Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkade!Jag gjorde det, så nu är det bara att vänta!
Grattis! Spännande!Det funkade!
Japp.Det dök upp ett hus på blocket som jag blev lite intresserad av. Men det står att renovering krävs då ägaren är rökare.
Hur mycket behövs för att få bort röklukt?
Fick för mig att @tanten har renoverat för att få bort röklukt?!
Som en kommentar kan jag tillägga att målaren som sprutmålade alltihop gjorde det till en synnerligen modest kostnad.Jag köpte också ett väl inrökt (o insupit) hus,gjorde som tanten,alla ytskikt bytta så som tapeter,dom fula brunlaserade o gulnade furutaken,bruna lister och dessa furuallmogedörrar
Med facit i hand så skulle jag hyrt in någon för taken o inte gjort dom själv,för nu vill jag aldrig mer se ett furutak eller något annat i furu
Men du behövde bara måla "som vanligt", inte använda något special pga lukten? Den försvann närä allt var ommålat?Japp.
Jag gjorde om alla ytskikt. För mig var det lika mycket gula beläggningar som lukt som störde.
Det låter kanske mer än det är. Man vill kanske ändå tapetsera och måla? Jag lejde en målare som sprutade alla tak. Inkl taklister. Sedan tapetserade jag om rubbet (tapeterna var gräsliga överallt) och jag målade golvlister, fönster- och dörrfoder.
Sedan var det fint. Och tro mig - det var senapsgult innan....
Många verkade redan ha flyttat in i teorin, för de omnämnde olika rum som "Sveas och Mollys rum" och att det behövdes "nya tapeter till Arvids rum". Så vi får se om vi har någon chans vid en eventuell budgivning.
Jag tvättade, grundade där det ev behövdes, och målade med icke vattenbaserad färg.Men du behövde bara måla "som vanligt", inte använda något special pga lukten? Den försvann närä allt var ommålat?
Har du gjort om skåpluckor i kök eller är det samma?
Golven är inte bytta?
Funderar på att åka och kika på det, blev bara orolig att det skulle bli för dyrt med renovering inräknat.
Har ni lagt bud?Nu är vi igång... Har lånelöfte som sträcker sig till 105 000 över utgångspriset. Tyvärr var det mycket folk på dagens visning och många som verkade intresserade men jag försöker intala mig att det alltid finns fler hus. Samtidigt som detta är SÅ RÄTT för oss. Massor med förvaringsutrymme, härliga ytor inomhus, gästhus, garage... Gah, hur ska nerverna klara denna väntan?
Nej, såg att jag skrev lite tokigt. Det var visning nummer två idag, mäklaren skulle höra av sig tisdag eller onsdag. Så vi funderar på budgivningstaktikHar ni lagt bud?
Is i magenNej, såg att jag skrev lite tokigt. Det var visning nummer två idag, mäklaren skulle höra av sig tisdag eller onsdag. Så vi funderar på budgivningstaktik
Alltså... jösses.vi kollar på hus med utgångspris lägre än en mille under vårt max. skiter sig ändå.
kul va?