är ok att ha i soffan. 😁
Hur funkar det med en filt med ett påslakan utanpå? Jag har - av praktiska skäl - ett påslakan utanpå min dunfilt och den blir inte det minsta statisk. Jag är annars en sådan som det sprakar om.... På jobbet är (var) det värst, men sedan skaffade jag anti-stat-inneskor och nu får jag i princip aldrig stötar där längre :) !
 
Hur funkar det med en filt med ett påslakan utanpå? Jag har - av praktiska skäl - ett påslakan utanpå min dunfilt och den blir inte det minsta statisk. Jag är annars en sådan som det sprakar om.... På jobbet är (var) det värst, men sedan skaffade jag anti-stat-inneskor och nu får jag i princip aldrig stötar där längre :) !
Vilken bra idé!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Eli
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Nepenthe
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 933
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp