Jag vet inte riktigt om vi tänker på exakt samma sorts service, men jag har lånade regelbundet en familjs hundar när jag pluggade och hade mycket tid över. Det var genom en brittisk sida som heter Borrow My Doggy och som går ut på att hundägare ska få avbelastning medan vi som inte har möjlighet att ha hund ska få umgås med hundar ändå. Man betalar ett par hundra per år för medlemskapet (mer som ägare, för att täcka försäkringar), men annars var det kostnadsfritt för båda parter.
I mitt fall möttes vi upp ett par gånger innan jag fick hand om hundarna helt själv för första gången, men jag blev också kontaktad av en person som i princip verkade vilja komma och släppa av sin hund hemma hos mig för att åka iväg helgen därpå (jag sa tack men nej tack). Så som så mycket annat beror det mycket på parterna som är involverade, men när det görs ordentligt ser jag inga problem med det och jag hade underbara dagar med mina lånade vovvar! Jag har flera vänner som använder sidan även idag (jag behöver inte längre eftersom min bästa vän hade den goda smaken att skaffa hund
) och är väldigt nöjda.