V
vigmir
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor
Charlie Boy xx - var han godkänd i halvblodsaveln?
Charlie Boy xx - var han godkänd i halvblodsaveln?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon verkar ha exporterats till Finland eftersom hon har en dotter som är född där: http://www.sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=54662
Ah just det det stämmer säkert, det var ju många new forestar som skeppades över till Finland den perioden. Josefines mamma var för övrigt ett av de ston som hade föl med Asso Sasja 40230/69 som nämns högre upp i tråden.
När vi ändå är inne på icke godkända new forestar och new forest korsningar så verkar man ha använt Sturevallens Rubin 34-89-4644 i aveln ett år, om han nu inte smitit in till en flock ston. Han visades ju på hingstpremiering om jag inte minns fel två gånger och jag har för mig att de var rätt besvikna på att han inte godkändes. Han har ju senare gjort en mycket bra karriär på tävlingsbanan (placerad Msv A hoppning) och även guldbelönats på utställning. När han visades på premiering som 4-åring fick han i alla fall 38 poäng. Rubin är ju en halvbror till Sturevallens Gentleman RNF 95 genom mamman Stackarps Louise RNF 1060 men pappa är Fredriksbergs Chopin RNF 94.
Han har i alla fall tre avkommor som alla är tävlingsmeriterade korsningar och födda 1993. Någon som vet om det finns fler än dessa?
Jacson brun d-ponny u Kalinka - okänd plac lätt B dressyr
Boy Michael von Schatz mbr d-ponny u Julette - Nebraska 627 (plac lätt B hoppning, lätt B dressyr, lätt fälttävlan)
Bonni Love brun d-ponny u Sabine xx A-2804 -Sherluck (plac msv B hoppning). Bonni Love står det visserligen i ridsportförbundets databas är e Rubin II men jag är nästan säker på att detta är Sturevallens Rubin eftersom det är samma födelseår och uppfödare (Monika Schaller) som de andra två och jag är lite osäker på när Sturevallen fick sitt stuterinamn, de bör ha varit någongång i dessa trakter när Rubin var unghäst.
Aha, så han betäckte andra ston än Arrhenius New forest-ston? Intressant, tack!
Lite kuriosa, Stäketholms Honey RNF 33 (mor till Asso Sasja) blev över trettio år, kanske var det t o m närmare 40 - jag minns inte så noga.
Hlsn Helena