I morgon är det dags

Sv: I morgon är det dags

Tack!! Det behövs, sitter och bearbetar med min bästa vän just nu, så hon leker lite psykolog.

//E
 
Sv: I morgon är det dags

Har tänkt så på dig idag och vad skönt att du har någon hos dig som du kan prata med, ibland är amatörpsykologerna dom bästa när dom är i formen av en riktigt god vän! :love:


*kramar om*
 
Sv: I morgon är det dags

Naaaw, vad snälla ni är!

Det känns mycket bättre nu, men vilken pers, mina ögon och ansikte är alldeles förstört :crazy:

//E
 
Sv: I morgon är det dags

Det är ju ändå så, kom jag på, att hon är den jag har växt upp med. Det skiljer bara 5 år i ålder på oss, hon har liksom alltid funnits där.

Jag minns när jag var liten så var jag av nån anlending rädd att någon skulle kidnappa mig när jag sov (tittade på för mycket TV :smirk: ), så då fick Yla sova i min säng. Hon gick ner när jag hade somnat, men det är ändå så att den hunden bara luktade trygghet.

Och hon var en liten hjälte, så var det bara...
 
Sv: I morgon är det dags

Hon är fortfarande en hjälte - hon är din hjälte och hon kommer alltid finnas hos dig i dina tankar och i ditt hjärta!
 
Sv: I morgon är det dags

Hon levde med dig i livet i 16 år, men hon kommer att leva med dig i ditt hjärta i all evighet.

Många tröstkramar!
 
Sv: I morgon är det dags

jag har tänkt mycket på dig idag, mina ögon har inte varit torra :o :cry:

Det är tungt att ta farväl av en hund som levt vid ens sida så pass länge och gått igenom så många perioder i ens liv som Yla faktiskt har gjort..

Minns med stor "glädje" min Rocky som fanns där första gången jag blev totaldumpad ( 13 år och helt förkrossad ).
Han fanns vid min sida när mina föräldrar skilde sig, när min mormor dog, när jag slutade 9:an, kom in på gymnasiet, blev kär, hade trubbel med vännerna, tog studentent, klarade körkortet..
Han fanns där genom hela den berg & dalbanan som man går igenom!!

:love: :love:

Men det är först nu jag kan uppskatta alla dessa minnen, jag saknar honom & är honom evigt tacksam :love:

Jag har sagt till både Atlaz och Rocky att Yla skulle komma idag, så dom stod nog och väntade på att snygging skulle dyka upp.
Troligtvis har dom "tjaffsat" hela dagen om hennes uppmärksamhet :love:

Stora kramar / Madelene
 
Sv: I morgon är det dags

Usch, det är så jobbigt! Vi tog bort vår ena hund i somras, han var bara 10 år men dog av dum, elak Erlichios :cry: Avskyr dessa hemska fästingar :mad:

Vi tog bort honom hemma med, i mattes säng fick han somna.
Veterinären tog honom med sig, han fick åka i en äppelkartong med sin filt och sitt nosludd.
Allt bara rasade när hon tog honom och gick iväg, men det kändes väldigt bra att ha varit med och det kändes bra för oss att hon tog honom med sig.

Han kremerades och spreds ut över ett fält tillsammans med andra hundar så nu är han ett med naturen igen. Vi hade ingenstans att begrava, men ska fixa en sorts minnesplats till honom.
 
Sv: I morgon är det dags

Men, nu får du ju mig att gråta igen ;) :D

Det är hemskt vad man är fäst vid dem, och jag har ändå inte uppmärksammat henne så mycket sen hon blev pensionär, inte så mycket som de andra 3.

Men det är ju ändå så att det är hon som jag lekte ridskola med när jag var liten (åjo, hon var den bästa hästen och jag lärde henne "galopp" och "trav" på kommando :D), jag körde tillochmed in henne med en liten skrinda :love: Bar henne ut ur skogen när hon blev stångad av en ilsken hjort och punkterade lungorna.
Och det är framförallt tack vare henne som jag har varit så nogrann med mina kommande hundar, för hon sket fullständigt i vad som förväntades av henne och gjorde tvärtom... Jag vet inte hur många gånger jag har letat efter henne när hon har varit på rymmen, eller hur många gånger jag har skrikit mig hes när hon har jagat harar på fälten.

Som en liten saga ;)

Men hon har det bra nu och kan springa igen.

Tack för allt ert stöd!!!

//E
 
Sv: I morgon är det dags

Skickar tröstkramar..
jag vet hur det känns...
 
Sv: I morgon är det dags

Såklart att hon har det bra nu, Atlaz är nog helt såld på henne ;)

Han är nog villig att dela ALLA sina nedgrävda köttiga ben ..

Kramar
 
Sv: I morgon är det dags

Mycket starkt av dig att klara av att medverka. Och all heder till folk som tar bort sina hundar när dom ändå har något uns heder kvar :bow:

Vila i frid Yla
 
Sv: I morgon är det dags

Usch vad jobbigt. Jag var inte långt till tårarna:cry:
Vi har en tik hemma som ska fylla 12 år i år. Vi vet att dagarna är inräknande. Och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne. Hon har alltid funnits där för oss. Är så klok, snäll och helt underbar. Så när jag läste detta var jag som sagt inte långt till tårarna.

Skicka tröstkramar:bump:
 
Sv: I morgon är det dags

Ja, det fick faktiskt räcka nu. Jag tar själv väldigt illa vid mig när man ser gamla hundar som knappt kan gå och som lider av fetma, eksem osv osv. Hon var iaf rätt pigg och tog sig fram helt okej med tanke på hennes ålder.

Sen tror jag att vi i vår familj kanske ser det lite annorlunda, då det i grunden är arbetsredskap för oss, hon var ändå en jakthund. När hon då inte kan sköta sig själv så har man valet att ta bort dem, för många gör hundarna till människor och därför lider de onödigt länge... Min teori iaf...

Tack!

//E
 
Sv: I morgon är det dags

Du kan vara säker på att Yla tackar dig för ditt mod att ta det beslutet. Det borde egentligen inte vara svårare än att besluta vilken sorts hundmat man ger dem, beslutet att vaccinera dem, se till att de får allt annat de behöver; kärlek, motion, lek etc Allt går ju ut på att ta hand om sin bästa vän på bästa sätt möjligt.

Och tänk vilket härligt liv Yla har haft! Jaga harar på åkern, sova i sängen hos matte, bli älskad och ompysslad varje dag i 16 år. Det är inte många hundar som fått ha det så bra.
 
Sv: I morgon är det dags

Tröstkramar!!!

från AKO, som lipar varje gång en sådan här tråd dyker upp.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 666
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 051
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 189
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp