Nej inte de som säljaren inte accepterar.
Vissa behåller hellre.

Jag hade spekulanter på min gård i samband med flytten.
Men jag ville ha ett "skamutgångspris" (fantasipris) för att det skulle vara värt att sälja för min del.
Ingen ville betala och vissa blev sura över priset.
Men för mig så hade affären varit ordentligt dålig med de priser de ville betala.

Just nu så hyr jag ut och väntar på att marken skall kunna exploateras om 10-20 år.
En lysande affär!

Det är fortfarande ett bud och det är först då som budgivningen är igång
självklart kan det bli så att säljaren drar tillbaka försäljningen (tex för att det var för lågt.)
Men åter igen, man lägger det bud som man kan tänka sig betala.
Är alla nöjda blir det affär annars blir det inte.

Har säljaren stort behov av att sälja så kanske den inte kan vänta på bättre bud....

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 878
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Presto
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 081
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar