Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag ser att det finns både nackdelar och fördelar med ett sånt boende för yngre. Att bo på gård gör en till mer "hästmänniska" och en är aldrig ledig från hästeriet på samma sätt.Jag skulle inte vilja bo så, men jag har ett par kompisar som hyr boende på samma gård de har hästen uppstallad och tycker det är perfekt. Jag tror absolut att det finns en marknad.
Ja, jag ser att det finns både nackdelar och fördelar med ett sånt boende för yngre. Att bo på gård gör en till mer "hästmänniska" och en är aldrig ledig från hästeriet på samma sätt.
Ja, bra förvaringsmöjligheter är ett måste, mycket garderober som vi tänkte ha uppe på "loftet" ihop med sängen. 40 kvadrat blir till badrum, köksdel och soffhörna.Jag (27 år gammal) bor med min sambo på 40 kvadrat. Har inget behov av större i dagsläget. Så länge det finns bra med förvaring så funkar det bra. Dock skönt om det finns en sovdel. Vi har i vår etta gjort så att vardagsrummet är avdelat, och halva har uppbyggd golv och en halvvägg. Så blir som en liten tvåa med öppen planlösning
Oj, det va inte stortJag bor i en liten lägenhet (ehh 16 kvadrat ) på en liten gård just nu och älskar det! Nu är detta visserligen ett tillfälligt boende men hade gärna bott i en större lägenhet på hästgård permanent
Oj, det va inte stort
Vår katt har större "lekrum"
Var har du alla dina saker?
Ja, detvfinns jättesmarta lösningar för liten boyta, vi får kolla på IkeaJa. Eget badrum, egen tvättmaskin och eget kök tycker jag är viktigare än stora ytor och 40kvm är ju inte så litet, speciellt när det planeras väl
Okey, då förstår jag att det funkar, kläder tar så stor plats.Kvar i min egna lägenhet.... Bor möblerat här och har bara lite utav de kläder man behöver, typ.
Hästtjejer är ju inte en och samma person till att börja med.Och ha möjlighet att ha egen häst på gården
Är det något som skulle intressera hästtjejer eller vill ni hellre bo centralt med kompisar i närheten?
Vi funderar på att renovera två lägenheter men vet inte hur attraktivt ett sånt boende är
Vad tror ni?
Ja, jag tror det hänger mycket på förvaringsmöjligheterna, tillgång till tvättmaskin, praktisk köksutrustning, fräscht badrum, seperat/avgränsat sovrum mm40 kvm är inte alls så litet, jag och sambo bor på 28. Ett rum, kök och badrum. Hade jag bott själv hade jag nog inte ens tyckt att det var trångt.
Vi bor ca 2 mil från stor stad och 5 km från samhälle. Mataffär finns ibynHästtjejer är ju inte en och samma person till att börja med.
Det finns nog gott om hästfolk i alla åldrar som vill hyra så.
Måste det vara hästfolk förresten ?
Och sen beror det nog på om du bor i en storstad eller långt åt helsike.
I det förstnämnda är det stort intresse på bostäder av alla typer.
För att svara personligen
Nej stort nej hade aldrig velat bo på någons gård.
Däremot om lägenheten legat avskilt så man inte syns mer än när man åker och kommer med bilen hade varit ok.