huva till a-ponny

satanic

Trådstartare
tänkte kolla med er travfolk som kanske har lite bättre koll på sånthär än mig:)

en kompis till mig har en shettis som startar trav men skulle behöva dövas litre mer(reagerar på vissa ljud) så vi är ute efter en lite tjockare huva har bara en tunn idagsläget.

vet ni vart man kan få tag på en sådan för ett ok pris? alla vi hittar är till
b-ponny.

Sv: huva till a-ponny

Det funkar bra med B-ponnyhuvor till A-ponnyer också, eller gjorde i alla fall till mitt lilla heta "fullblod i shettiskropp"...
Hon gick med både tussar i öronen och huva, för att alls vara hanterbar på banan.

annars riger ni närmsta travhop oc ber dem beställa hem en till aponny!

Och räcker det inte med huva, så sätt tussar i öronen + huvan.
Och räcker inte det, kan man köpa gummi öron, fast dem får man klippa till längst ner i kanten för att de ska passa till a ponny.

*svarar alla*
vi har tussar i öronen och de huvorns vi sett passar inte då han har mini öron lika stora som en tumme=)

sy in öronen då, så de inte fladdrar. :idea:
På min ponny lät vi öronen vara lite för stora, det spelade inte så stor roll på henne.
(ska se om jag hittar ngn bild)

vi funderar dock på o sy in egen stoppning i den huvan vi har till honom. annars får vi ta en stor åt han

travshopen på färjestad har små huvor har du kollat där? annars har bidermans mindre huvor som passar shettisar m små öron.

vi har kollat lite på färjestad den vi köpte där var dock aldeles för stor o då lyckades de byta den mot den dom har nu av en saom stod inhyrd hos dem. skall kolla upp det andra stället okså

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 302
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?