Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Jag gissar att stoet Wilma är undan connemarastoet Spinning Bell 33-96-4343 e.Shirley's Thunderbell RC 65 u.Spinning Lady RC 929 ue.Värnbergs Neptunus RC 10.

Hlsn Helena

Zingo 93-96-2622 som är far till Apollo är e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 (New Forest) u.Ofelia 99-92-2847 ue.Amaaly ox FA 632-92 uu.Kulltorps Lollipop uue.Wärnanäs Peng RW 64 uuu.Wärnanäs Doris Day RW 362

Hlsn Helena

Någon som vet något om fadern till denna? Amigo e.Czempin xx u.Polly f.1990, lämnat fler avkommor? Tävlat själv?
Beata Vic

kommer med lite fler ponnyer här

Cookie
Lenie van de Steegeind (mödernet som jag är intresserad av, speciellt araben)
Madison (mormorsfar)
Nenas Saga (mödernet tror jag ska vara lettiskt)
Tingeling
Borka
Botino
Fabian (halvblodsmöderne?)
Monopol (welshmöderne?)
Ninjo (renrasig welsh? ska enligt uppgift vara RP)
Nobelstar

Någon som vet något om fadern till denna? Amigo e.Czempin xx u.Polly f.1990, lämnat fler avkommor? Tävlat själv?
Beata Vic

Här är en Amigo-avkomma, f 1996 ue Bamtung, vet tyvärr inte vem modern är. Går som ridskolehäst.

mini-P7270189.jpg

mini-P7270191.jpg

Kul förresten att få veta vidare stam på Zingo, eftersom jag fotat bilden på Apollo. Jag vet att jag letade som en gnu efter information om Zingo, men att jag gick bet.;)

Kul förresten att få veta vidare stam på Zingo, eftersom jag fotat bilden på Apollo. Jag vet att jag letade som en gnu efter information om Zingo, men att jag gick bet.;)[/QUOTE]
Varför frågade du inte mig :laugh::laugh::laugh:
Modern Ofelia är tillverkad hos mig, och gick i min lösdrift tills hon var 2 år.
Ofelia har en halvsyster, Olivia f 93 e Pagn Survival (paint e Suspicious Mischief u ChicasawXX) som såldes som 3 åring till Oskarshamn, skimmelskäck ca 145 cm, jag har alltid undrat vad som hände med henne, nån som vet?

Amigo finns med i Skäckföreningens pärm över *godkända* hingstar från 90-talet nån gång, finns bild på honom där och information, ska leta fram pärmen.

Förstod att du skulle hitta dina bilder, hoppas det inte gör något (inte för att jag tror du tar illa upp ;) ) men kul är det när man får hjälp med "hopplösa fall" som man letat själv efter!

Vilken tur föresten att du la ut bilden på den andra Amigo avkomman, den har jag lagt in i databasen men hade visst råkat göra dublett av pappan.

Poloplayer: Gör jättegärna det! Har varit lite extra nyfiken på honom. Hans fullblodspappa vet jag en annan ponnyavkomma efter, därför jag intresserar mig mycket över Amigo.

Förstod att du skulle hitta dina bilder, hoppas det inte gör något (inte för att jag tror du tar illa upp ;) ) men kul är det när man får hjälp med "hopplösa fall" som man letat själv efter!

Nej, inte alls, det är bara kul att bilderna gör lite nytta och inte bara ligger och dräller i en gammal mapp i datorn!;):D

Hej är uppfödare åt Ronja Rose. Hennes far Fonze II (renrasig New Forest) fri betäckte mitt b ponny sto Rozita (Korsning Welsh Arab och Darthmor tror jag det ska vara i henne oxå.) Min mamma är även uppfödare åt Fonzie II. Fonzie var två när han betäckte och Ronja Rose är enda avkomman efter honom. Vi kastrerade honom sommaren 92. Ronja är född april 93. Fonzie är såld och avliden sedan många år tillbaka tyvärr. Fonzie blev aldrig visad och var aldrig tängt som avels hingst, Zita var bara ett lös nr:o
Mvh Malin

Många av Vivika Nilssons uppfödningar har fått suffixet Vic efter sina namn. Hon använde Amigo till flera av sina ston.

Jag har själv haft en Amigo-häst född -95 u. Pallas ue. Jocer 467

Jag vill också gärna veta mer om Amigo då hans avkommor verkar ha ett speciellt temprament. Modiga, trygga och genomtrevliga.

Bild på min:
Allan.jpg

Helsyster till min:
Amilia_Vic7.jpg

Halvbror, också e. Amigo
VictorVic5.jpg

Hej är uppfödare åt Ronja Rose. Hennes far Fonze II (renrasig New Forest) fri betäckte mitt b ponny sto Rozita (Korsning Welsh Arab och Darthmor tror jag det ska vara i henne oxå.) Min mamma är även uppfödare åt Fonzie II. Fonzie var två när han betäckte och Ronja Rose är enda avkomman efter honom. Vi kastrerade honom sommaren 92. Ronja är född april 93. Fonzie är såld och avliden sedan många år tillbaka tyvärr. Fonzie blev aldrig visad och var aldrig tängt som avels hingst, Zita var bara ett lös nr:o
Mvh Malin

Intressant korsning :) du vet inget vidare om Rozita's stam? Förutom att hon är e.Roman Fidel RW 26 och ue.Cusop Burglar WSB 3992

Jodå. Rozita F. 1973-2007 är u: Tossan SPR 3737/69 Som i sin tur är E: Cusop Burglar WSB 3992 som är E: Coed Coch Pawl WSB 335 och U: Coed Coch Bugeiles WSB 12143.och Tossans mor är Bramling Catmint SPR 3735/60 Som är E: Blue Mint ox och U: Honeysuckle som tydligen skall vara en dartmore enligt hörsägen. Honeysuckle har inget reg nr i Rozitas reg bevis.
Någon som vet något om Rozitas stam el avkommor så hojta gärna till. Mvh Malin

Delvis knapplån :)

Fonzie II var skimmel född isabell, ej isabellskimmel som det står i härstamningen http://www.haststam.com/raser/hast.asp?hast_id=107047
Fadern Gondoljär RNF 99 var skimmel född brun och modern Fragancia RNF 1842 var gulbrun. Morfadern Leede's Boy RNF 16 var isabell.

Hlsn Helena

Fonzie II var isabell/skimmel. Så står det iaf på registrerings beviset. Han var mycket ljus och såg närmast ut som en skitig skimmel :D Men bleknade av och blev i princip vit. Mvh Malin

Hoppar in i diskussionen, är det någon som vet något om prickiga halvblodshingsten Diktator f?? e Guvenör u Ackvavit e Maskerad. En kompis har ett sto fött 1984 u Lindy e Zaran. Såg en avkomma utannonseras förra året och den valacken var född 2000 så Diktator bör ju levt under 1999.
Diktator var född hos Brantling, Brantevik 1978, brun med stort vitt fält med bruna/svarta prickar på ryggen, såldes 1981 till Askim/Göteborg. Användes i avel under hela sitt liv, dog 2004. Var ovanligt liten, ca 153-4 cm, alla andra syskon var över 160 cm. Var även utlånad under 3 säsonger till Holland på 80-talet, dom har(hade?) en egen Appaloosaförening som tillåter inkorsning av halvblod/knabstrup/ponny osv.

Jag letar information om hingsten Rulle, troligtvis russhingst, och fanns till avel på Öland på 70-talet, han är morfar till hingsten Monkey Junior ASRP, , f 94 efter Monkey TricksXX u Noni-Noni f76 e RULLE u Olivia e Toreador-Ursus-Coast GuardXX-Light O LoveXX. Monkey Junior exporterades till England på 90-talet. Jag har ett ponnysto till försäljning,. född -99 e Monkey Junior u welshsto som är importerat i år från england. Blir inte riktigt klok på det här med hästpass! Stoet har pass från Hurlingham Polo Club men är inte reggad nånstans. Kan en ponny ha pass utan att vara reggad i en förening?
(enligt passet är Monkey Junior registrerad i Wheaterbys Non Tb-Register, vad är det?)

Senast ändrad:

Jag har haft 3 ponnys efter Monkey Jr till försäljning, alla kommer från en Mrs Zichy-Basualdo i Devon, England. Dom ponnys jag haft till försäljning har haft ~dartmoor hill pony~~ på mödernet, vad det nu är för nåt?? Trevliga snälla ponnys som har blivit sålda till ridskolor. Alla har haft pass från Hurlingham Polo Club, alltså bara pass verkar inte varit registrerade där.

Dartmoor hill pony är väl helt enkelt dartmoorponny som fortfarande går fritt ute?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka