Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han användes inte så mycket i avel men jag minns i alla fall att jag känt en avkomma ue Marramas. Ska se om jag kan hitta en bild på honom, har för mig att han var mörkbrun utan tecken.
Här http://www.blup.se/sv-SE/horses/4757-zansibar hittar du mera stam samt hans registrerade avkommor.
Lion Heart är en östgötsk produkt med bland annat Zuidpool´s Rufus van Nomad i stammen och lite welsh. Har tyvärr inte alla namn i huvudet just nu.
Hingsten Vulcan är numera valack, han gick ett tag som lektionshäst på ridskola i Värmland, men är numera såld till ??. Jag har en bild på Vulcan ur Skäckföreningens gamla pärm över hingstar, han var en stor grov hingst, lite av huntertyp, grovleken kom troligtvis från mormor som var fjording (om jag minns rätt).Vilken Vulcan? Har en numera valack som heter så i våran databas som jag vet en avkomma efter. Denna Vulcan är däremot rödskäck, född 1990 e.Trombon 704 u.Wennie ue.Oj-Oj uu.Wally
Fotat en avkomma till denna häst iaf 2005, en isabellvalack f.1996, avlivad 2006 pga brutet ben
Vulcan stog till avel i Vimmerbytrakten under några år, en kompis köpte ett stoföl med halvblodsmor och det är en trevlig skogsmulle som hon haft mkt kul med under årens lopp. Kanske inte en svårklasshäst, men en häst som går fram var som helst när som helst, och såna behövs också för medelålders damer .Hingsten Vulcan är numera valack, han gick ett tag som lektionshäst på ridskola i Värmland, men är numera såld till ??. Jag har en bild på Vulcan ur Skäckföreningens gamla pärm över hingstar, han var en stor grov hingst, lite av huntertyp, grovleken kom troligtvis från mormor som var fjording (om jag minns rätt).