Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Menar du godkände Zansibar 567 e Cyrano u Röda Fjädern e Orkan?

Ja! Jag känner igen namnet Röda Fjädern så det måste det vara! Så han var godkänd i alla fall!! Han kanske inte användes så mycket i avel? Kan man se bilder någonstans?

Tack för info.
!M

Han användes inte så mycket i avel men jag minns i alla fall att jag känt en avkomma ue Marramas. Ska se om jag kan hitta en bild på honom, har för mig att han var mörkbrun utan tecken.

Här http://www.blup.se/sv-SE/horses/4757-zansibar hittar du mera stam samt hans registrerade avkommor.

Han användes inte så mycket i avel men jag minns i alla fall att jag känt en avkomma ue Marramas. Ska se om jag kan hitta en bild på honom, har för mig att han var mörkbrun utan tecken.

Här http://www.blup.se/sv-SE/horses/4757-zansibar hittar du mera stam samt hans registrerade avkommor.

Okej, hittar inte mitt sto där. Det är en del avkommor som inte är reggade med namn, men jag har för mig att mamman till min hette Carmensita, och det finns där ingen.

Synd att man var ung och oförståndig på den tiden. Hade varit kul att ha papprena kvar ju...

Man kan söka på kombinationen pappa-morfar men det har du kanske gjort?

Jag hittar inte heller hästen jag kände, men den var född innan 1980 då registrering blev obligatorisk så det kan vara därför.

Jag har kommit i kontakt med ett sto e. Barsanti som om jag förstått det hela rätt verkat i USA och är e. Abbé. Är det någon som vet något mer? Har träffat avkommor?

Har två hästar med Lilla Gubben i stamtavlan. Det enda jag vet är att han var prickig och stod på östra Gotland. Minst tre föl har han fått. Någon som vat vem det är och vad det är för ras?

Någon som hört talas om en Lilla Gubben som stått på östra Gotland. Det enda jag vet är att han var prickig. Har två hästar som har honom i stamtavlan

Angående Evita II född 1972 e: Fandango u: Evita 7709 ue Ganymed 338, så gick hon ett tag som ridskolehäst i Vällingby. Bilder finns på www.vallingbyridsallskap.se och så under hästar vi minns och Evita. :)

Vi hade flera hästar från samme uppfödare som gick som ridskolehästar hos oss...

Är det någon som vet om Grim, e Excellens 472 u Dragola 8303 ue Drabant 315, fick några avkommor i Sverige?
Om jag inte minns helt fel så står det i stamboken att han blivit exporterad till USA? Fick han några avkommor där?

Lion Heart är en östgötsk produkt med bland annat Zuidpool´s Rufus van Nomad i stammen och lite welsh. Har tyvärr inte alla namn i huvudet just nu.

Evita betäcktes både som två och treåring med Händel och ägare var Stall Portugal på Adelsö

Hejsan!

Lion Heart är Zuidpool´s Rufus van Nomad RNF 4 u Pop Corn e Pajazzo RW 4. Jasmine är ue Mudeford Pete RNF 3 uu Monkshorn Raven Slipper RNF 64.
Lion Heart ska ha fler avkommor än Jasmine, för när Sara Minette skulle få sina papper klara så var Lion Heart igenkänd på SPAF. Han i sin tur var nog inte registrerad (det var tydligen lite si och så med ordningen på språngrullarna på Valla där Rufus stod). Med lite efterforskning på welshföreningen kan du nog hitta fortsättningen på Pop Corns härstamning.
Lycka till!

Åh va kul! Vad jag har funderat över denna stam!

En liten fråga bara, vad heter Jasmine's mamma?

Vad duktiga ni är. Själv är jag urkass på stamtavlor mm.

Men skulle vilja veta. Om det finns någon som har avkomma efter vulcan Brunskäck. Är i dag valack..:D

Samt lite mera info om honom..:bow:

Vilken Vulcan? Har en numera valack som heter så i våran databas som jag vet en avkomma efter. Denna Vulcan är däremot rödskäck, född 1990 e.Trombon 704 u.Wennie ue.Oj-Oj uu.Wally

Fotat en avkomma till denna häst iaf 2005, en isabellvalack f.1996, avlivad 2006 pga brutet ben
LasVegas.JPG

I det gamla SPR-registret (1954-67) finns det en Popcorn som troligtvis stämmer överens med stoet Pop Corn som är mor till Lion Heart.

Popcorn SPR 1805/61 Korsning mörkbrun f.1961
e.Pajazzo SPR 90/55 (RW 4)
u.Poppet (importerad New Forest)
Uppf. B. Grane, Näs, Dala-Husby
Ägare. Valla Fritidsområde, Linköping.

Modern Poppet har jag (ännu) inte hittat något om.

Hlsn Helena

Vilken Vulcan? Har en numera valack som heter så i våran databas som jag vet en avkomma efter. Denna Vulcan är däremot rödskäck, född 1990 e.Trombon 704 u.Wennie ue.Oj-Oj uu.Wally

Fotat en avkomma till denna häst iaf 2005, en isabellvalack f.1996, avlivad 2006 pga brutet ben
LasVegas.JPG
Hingsten Vulcan är numera valack, han gick ett tag som lektionshäst på ridskola i Värmland, men är numera såld till ??. Jag har en bild på Vulcan ur Skäckföreningens gamla pärm över hingstar, han var en stor grov hingst, lite av huntertyp, grovleken kom troligtvis från mormor som var fjording (om jag minns rätt).

Hingsten Vulcan är numera valack, han gick ett tag som lektionshäst på ridskola i Värmland, men är numera såld till ??. Jag har en bild på Vulcan ur Skäckföreningens gamla pärm över hingstar, han var en stor grov hingst, lite av huntertyp, grovleken kom troligtvis från mormor som var fjording (om jag minns rätt).
Vulcan stog till avel i Vimmerbytrakten under några år, en kompis köpte ett stoföl med halvblodsmor och det är en trevlig skogsmulle som hon haft mkt kul med under årens lopp. Kanske inte en svårklasshäst, men en häst som går fram var som helst när som helst, och såna behövs också för medelålders damer :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka