Husses häst...

Sv: Husses häst...

Haha! vilken härlig bild! Chili ser onekligen mycket lugn och harmonisk ut iallafall! :D
Det kanske är så att han vill ha en helt egen häst? Låter ju onekligen som att han kärat ner sig iallafall :D

lite off topic, men vad har du för sadel till honom nu? har du bytt igen? *nyfiken i en strut*:angel::D

är det inte en pussmun jag ser på högra bilden? ;)
där har vi en häst till som ser väldigt lugn och harmonisk ut i husses närvaro!:)
Rider han något? för i sådana fall så vill jag se ridbilder!:bump:

är det inte en pussmun jag ser på högra bilden? ;)
där har vi en häst till som ser väldigt lugn och harmonisk ut i husses närvaro!:)
Rider han något? för i sådana fall så vill jag se ridbilder!:bump:

Hon gillar honom! Trivs och blir lugn med honom, men det blir alla djur. Kan det vara för att han är allergisk kanske? Har funderat på det faktiskt. Nä, han har nog bara ridit en gång, på en islänning jag hade hand om för många år sedan. Men jag ska försöka få upp honom på en häst snart igen :) Dock inte på min (3 år)

Japp!

Onekligen vill han ha en egen liten qvarting :D

Helt rätt Ny sadel igen :crazy:

Har nu ägt och provat ca 20 sadlar. Inget verkar passa en miniatyr quarter med 125 i täckeslängd, bred över ryggen och stora bogblad :(
Finns ju inte så mycket att lägga sadel på :crazy:
Men nu har jag en Crates Arabsadel som jag än så länge ligger bra. Mne vi får väll se efter han varit hos tränaren i 3 månader och breddat sig mer :banana:

Har faktiskt nu efter så mycket problem med sadlar, nu börjat ta hem och sälja sadlar från utlandet

Mel-Bulls-Eye.jpg

Här är en några år gammal bild på husse och appaloosa föet Mel Bulls Eye.

Bullen är nu åtta år och såld.

Min pappa och min Easy kommer väldigt bra överens, vilket är tur eftersom pappa släpper ut honom på morgonen. Man känner sig nästan lite utanför när dom står och "grabbsnackar" med varann :smirk:

Min sambo ("husse" alltså) tycker inte om hästar och speciellt inte om min Chilly...:cry:

Nån som har tips på vad man kan göra för att "Husse" ska få upp ögonen för dessa underbara varelser?? :rofl:

Låta honom hitta dit själv. Om han nu gör det.
Alla gillar inte hästar och man bör absolut inte försöka tvinga nån till det.

när min sambo verkligen fastnade för Chili så var det med råge!

hon hade blivit skrämd och satt fart och då hängde hela flocken på. så då blev hon ännu mer skraj och tyckte att de jagade henne och gick igenom stängslet... sedan sprang hon genom hela nästa hage och igenom det stängslet också.

då var hon ute i sista hagen innan vägen (fortfarande livrädd och i full fart rakt mot stängslet och vägen). både jag och sambon var där och såg allting som tur var så vi började knalla neråt vägen och nedersta hagen. Eller ja, jag började springa för jag var totalt megastressad men sambon fick mig på andra tankar genom att påtala "du ska väl inte börja jaga henne du med" (:love:)

så vi gick där i lugn och ro då vi såg att hon stannat vid staketet längst ner. när vi kom fram till hagen så gick sambon in i hagen och ställde sig och så kom Chili fram till honom (ska tillägga att hon var rätt så skygg av sig på den tiden annars och gillade inte kontakten med människor något vidare). sedan gick hon lös precis bakom honom tillbaka upp genom hagen.

sedan den händelsen så är Chili hans häst ;)

Har inga bra bilder på Husse med häst, då han altid står bakom kamerna. Men jag har lyckats fånga honom på denna.
23nov-5.jpg

För 1 år sedan gick han inte ens in i stallet. Nu är han med så ofta han kan. Hade det inte varit för honom hade inte Annie gått in i transporten i dag. Med Krisses fjäskande och mycke morötter, insåg hon att det inte var farligt :rofl:

Slänger in en bild min mina älsklingar också! :love:
11509_1201457098.jpg

Husse älskar Dalton och Dalton älskar husse - de har nämligen samma intresse i livet.. MAT! :love::rofl:

*kl*

Min häst och min pojkvän :D Jim är jätteduktig på att rida, men jag har tyvärr inga bilder. Första gången han red travhoppade han 60cm själv, andra gången hade jag gått över till western, och då roade han att galoppera omkring i ridhuset, med tyglarna i ena handen och den andra på hornet. Sjuk naturbegåvning! Har försökt få honom att fortsätta rida men han vill inte :cry::rofl: Tyvärr har han inte ridit Liona någon gång, bara min förra häst.

Säger man till honom att leda hästen till hagen gör han dock som man säger :D han har bra hand med hästar faktiskt. Dom blir lugna när han hanterar dom och han är inte rädd för fem öre.

Liona och Jim:
16965463.jpg

Uppdaterar tråden med de nyaste bilderna på husse och Chili.
:love:
Lägg märke till att Chili färgat håret för hans skull också ;)
Chiliochtobbe2.jpg

Chiliochtobbe1.jpg

Gäsp :D
Chiliochtobbe3.jpg

Husse med nya hästen som han avgudar för att wille är så snäll och inte biter eller sparkar som fullblodet jag hade innan :angel:

Leker med bollen
20899534.jpg

Hittade denna bilden oxå.
Inte husse och inte min häst, Men min pappa på turridning
19514017.jpg

Det var bra jobbat! :D:bow:
Han ser säker ut där i sadeln! :D

Tobbe har jag fått upp på en av de andra hästarna i stallet till slut, och det tyckte han var riktigt roligt och vill göra igen;)
Innan har det alltid låtit "jag vill inte rida någon annan häst än Chili och jag kan vänta till hon är inriden, inga problem" men nu veknade han inför stora snälla Texas :love:

Här var det en till som ser säker ut! :D
Vad är det för mysigt ställe han rider på på andra bilden? Ser jättefint ut!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: Bison
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 760
Senast: lizzie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 287
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka