Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ett rätt sorgligt koncept, det där...Sett flera, de är ofta rätt stressade och introverta av att flytta så ofta. Antingen fruktansvärt sega eller inte särskilt lätthanterliga.
Fler elever på sommaren?? När fick hästarna semester då..?Fördelen med å ha på foder är väl att du inte betalar hyra för hästen konstigt koncept enligt mig. Kan förstå varför ridskolor kan behöva hyra in hästar under vissa perioder. Ridskolan jag red på som liten hyrde in en ponny på sommaren. Detta för att dom hade många fler elever under sommaren. Kände ägarna till ponnyn lite då vi var i samma stall på vintern. Dom gjorde så i 3-4 år tror jag och verka fungera bra. Nu var ju detta privatpersoner och inget hyrstall. Har tyvärr dåligt intryck av hyrstall, men har bara erfarenheter från 2. Min generella uppfattning är att dom inte bryr sig så mkt om sina hästar utan tänker mer på att generera intäkter. Tror inte dom lägger så mycket vikt på var hästarna hamnar och hur de hanteras hos folk. Jag vet inte hur kontrakt kan skilja sig mellan dom två alternativen, det kan ju kanske spela roll när man tar beslutet om att hyra. När jag har haft häst på foder betala jag själv för allt så som försäkring, mediciner, extra utrustning etc, dvs var som att det var min häst förutom just ägandebiten.