i boken "Ett sunt hästliv"

F

fio

i boken \"Ett sunt hästliv\"

Strassermetoden togs det upp en sak som jag tyckte var ganska intressant, nämligen att det finns ett vattenbaserat Europeiskt "hovfett" man kan lägga på som håller hovarna fuktiga i flera dagar.

ÄR det någon som vet vilket "hovfett" det syftas på??

Re: i boken \"Ett sunt hästliv\"

Tyvärr inte, men jag vill också gärna veta.
Hade varit toppen att ha till sommarens torka.

Låter som ett undermedel, vill också vet vad det är för preparat.... :bump:

En metod att verka barfotahovar utvecklad från studier av vildhästars hovar.

Ja det kanske inte var fett då utan något annat smörjmedel, Det var ju det jag undrade om någon visste vad det var förnågonting??

Den bygger väll inte helt på studier av vildhästhovar utan även på en massa studier av problematiska tamhästhovar.

Det finns däremot en annan barfotametod som byger helt på vildhäststudier, även kallad "vildhästverkning".

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar