Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hittade denna:

Trausti från Herräng SE1978100285 född 1978 e Neisti fra Stenholt u Haera frá Hafsteinsstödum

Ej godkänd, en reggad avkomma Litur från Noret född 1993.

lägger in lite fler

Dream Dancer - far till ett ponnysto f.1997

Pajas - far till ett sto som heter Sunny Girl, förmodligen av en mindre ras, Sunny Girl är mor till ett litet ponnysto e.Carolinas Foxglove RW 74

Dream Dancer - Det finns en Dreamdancer / Dream Dancer som använts på Svansjöns ponnystuteri i Skåne, far till bl a Top Gun och (Svansjöns) Lady Lancelot, båda framgångsrika tävlingspnnyer. Denna Dreamdancer är f.1992 brun, bls, 4vtff, 148 cm e. Pargos ox u.Priscilla (angloarab/welsh) ue.Samba.

Pajas - kan vara welshhingsten Pajas SPR 50450/64 som användes i aveln hos Anneka Andersson, Säby, Strängnäs.
f.1964 br stj vtvbf e.Coed Coch Pawl WSB 3350 u.Kirby Cane Speedwell WSB 13345

Hlsn Helena

Skulle vara intressant att veta var alla avkommor till KT tagit vägen, är det några som valsar runt utan känd stam.
Har han fler söner än Golden Nugget och Alf som använts i avel.
Kingen var utlånad till L-E Pedersen, Arabi-stuteriet i Danmark 2 säsonger , tror det var 84-85 , där blev han far till 10 föl, dom flesta undan arabXnew forest ston. Ett resultat av den vistelsen var Arabi-Gold, palominohingst u sto e Deeracres Mayking(NF)-Sundowner(Golden Trail-GoldwellXX), alltså lite linjeavel på Golden Trailblodet. Den hingsten såldes till sverige och ska använts i avel i några år enl. Kingens ägare, som varit och tittat på honom i Falun.

Kingen var utlånad till L-E Pedersen, Arabi-stuteriet i Danmark 2 säsonger , tror det var 84-85 , där blev han far till 10 föl, dom flesta undan arabXnew forest ston. Ett resultat av den vistelsen var Arabi-Gold, palominohingst u sto e Deeracres Mayking(NF)-Sundowner(Golden Trail-GoldwellXX), alltså lite linjeavel på Golden Trailblodet. Den hingsten såldes till sverige och ska använts i avel i några år enl. Kingens ägare, som varit och tittat på honom i Falun.

Va står det en KT avkomma i Falun? Nu blir jag nyfiken. Det är ju i mina hemtrakter.

Har haft ett väldigt trevligt D-ponnysto för betäckning (ägaren väntar på reg. papperna) , e SmallXX ue Alf (e Kingsettle Tankah). Är det någon som vet något om fullblodshingsten Small? Hittade en Small hos Galoppförbundet, men han står som valack, men han kan ju kastrerats på senare år. Hingsten lär ha stått i Bjuv hos samma herre som hade hingsten Pascal under många år. Är nyfiken då stoet är en riktig skönhet.

Det är Small xx AA 9697 som mycket riktigt står som valack på galoppförbundet. Han verkar ha fått ett gäng avkommor under 90-talet med ponnymödrar (ett 10-tal i alla fall men jag har ingen aning om hur många). Ett par av dem är ute och tävlar, jag har väl sett en eller möjligen två av dem.

Hos ASVH har han två registrerade avkommor, en undan halvblodsmamma och en undan sto med okänd stam.

Dream Dancer - Det finns en Dreamdancer / Dream Dancer som använts på Svansjöns ponnystuteri i Skåne, far till bl a Top Gun och (Svansjöns) Lady Lancelot, båda framgångsrika tävlingspnnyer. Denna Dreamdancer är f.1992 brun, bls, 4vtff, 148 cm e. Pargos ox u.Priscilla (angloarab/welsh) ue.Samba.

Pajas - kan vara welshhingsten Pajas SPR 50450/64 som användes i aveln hos Anneka Andersson, Säby, Strängnäs.

Hlsn Helena

Vet du vidare stam på Dreamdancers mamma Priscilla? Är säkerligen rätt hingst! Avkomman är född i Röstånga

Hittade denna:

Trausti från Herräng SE1978100285 född 1978 e Neisti fra Stenholt u Haera frá Hafsteinsstödum

Ej godkänd, en reggad avkomma Litur från Noret född 1993.

Ska kolla upp igen när hans eventuella avkomma kan vara född, om det är 1980 eller inte... förmodligen en tjuvbetäckning eftersom han ska vara född i början av 80-talet

http://www.haststam.com/raser/hast.asp?hast_id=89429

Nej, jag har inte fler uppgifter, har hittat uppgifterna dels på Svansjöns hemsida (som inte längrte finns kvar??) samt i SvRF databas. Dreamdancer har placeringar i FEI dressyr, han verkar ha tävlat aktivt 2003 och 2004, därefter finns inga resultat.
I SvRF databas stavas hans mors namn "Pricilla".
Kanske kan du hitta fler av hingstarna du söker i SvRF databas http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainr.htm - många hästar/ponnyer har ju löst licens och tävlat.:)

Hlsn Helena

Hlsn Helena
DreamDancer är registrerad som Partbred Arab, och hans stam där är Pargos ox-Samba ox-Suliman. Suliman trodde man väl först var anglohingst men sen visade det väl sig att han var Shagya eller nåt liknande? mormors mor var welshsto FS.
Jag hade ett DreamDancersto på betäckning -06 och enligt DreamDancers ägare användes han endast till avel, men skulle ut till ny ryttare hösten 06.

Senast ändrad:

DreamDancer är registrerad som Partbred Arab, och hans stam där är Pargos ox-Samba ox-Suliman. Suliman trodde man väl först var anglohingst men sen visade det väl sig att han var Shagya eller nåt liknande? mormors mor var welshsto FS.
Jag hade ett DreamDancersto på betäckning -06 och enligt DreamDancers ägare användes han endast till avel, men skulle ut till ny ryttare hösten 06.

Kan det vara shagyaarabhingsten Suliman 446? Godkänd för halvblodsaveln. Född 1957, skimmel e.Sultan u.Kanya ue.Zephir uu.Comtesse ox

Hittar på allbreed att mormor eventuellt heter Lotta, skulle vara intressant att få namnet på mormorsmor

Jag skulle absolut gissa på att det är shagyahingsten Suliman 446 som ligger bak i härstamningen, han betäckte en hel del ponnyston, och jag har själv ridit en avkomma till honom, Billy The Kid (ex Ravaillac) f.70 skm, val, u.Diana (f.66, brun, bls) ue.Mr Snowdon RW 17.

Hlsn Helena

hejhej! jag har nyss köpt ett sto som är efter flush som har en far som heter carrier med farfar lanciär som kommer ifrån visingsö! :) har du någon aning om uppfödarna har någon mail eller hemsida man kan kika på? :P kram Anna och hästen Diva:rofl:

Coolt!:)
Måste skicka ett mail till Roempke och höra om det är hingsten jag söker som står där!!Kanske till och med finns någon bild på honom oxå:) /Hej hopp:bump:
hejhej! jag har ett sto på 7 år efter Flush från Roempke! Finns det någon mail eller hemsida man kan nå honom på? :P mvh anna

sök på Stall Roempke på t.ex. google så hittar du hans hemsida

**KL**
Något som vet något om en icke kvalificerad hingst som hette Prospero som bör vara född någonstanns omkring 1950 (med stora marginaler)? Enligt blup.se så finns det en registrerad avkomma till honom.
/U

Skulle vara intressant att veta var alla avkommor till KT tagit vägen, är det några som valsar runt utan känd stam.
Har han fler söner än Golden Nugget och Alf som använts i avel.

Cinnamon som deltog i Globens kändishoppning i år är barnbarn till Blue Cherie e. Kingsettle Tankah....

På denna länk - skimmeln på andra och tredje bilderna - har KT som morfar. Dock valack...

***kl***

Någon som vet något om halvblodshingsten Zansibar (tror det stavades så)? Jag tror inte jag sett honom i någon annan stam än mitt eget sto som jag köpte 1986 eller 1987. Hon var född 1984 och e: Zansibar ue:Ganesco. Såvitt jag minns var hon reggad i dåvarande ASVH med full stam, tycker därför att det är konstigt att denna Zansibar inte dykt upp någon annan stans? Har tyvärr inte kvar papprena... En osedvanligt trevlig häst var det i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka