I väntans tider

Melina

Trådstartare
Jahopp, då sitter man här igen då. Och väntar på sotaren, som ska dyka upp nån gång mellan nyss (10.30) och 15.30.
Nog borde det väl gå att lämna en liiiite mer specificerad tid på när han tänkt dyka upp?
Just idag har jag dessutom biljetter en tömkörningsclinic med Bo Jenå.
Syftet med tråden var mest att få gnälla lite. Och nu har jag gnällt lite.
 
Jahopp, då sitter man här igen då. Och väntar på sotaren, som ska dyka upp nån gång mellan nyss (10.30) och 15.30.
Nog borde det väl gå att lämna en liiiite mer specificerad tid på när han tänkt dyka upp?
Just idag har jag dessutom biljetter en tömkörningsclinic med Bo Jenå.
Syftet med tråden var mest att få gnälla lite. Och nu har jag gnällt lite.
Mitt sotningsföretag lämnar namn oå sotaren och hens mobilnummer så man kan ringa om nåt händer (eller man vill veta tidplan....)
Dessutom är tidsintervallet bara 2-3 timmar.

Kan du inte få reda på nåt om du ringer företaget?
 
Det finns namn och telenr till sotaren, men då ska denne gärna svara i telefonen också. Jag behövde vara hemma för att ställa lite dumma frågor som sambon (som jobbar borta) inte riktigt kunde med att ställa ang byte av vedanläggningen. Men men, sotaren dök upp till slut och jag kom iväg på clinicen om än sent. Och lyckades lära mig en hel del, synd bara att jag inte har nån häst att tömköra.
 
Jag jobbar som skadedjurstekniker och har då samma "stil" som sotaren. Jag åker hem till folk och hjälper dem med vad det nu är som är problemet.
Vi bokar upp på samma sätt: "kommer mellan då och sen". Anledningen till att vi inte kan säga en mer exakt tid är att man inte kan veta precis vad som händer vid varje ställe. Ett jobb som borde ta en kvart kanske tar 45 minuter. Sen kanske det är bilkö, fler kunder emellan och så vidare. Man ringer till så många man kan, men man kan inte sitta och ringa till varenda kund flera gånger och säga "jag kommer sen, jag kommer sen". Ofta ringer kundtjänst och undrar var vi håller hus (vi brukar inte lämna ut våra telefonnummer, allt går via kundtjänst), kunden väntar. Det enda man kan svara är "jag är på väg". Vi brukar ha som princip att ringa 15-30 minuter innan vi kommer, men det förutsätter att kunden svarar i telefon..

Nu täcker jag upp ett väldigt stort område (Skaraborg+Jönköpings län), ofta har just sotaren mindre distrikt än så. Dessutom brukar de planera in flera kunder i samma område, så visst är det enklare för dem att planera mer exakta tider.

Jag förstår frustrationen, speciellt när man ska iväg eller har tagit ledigt från jobb. Men ärligt talat, man måste inte alltid vara hemma själv. Vi kan ju jobba utan att man står och tittar på. Har man generella frågor kan man ringa valfritt företag och få rådgivning. Man kan be en vän eller granne att hålla koll, vad som helst. Det går alltid att lösa.
Det är otroligt frustrerande för oss att ha kunder som kräver att vi vet exakt när vi kommer, och helst flera dagar i förväg. Det finns många omständigheter vi inte styr över..
Boka in färre jobb och ha med felmarginal mellan jobben tänker många nu. Men det innebär färre jobb per dag, färre människor som får hjälp inom utlovad tid (och tro mig, det är extrem känsligt för vissa! Helst skulle vi kommit igår) och lägre lönsamhet för företaget.

Ja, det blev ett långt och lite rörigt inlägg (skyller på att jag är lite full och frustrerad över jobbet :angel:)
 
Det mest irriterande med förfarandet är de gånger det inte dyker upp någon. En hel semesterdag (dyrbar!) från jobbet, så kommer ingen. Och inget blir gjort, för det går inte att åka ens kortare ärenden.

Så ringer man kundtjänst, som glatt svarar att nej, de hann inte idag, kommer imorgon. Nej, det går inte, jag kan inte vara ledig fler dagar än så här. Ojdå, hur vill du göra nu? blir svaret.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 938
Senast: lundsbo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 781
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 188
Senast: Emtherlia
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 155
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp