I morgon fortsätter min hästmardröm

Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Jag utgår också från den här tråden och visst är det fascinerande hur olika folk tolkar TS? Väldigt många dömer för att de inte får den reaktion de vill ha på sina fina råd och erbjudanden. Det kallar jag egoism.

Dömer och dömer. Tycker du själv att TS situation nu "är" densamma mot den hon uppgav i sitt första inlägg???

Tror du att hennes häst mår bra och tror du den skulle fara illa eller ens må sämre hos Niexhen eller någon liknande person?

Hur tror du TS ekonomi ser ut om några månader med denna häst, bättre eller sämre?

Hur tror du säljläget på hästen är om några månader, bättre eller sämre?

Hur tror du hästen mår då?

Hur tror du TS mår då?


Du får gärna tycka att jag är egoistisk om du vill :grin:


*kl*
Diskussionen handlar ju knappast om destruktiva förhållanden eller vem som skulle stanna/gå. Det handlar om TS påstådda "akuta" situation som inte var så akut. Personligen tyckte jag väldigt synd om TS när tråden startades. Nu tycker jag mest synd om hästen.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Och därför inte heller kan sätta dig in en sån sits...

Och det finns människor som blivit slagna sönder och samman och kan sätta sig in i en sån situation och 100 resor värre...och som ändå skulle tagit emot bra råd och hjälp och som skulle blivit för evigt tacksamma för erbjuden hjälp och lättnad i ekonomin i TS (förmodade) läge. :crazy:
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Så du menar att bara människor som blivit misshandlade kan ge TS råd om vad hon ska göra med sin häst?
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Fast jag tycker att man måste skilja saker och ting åt ändå - TS bakgrund med en misshandlande, manipulerande pojkvän är fruktansvärt tragisk. Absolut, inget snack om saken!

Liksom att hela historien till varför hon hamnat i den sits hon har med sin häst även den är tragisk, verkligen.

Men samtidigt är det ingenting som någon kan göra någonting åt idag, de enda råd och tips och den enda hjälp vi utomstående kan erbjuda idag, är för de problem TS har idag - dvs de som uppstått med hästen A. Här kan vi hjälpa till, och folk har på olika vid försökt här i tråden. Men som någon sa - TS har på alla vis tagit avstånd från dem. Tråkigt nog!

Självklart förstår jag, och andra, att hon har svårt att lita på människor efter sin tid med dåvarande PV:n men man kommer långt med att förklara det, vara lite ödmjuk mot de som försöker att hjälpa och i alla fall försöka ta emot den hjälp som man efterfrågar. :)

Jag hoppas ju givetvis att TS får en lösning på sitt problem, på ett sätt som passar henne. (trots min något hårdare ton i mitt förra inlägg - personliga påhopp på min person gör mig förbannad..) Och att hon får en chans att bygga upp både tillit till andra och sitt eget självförtroende igen.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Snacka om erbjudande för TS!

Hon behöver inte skaffa pass
Hon behöver inte bekosta avlivning
Hon behöver inte se hästen tas om hand av någon annan


Fast hon får ju inte betalt så det är nog inget alternativ... tyvärr
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Ja det är en bra slutgilltig lösning.
Ingen behöver heller riskera att göra sig illa på hästen.
Och den blir med garanti ingen vandringspokal.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Så du menar att bara människor som blivit misshandlade kan ge TS råd om vad hon ska göra med sin häst?

Aaa, det var precis så jag menade....

Nej, det syftade på din kommentar om att "det aldrig skulle hända mig" och kommentaren innan om att det var ansvarslöst av TS att hamna i den sitsen.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Aaa, det var precis så jag menade....

Nej, det syftade på din kommentar om att "det aldrig skulle hända mig" och kommentaren innan om att det var ansvarslöst av TS att hamna i den sitsen.

Men snälla rara nån det är det väl ändå aldrig någon som har påstått?!?!
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Dömer och dömer. Tycker du själv att TS situation nu "är" densamma mot den hon uppgav i sitt första inlägg???

Tror du att hennes häst mår bra och tror du den skulle fara illa eller ens må sämre hos Niexhen eller någon liknande person?

Hur tror du TS ekonomi ser ut om några månader med denna häst, bättre eller sämre?

Hur tror du säljläget på hästen är om några månader, bättre eller sämre?

Hur tror du hästen mår då?

Hur tror du TS mår då?

Det har framkommit mer i tråden än vad som först skrevs i trådstarten ja, men särskilt förändrat är det väl inte? Akut definieras av alla er som att det ska lösas på dagen medan det enligt TS finns tid att hitta en bra lösning. TS är skeptiskt till folk som vill ha en "gratis häst" - jag med. Oavsett anledning.
Ekonomin ser om några månader likadan ut som nu om inget oförutsett inträffar, hästen går det ingen nöd på, förhoppningsvis blir det med nya kontakter ett bättre säljläge och hästen lär må likadant då som den gör nu och det även TS.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

KL
har läst nästan hela tråden och jag tycker det verkar som att TS vill ha ut 15000 kr för hästen men inte får det...det är där skon klämmer. Hon SKA ha 15 annars behåller hon den till vilket pris som helst eftersom hon vägrar ge bort den? Förstår mig inte alls på det tänkandet. Om man inte kan ge hästen den vård den behöver, den kan ju faktiskt skada sig så illa att den måste akut avlivas, ska den plågas till döds då? då tycker iallafall jag att det är betydligt bättre att ge bort hästen till någon som kan ta hand om hästen med större marginaler.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Det har framkommit mer i tråden än vad som först skrevs i trådstarten ja, men särskilt förändrat är det väl inte? Akut definieras av alla er som att det ska lösas på dagen medan det enligt TS finns tid att hitta en bra lösning. .
Är det inte förändrat??? Först var det passet eller pengar att avliva som inte fanns, nu finns det tydligen (tom gratis avlivning) men TS vill inte göra någondera utan ha bra betalt.


Ekonomin ser om några månader likadan ut som nu om inget oförutsett inträffar, hästen går det ingen nöd på, förhoppningsvis blir det med nya kontakter ett bättre säljläge och hästen lär må likadant då som den gör nu och det även TS.

Men vad bra. Då är ju problemet obefintligt!?!


Helt otroligt. Folk blir berörda av en situation och försöker hjälpa till, sedan är alla dessa opålitliga, egoistiska människor som försöker utnyttja TS?
:eek:
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Du tog ju upp att du inte skulle hamna i den sitsen själv ....

Men det är ju sitsen just nu och inte förut som det handlar om.
Just nu så behöver TS bli av med hästen och det fort.
Att inte sätta sig i just den sitsen är ju lätt.

Man gör sig av med hästen på enklast möjliga vis.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

till skillnad från TS (antar jag) så har jag familj med ekonomi långt över medel mot andra svenssons i sverige, som skulle ställa upp för mig om jag någonsin hamnade i trubbel.

Dessutom har jag tillgångar utöver min häst som är säljbara eller värda att kunna ta lån på.

Så även om jag skulle stå barskrapad en dag, så vet jag att jag skulle ha tak över huvudet. Dock skulle de naturligtvis kräva att jag gjorde mig av med en eventuell häst.

Nu blev detta väldigt personligt men det var för att poängtera för dig med förutfattade meningar om varför jag kan garantera att jag inte hamnar i TS situation. Och om, gud förbjude, det sista jag gör mig av med skulle vara min älskade häst MEN jag skulle göra mig av med den om det krävdes.

Jag kan gladeligen räkna upp i alla fall 4 personer jag skulle kunna skänka hästen till om dom kunde ta emot den! Jag skulle nog kunna efter en timmes googlande hitta minst 10 personer till som jag skulle kunna fråga!
 
Senast ändrad:
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Läs tråden igen....

TS har erbjudit sig att gå ner i pris när hon haft potentiella köpare som funkat på hästen. Hon har lagt ut den på annons "på bud". Hon har nekat "köpare" som vill ha en gratis häst. (Skulle jag också ha gjort.)
De har inte lämnats någon betänketid på de erbjudanden som kommit och tonen blev omedelbart hätsk.

Är det så svårt att förstå att man vill ge hästen en ny chans i ett hem när den uppenbarligen funkar med rätt människa?

Problemet som ska lösas är passet, så att hästen går att sälja. Det har varit min åsikt från början. Där har TS också erbjudit en lösning, att fixa passhandlingar i samband med försäljning.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

""Citat:
Jag kan garantera dig att jag skulle aldrig hamna i TS situation.""

Är det detsamma för dig som att seabaz menar att det är ansvarslöst att hamna i samma situation???

Det var det seabaz skrev ja, att det var ansvarslöst av TS att hamna i en sån sits med sin häst. Nu upprepar jag mig, läs tråden själv istället.

---

Fel av mig, inte seabaz ordval. Ber om ursäkt för det.
 
Senast ändrad:
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

till skillnad från TS (antar jag) så har jag familj med ekonomi långt över medel mot andra svenssons i sverige, som skulle ställa upp för mig om jag någonsin hamnade i trubbel.

Dessutom har jag tillgångar utöver min häst som är säljbara eller värda att kunna ta lån på.

Så även om jag skulle stå barskrapad en dag, så vet jag att jag skulle ha tak över huvudet. Dock skulle de naturligtvis kräva att jag gjorde mig av med en eventuell häst.

Nu blev detta väldigt personligt men det var för att poängtera för dig med förutfattade meningar om varför jag kan garantera att jag inte hamnar i TS situation. Och om gud förbjude, det sista jag gör mig av med skulle vara min älskade häst MEN jag skulle göra mig av med den om det krävdes.

Jag kan gladeligen räkna upp i alla fall 4 personer jag skulle kunna skänka hästen till om dom kunde ta emot den! Jag skulle nog kunna efter en timmes googlande hitta minst 10 personer till som jag skulle kunna fråga!


Ja du är lyckligt lottad, din poäng har gått fram.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 568
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 060
Senast: Freazer
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
734
Senast: Angel
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 819
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp