Husses häst...

Nethril

Trådstartare
sitter och har tråkigt och tänkte att jag måste bara få dela med mig av några goa bilder på husse och "hans" häst. det är nästan läskigt en sån husse-gris hon är!
Men visst syns det på sambon att lillhästen inte är så dum trots allt? (Lägg särskilt märke till den nöjda minen på sista bilden där han konstaterat att hon börjar bli tjock...)
Har faktiskt gått så långt att han nu säger "när hon är inriden och färdigvuxen så kan jag nog tänka mig att rida på henne" :D
(han har bara suttit på hästryggen 2 gånger tidigare)
de är för härliga! :love:

Husseshst.jpg

Husseshst2.jpg

Husseshst3.jpg

Husseshst4.jpg

är det inga fler som har "hussehästar"? :)

Senast ändrad:
Sv: Husses häst...

Vilka sötingar!!!:love:

Nej jag har ingen hussehäst, kan kanske bero på att jag inte har någon husse:D:D:D

Fina bilder!

Här har Husse gett Lotta ett "eget" namn... Längre än så har de inte kommit. Och jag är nöjd hur det än blir. Lotta är ju ändå MIN häst. :D
(Sambon är mycket välkommen att följa med till stallet bäst han vill, men jag släpar och drar inte i honom. Jag vill inte bli påtvingad en massa gitarrer bara för att han har det intresset...)

(Men nog gillar Husse Lotta! :D )

Tack! :bow:
haha. Men det är ju en bra bit på vägen! vad döpte han henne till då?
nu har det blivit så att husse tyckte att hans namn & nummer kunde stå med på namnskylten på boxen. "ifall det skulle hända något". Lika bra att han erkänner att det är viktigt för honom att det är hans häst också :D

Sambon är också gitarrist.. ;) vi har gitarrer över hela väggarna här hemma. Men då vi spelar i samma band så blir jag ju inte direkt påtvingad nåt men ändå :angel:

oh tack! :D

den och ett grimskaft var det enda jag shoppade till henne innan jag hade hämtat henne. Lite fegt färgval kanske men hon passar verkligen i grönt! Och så älskar jag bucas grimmor! :love:

Tack! :bow:
haha. Men det är ju en bra bit på vägen! vad döpte han henne till då?
nu har det blivit så att husse tyckte att hans namn & nummer kunde stå med på namnskylten på boxen. "ifall det skulle hända något". Lika bra att han erkänner att det är viktigt för honom att det är hans häst också :D

Sambon är också gitarrist.. ;) vi har gitarrer över hela väggarna här hemma. Men då vi spelar i samma band så blir jag ju inte direkt påtvingad nåt men ändå :angel:

Vi delar musikintresset och jag lär mig lite i taget när det kommer till att spela gitarr, för att jag vill, men just det här att vi inte slänger våra egna intressen på varandra.

:love: SUGAR MAMA LOTTA :love:
(Så inofficiellt heter hon det här. :D )

oh tack! :D

den och ett grimskaft var det enda jag shoppade till henne innan jag hade hämtat henne. Lite fegt färgval kanske men hon passar verkligen i grönt! Och så älskar jag bucas grimmor! :love:

Ja, det gröna var verkligen superfint!

Vi får väl se hur fin Lotta blir i hennes ROSA grimma, när jag nu väl får på den! :D (Och den köpte jag för övrigt efter att hästen köpts.)

Jag har tyvärr inga bilder på Husse och min pålla. Men dom har blevet riktiga bundisar :love:.
Till och med så han sa i dag att han hellre vill rida Annie (vild :angel:) än turridningshästarna som vi ska rida i morron, för att han känner henne :rofl:

Han som inte ens vill följa med ut till stallet förr. Människar kan faktiskt ändras =)

Har tyvärr inga bilder på husse med häst...men kan berätta att igår när vi kom hem från Hälsingland hade russen kommit (en bekants från grannbyn), ett sto med föl. Var hittar jag mannen tror ni, när jag kommer ut för att lasta ur bilen???...jo, i hästhagen;)

Han är lika när vi åker till syrrans gård för att hälsa på vår egen lillkille...han är så stolt över våra småhästar:D...(som blir lite större sen)...

Åh! Det var ju skitbra ju! (wranglan släng dig i väggen :D)

Du måste lova att fixa lite nya bilder på henne sen när hon kommer hem. Har ju bara sett de där allra första. Då vill jag se bild med rosa grimman på också! :D

chili hade nog varit söt i rosa kan jag tänka mig. Fast jag skulle iofs aldrig köpa något rosa så... Tror du hon hade passat i lila? Blir lite trist när allt jag har är i olika nyanser av grönt.. Hon är ju faktiskt en tjej!;)

Och just det ja! Nya bilder finns på henne i unghästtråden. Vi har haft oplanerad fotosession idag! ;)

:rofl:
Vad roligt att ni kan rida ihop!
I början ville inte sambon heller följa med ut till stallet. Men tillslut så började han undra vad jag eg. gjorde därute i så många timmar och så följde han med. Nu är han med allt som oftast! :D

Det är som att de känner att de blir lite delaktiga och att hästarna minsann gillar dem lika mycket som oss mattar. Då blir det plötsligt roligt i stallet :D

åh vad mysigt det låter! men så är det ju någonting magiskt med små fölisar också! :love: vad härligt att ha dem(eller åtminstone ett av dem?) så nära!

men just det där med små hästar är nog något speciellt för grabbarna tror jag. Sambon vill inte att bebis ska växa mer nu för hon är ju så söt när hon är så liten...Och så har hon inte lärt sig en massa hyss heller. och om vi ska ha någon mer häst i framtiden så vill han ha en miniatyrhäst av något slag :D

Tror inte att jag har några bilder,men gammeltanten gnäggar mer när han kommer än när jag gör...:mad::rofl:

Sen är han gämt orolig för henne,minsta lilla sår tror han att hon kommer att dö av,och säger "men tror du att lisa mår bra nu då?"

Sen när vi åker dit hinner jag oftast mocka två boxar,och hinna halvvägs med höet,innan han kommer in i stallet,för då har han varit ute i hagen! :D

Tycker att det är jättegulligt! :love:

Edit: Hittade faktist en bild från förra sommaren,här rider han för första gången!
http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Hasse2004.jpg?t=1185988893

Senast ändrad:

åh vad mysigt det låter! men så är det ju någonting magiskt med små fölisar också! :love: vad härligt att ha dem(eller åtminstone ett av dem?) så nära!

men just det där med små hästar är nog något speciellt för grabbarna tror jag. Sambon vill inte att bebis ska växa mer nu för hon är ju så söt när hon är så liten...Och så har hon inte lärt sig en massa hyss heller. och om vi ska ha någon mer häst i framtiden så vill han ha en miniatyrhäst av något slag :D

Prova med Welsh Cob...dom behåller "gulligheten" även som vuxna. Min gubbe gillar fröken skarpt fortfarande även som treåring;)

Ja, han är inte dum, sambon! :love: Har lovat att han ska få döpa nästa föl som jag äger. :D

LOVAR att det kommer nya bilder så fort jag får möjlighet! Givetvis med rosa grimman!

Hmm... Rätt nyans av lila kan vara snyggt! Testa!

Sett bilderna - fina! :banana:

Här är ett foto på min häst och "Husse" ! Än så länge nöjer han sig med att gosa med henne men det verkar som att han börjar bli lite sugen på att rida så jag ska nog få upp han på hästryggen snart.
Återkommer med foto då !

img_469776f475429.jpg

Jag har tyvärr ingen bild på husse och min lilla plutt.

Min sambo har alltid varit hästrädd :( Men nu har han spanat in ett halsyskon till min, som han inte kan ta ögonen ifrån ;)

Men de var i maskopi och tog denna flumm bild i helgen :o

Bild070-1.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: Bison
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 760
Senast: lizzie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 287
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka