Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Vad stilig han är !
Jag har också träffat ett par av dem - och de har varit trevliga hästar !

*kl*
Jag undrar om någon vet något om en fullblodshingst (kan iofs varit en korsning också) vid namn Inish Rebell?
Han ska ha varit e Rebell Fortuna xx och informationen jag har är att Inish Rebell ska ha stått på Gotland vad jag vet i alla fall 1987 då min häst har Inish Rebell som pappa och han är född 1988.
Jag har information om vem som ägt honom men får inte tag i den personen då jag får tillbaka mitt brev med adressat flyttat utan aktuell eftersändning.

Kan någon tipsa mig om hur jag ska leta vidare? Kan han finnas med på språngrullarna för Rebell Fortuna xx så att jag via dom kan söka vidare?
Jag skulle väldigt gärna vilja få reda på vem som var mamma till Inish Rebell...

*kl*

Har funderat lite på en polsk hingst som betäckte på Stall Snäckstavik (Stall Pärlviken tror jag det heter nu) i Grödinge. Kan inte komma på vad han hette.....

En stor skimmelhingst var det, någon som minns honom?

*kl*

Har funderat lite på en polsk hingst som betäckte på Stall Snäckstavik (Stall Pärlviken tror jag det heter nu) i Grödinge. Kan inte komma på vad han hette.....

En stor skimmelhingst var det, någon som minns honom?

Det är Diorek e.Dubron Kwlkp 2048 u.Wiecha Kwlkp 3663 e.Srobrnik.

Hej! Jag slog på sh.freefarm.se/sh och hittade faktiskt mamman till Jasmine. Det är ett sto f 1972 som heter Shadow e Mudeford Pete RNF 3 u Monkshorn Raven Slipper RNF 64

Ååh va skoj! Tack det hade jag inte ens tänkt på att kolla nu när de börjar uppdatera sidan mer :bow:

Har träffat honom, han hette Snobben, var u Annisette e Visir och helbror med stoet jag kände. Född 1970 enligt brev jag fått från uppfödaren

Tack för bilderna!

Helsystern närmast kameran, tyvärr enda bild jag hittar (han bakom e Magnat u Diadem 5820, helsyster med Herrscher) hon dog 1982.

GranoMitzi.jpg

Självklart var han inte född -79. Han hette till och med Mr Snobben. Snobben blev 30 år gammal. Jag vet att du träffat honom.

Har jag skrivit det innan eller vet du vem jag är?:)
Har hört någonstans ifrån att han skulle blivit 30 år, imponerande! Det blev farfarsfar också, men jag har inte hört talas om ättlingar till honom som blev lika gamla! Maritza blev ju bara 13 men hon var försliten p g a allt vävande.

Det var min famij som ägde Snobben större delen av hans liv. Min mamma var Ilja på Marka o Anneli är min syster. är du med nu;)

Är helt med:)

Då ser du att både bilden på Maritza och min avatar är tagna på Marka.

*KL*

Har en korsningsponny här född 1987 som heter Roan Surprise, pappan ska vara en welshmountain hingst vid namn Licos Caim, någon som vet vem detta är, stam?

Namnet kan vara felstavat eftersom uppgiften kommer ifrån Ridsports licensregister.

Mamman är en varmblodstravare vid namn Red Moon och denna avkomma har tävlat upp till MsvA hoppning, LA dressyr, MSV fälttävlan och ska även ha deltagit i fälttävlan 1999.

Just det, nu kom jag på en gammal grej som jag hade världens problem med i flera år - ända tills jag planlöst ströläste i halvblodsstamboken för 1975... (som vanligt med andra ord - först letar man livet ur sig utan resultat och flera år senare råkar man äntligen vända upp rätt sida i boken:mad::D).

En privathäst - Corona - i stallet som användes lite på lektion påstods vara 75% arab och 25% halvblod.
Halvblodet var ju inte så svårt att förstå då morfar var Opium 396, och mamma Coquette 7892 visade sig vara dotter till Katze 8835 - dvs syster till Suliman 446 och Carmen (Piquers mamma).
Men, Corona som var född 1973 hade en pappa som hette Elias ox.
Någon som hört talas om denne arab?
Nä, inte jag heller och jag funderade på om det var felskrivning.
Men så vände jag den där sidan i stamboken, hittade mamma Coquette 7892 - utan uppgifter efter 1972, men hon såldes samma år (1972) till samma nya ägare som stallkompisen och släktingen Nanette 7893.
Och Nanette fick ett skimmelföl f.1975 efter Elias ox! Så då lade jag ihop två+två och fram kom Corona.:D

Elias visade sig vara född 1967 e Dardir ox u Edessa ox e Pietuszok ox, blev senare kastrerad.
Vet ej om Corona och Nanette föl är enda avkommorna.

Vet att det är en gammal tråd men kände att ett sånt här roligt ämne aldrig kan bli för gammalt... :D

Vi hade en ridskoleponny vid namn Ziraya som var född 1976 e Elias ox u Kerida ue Immer 359. Jättetrevlig ponny som jag tror även hade fått ett föl innan hon kom till ridskolan - dock kommer jag inte ihåg efter vilken hingst...

*kl*
Jag undrar om någon vet något om en fullblodshingst (kan iofs varit en korsning också) vid namn Inish Rebell?
Han ska ha varit e Rebell Fortuna xx och informationen jag har är att Inish Rebell ska ha stått på Gotland vad jag vet i alla fall 1987 då min häst har Inish Rebell som pappa och han är född 1988.
Jag har information om vem som ägt honom men får inte tag i den personen då jag får tillbaka mitt brev med adressat flyttat utan aktuell eftersändning.

Kan någon tipsa mig om hur jag ska leta vidare? Kan han finnas med på språngrullarna för Rebell Fortuna xx så att jag via dom kan söka vidare?
Jag skulle väldigt gärna vilja få reda på vem som var mamma till Inish Rebell...

Svarar på mitt eget inlägg.
Inish Rebell var aldrig registrerad och finns därför inte med på bla galoppsport.se. Han föddes 1984, samma år som hans mamma dog.
Jag fick hem Rebell Fortuna xx språngrulle och där hittade jag Inish Rebells mamma. Hon hette Inish Davar xx och var e Precipitant xx u Lilac Lily xx e Mon Capitaine xx.

Vet att det är en gammal tråd men kände att ett sånt här roligt ämne aldrig kan bli för gammalt... :D

Vi hade en ridskoleponny vid namn Ziraya som var född 1976 e Elias ox u Kerida ue Immer 359. Jättetrevlig ponny som jag tror även hade fått ett föl innan hon kom till ridskolan - dock kommer jag inte ihåg efter vilken hingst...

och på tal om Elias ox om man utgår från ursprungsinlägget om honom så har han en stoavkomma som heter Ballerina u.Lorelai (e.shettis u.russ), denna Ballerina har lämnat ett sto f.1980 efter Charim ox som även han är efter Elias!

Elias x 2 :D

*kl*

Är det någon som känner till något om en icke godkänd hingst vid namn Boy efter Jagello? Boy är far till ett sto fött 1969, så hingsten bör vara född på 60-talet eller tidigare.

Boy återfinns längre bak i stamtavlan hos en häst som också har en ej godkänd hingst vid namn Gideon som morfar. Enligt informationen i SAHFs databas ska Gideon vara en korsning mellan new forest, arab och nordsvensk. Uppf/ägare är troligen Arne Larsson, Södra Vi, Vimmerby, som fött upp avkomman efter Gideon. Hoppas det finns någon som kan upplysa mig om dessa två hingstar!:)

Nu har det dykt upp en till icke godkänd hingst som jag gärna skulle vilja veta mer om.

Hingsten är Johnny Boy. Borde vara född på 70- eller 60-talet, då han är far till ett sto (Minette) f 1981. Troligen stor häst, men är inte säker.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka