Husköps-tråden del 2 :)

Happ.

Först blev jag lite upplyft av visningen idag då detta radhus hade mycket sämre (lite trång) planlösning på övervåningen i jämförelse med det som låg ute i våras. Jag tänkte att den lite korridorsliknande och trånga övervåningen kunde verka avskräckande för några. Tills jag såg att visningstiden idag hade utökats med en extra timme (från början var visningen bara 30 minuter) pga så många anmälda. Det var oceanen av folk på visningen och alla var eld och lågor. Har aldrig sett så mycket folk på en visningen förut.

Vi kommer aldrig få det. Åh, så det skär i hjärtat.
Om det är nån tröst har de husen jag kollat på som haft extremmycket spekulanter, inye stigit mycket. Och tvärtom, dom husen som haft få intressenter gått högt! Jag har varit på många visningar och det har varit mer regel än undantag i mitt fall faktiskt ;). Håller tummarna för din del.

Om det är nån tröst har de husen jag kollat på som haft extremmycket spekulanter, inye stigit mycket. Och tvärtom, dom husen som haft få intressenter gått högt! Jag har varit på många visningar och det har varit mer regel än undantag i mitt fall faktiskt ;). Håller tummarna för din del.

Tack! Hoppas på samma här! Jag gillar alla erfarenheter som talar för att vi kanske har en chans :D

Ni är för snälla! Jag ger inte upp förrän vårt sista bud är lagt :D Budgivningen har inte startat ännu, denna mäklare vill alltid slutföra båda visninarna och brukar sedan kicka igång budgivningen på morgonen efter sista kvällsvisningen. Klart man kan lägga innan med jag gillar det lite lugnare tempot! Just det här objektet vill vi så gärna ha så jag funderar mig blå över vilket taktik vi ska köra - chockhöja direkt, vänta lite etc etc. I slutändan spelar det nog ingen roll ändå men man blir ju knäpp när man är mitt uppe i det.

Jag ska åka och kolla på radhuset igen kväll och känna in det en sista gång!

Kom ihåg bara att när :D (inte om) ni har vunnit budgivningen att se till att skriva kontraktet direkt eftersom nya bud kan läggas fram till kontraktet är skrivet.

PS. Jag tror att jag har listat ut vad det är för radhus. Det ser jättefint ut och är i en väldigt trevlig del av stan (jag jobbar där ibland)!

Kom ihåg bara att när :D (inte om) ni har vunnit budgivningen att se till att skriva kontraktet direkt eftersom nya bud kan läggas fram till kontraktet är skrivet.

PS. Jag tror att jag har listat ut vad det är för radhus. Det ser jättefint ut och är i en väldigt trevlig del av stan (jag jobbar där ibland)!

Absolut! Jag ska på julfest både torsdag och fredag men är helt inställd på att snabbt skriva kontrakt typ när som helst på dygnet och ställa in alla planer om så behövs :D

Haha, vad kul! Visste inte ens att jag hade skrivit ut vilken stad det rörde sig om. Eller så har du listat ut det från annat jag skrivit ;) Det är ju framförallt läget vi skulle betala för. Men föreningen är också himla trevlig, och husen är så söta även om de är små! Då kan du ju se när budgivningen brakar loss sen... Hu!

Absolut! Jag ska på julfest både torsdag och fredag men är helt inställd på att snabbt skriva kontrakt typ när som helst på dygnet och ställa in alla planer om så behövs :D

Haha, vad kul! Visste inte ens att jag hade skrivit ut vilken stad det rörde sig om. Eller så har du listat ut det från annat jag skrivit ;) Det är ju framförallt läget vi skulle betala för. Men föreningen är också himla trevlig, och husen är så söta även om de är små! Då kan du ju se när budgivningen brakar loss sen... Hu!

Jag menar inte att snoka. :angel:

Jag tror att du har skrivit någon gång var du bor (vilket är min jobbstad, varför jag har råkat lägga det på minnet) och att du intresserat dig för den trevligare grannstaden.

Jag menar inte att snoka. :angel:

Jag tror att du har skrivit någon gång var du bor (vilket är min jobbstad, varför jag har råkat lägga det på minnet) och att du intresserat dig för den trevligare grannstaden.

Jag misstänkte att det var något sånt :) Jag har ju inte stuckit under stol med var jag bor så det är inget konstigt. Nu när du säger det vill jag minnas att jag läst att du jobbar i min nuvarande stad ibland. Blir det inte ganska mycket pendling för dig, eller jobbar du en del hemifrån? Jag är dessutom lite nyfiken var du till slut köpte bostad någonstans, jag vet nämligen att du kollade en del på mina gamla områden.

Radhuset kändes om möjligt ännu bättre idag p.g.a. färre människor. Jag upplevde inte övervåningen lika trång när jag var ensam däruppe. Nu håller jag alla tummar och tår att vi har pengar så det räcker till ett köp. Nära till stan, nära till sambons familj, nära till grönområden, altan/trädgård men utan större ansvar. Och så en eldningsbar öppen spis på det. Bättre än såhär kan vi inte få det!

Jag misstänkte att det var något sånt :) Jag har ju inte stuckit under stol med var jag bor så det är inget konstigt. Nu när du säger det vill jag minnas att jag läst att du jobbar i min nuvarande stad ibland. Blir det inte ganska mycket pendling för dig, eller jobbar du en del hemifrån? Jag är dessutom lite nyfiken var du till slut köpte bostad någonstans, jag vet nämligen att du kollade en del på mina gamla områden.

Radhuset kändes om möjligt ännu bättre idag p.g.a. färre människor. Jag upplevde inte övervåningen lika trång när jag var ensam däruppe. Nu håller jag alla tummar och tår att vi har pengar så det räcker till ett köp. Nära till stan, nära till sambons familj, nära till grönområden, altan/trädgård men utan större ansvar. Och så en eldningsbar öppen spis på det. Bättre än såhär kan vi inte få det!

Jag har pendlat sedan 2003, så jag har vant mig. Jag är på jobbet 2-4 dagar i veckan och övernattar där. Sedan har jag en del veckor när jag jobbar helt och hållet hemifrån.

Vi köpte i Hässelby södra villastad och får en bukefalists kollega som granne.

Jag har pendlat sedan 2003, så jag har vant mig. Jag är på jobbet 2-4 dagar i veckan och övernattar där. Sedan har jag en del veckor när jag jobbar helt och hållet hemifrån.

Vi köpte i Hässelby södra villastad och får en bukefalists kollega som granne.

Justja! Det visste jag ju egentligen. Jag tror till och med jag vet vilka radhus det är. Har bott i Hässelby Gård i 5 år :)

Nu tog den drömmen slut. 3,8. Hade precis börjat tro att det skulle stanna på 3,760 som vi ledde med. Hade precis börjat tro att vi faktiskt skulle få bo där.

:(

Nu tog den drömmen slut. 3,8. Hade precis börjat tro att det skulle stanna på 3,760 som vi ledde med. Hade precis börjat tro att vi faktiskt skulle få bo där.

:(
Även om chansen är pytteliten så finns den fortfarande, om ni har det näst högsta budet och den vinnande budgivaren stöter på patrull och inte får lån, så kan det fortfarande bli av. Det hände min kollega.

Även om chansen är pytteliten så finns den fortfarande, om ni har det näst högsta budet och den vinnande budgivaren stöter på patrull och inte får lån, så kan det fortfarande bli av. Det hände min kollega.

Det kom in ett till bud direkt efter, så tyvärr :( Vi är tredje sista.

@bollen__ Ja, fy, det känns ju extra surt när det ser ut så! Jag försöker tänka att man vet ju inte hur länge den andra budgivaren hade varit beredd att gå om man själv fortsatt. Det är ju möjligt att de hade ett mycket högre maxpris än vad budgivningen slutade på. Nu är radhuset uppe i 3,85.

:( Fortfarande vemodig känsla idag. Nu är nog planen att hitta en hyresrätt eller billig bostadsrättslägenhet centralt. Har vi tur så kommer det ut ett nytt radhus i samma länga inom några år i alla fall (när räntan har stigit till en normal nivå igen och bostadspriserna kanske stabiliserats sig...)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 528
Senast: Lilla
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
690
Senast: MiaMia
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 614
Senast: Bison
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
8 9 10
Svar
195
· Visningar