Jag är tillbaka i tråden några år senare
Vi hade tidigare funderingar på att lämna stockholm och flytta til västkusten där sambon har familj. Vi kikade på Halmstad främst.
Olika omständigheter gjorde att vi lade det hela på is. Men nu har vi börjat fundera igen och jag kikar på hemnet och blir bara mer och mer sugen!
Planen är att OM vi flyttar så ska vi försöka göra det nästa sommar, har en dotter som går i skolan så känns som smidigast att göra det mellan två terminer??
Vad tänker ni om det?
Sen har vi fortfarande samma funderingar som sist, hur man löser det med hus och jobb samtidigt... FÖr mig är det mkt viktigt att hitta ett område där vi ser en lång framtid och en bra skola är mkt viktigt. Att då söka jobb innan detta är bestämt känns konstigt?
Vi har en bra buffert och en flytt skulle lätt sänka våra boendekostnader med några tusenlappar. Vi vet att vi skule kunna gå arbetslösa en period om det skulle bli så.
Dock vet jag att jag själv iaf skulle få jobb ganska lätt faktiskt, utan att skryta. Har inget högstatusjobb men har lång erfarenhet och bra på det jag gör.
Nåja, områden jag kikat på är halland och norra skåne. Har svärmor i halmstad och svägerska i Löddeköpinge (hon vill veeerkligen ha dit oss). Några förslag på bra områdern däromkring? (Halland-kävlinge typ?)
Vill gärna ha ett litet hus, gärna enplans (vi är en liten familj). Bott i radhus länge nu och vill kanske inte ha direkt insyn från alla håll och kanter, men viktigt med närhet till skola och kompisar för barnet.
Så är fortfarande i funderarstadiet men hoppar in här ändå