Hushållshjälp

Hoppelhase

Trådstartare
Jag gjorde klart för byrackan att om han ska fortsätta få gratis mat och husrum får han allt börja göra sin del av hushållssysslorna...

Länk till filmklipp

Det ledde som ni ser till omedelbar förbättring. :laugh:

Sv: Hushållshjälp

Vilken duktig liten vovve!! :love: Är han tränad i syfte att bli servicehund?
Superbra jobbat i vilket fall! (Vi lärde svärmors hund att hämta snusen, bara det var en källa till stolthet här hemma.. ;))

Tack båda för komplimangerna!

Det är enbart för skojs skull. :) Någon postade den här filmen på min facebook för två veckor sedan och jag blev jätteinspirerad att göra en egen version, så vi har hårdtränat sedan dess. Men skulle jag bli skadad eller något och behöva en servicehund så vet jag ju att potential finns. :D Mattes lilla :love:

Underbart duktig!

Jag har försökt hota min hund också. Och försökt få honom att laga kaffe på morgonen eller hämta saker i väskorna. Han gör ingenting av det :mad:

Men vaddå, påstår du alltså att man måste LÄRA de det först? :angel: :p

Hjälp, vad duktig! :bow: Hur har du tränat in exakt vilken pryl som ska hämtas?

Yerkes är min idol :love:

Älskar framförallt fönsterputsningen :D

(plus att jag börjar asgarva så fort jag ser de rosa solbrillorna, tänker direkt på borderline-magnus :rofl:)

Senast ändrad:

Underbart duktig!

Jag har försökt hota min hund också. Och försökt få honom att laga kaffe på morgonen eller hämta saker i väskorna. Han gör ingenting av det :mad:

Men vaddå, påstår du alltså att man måste LÄRA de det först? :angel: :p

Lära och lära... jag gav honom skriftliga instruktioner. :idea::D

Hjälp, vad duktig! :bow: Hur har du tränat in exakt vilken pryl som ska hämtas?

Han hämtar det jag senast visat honom eller det jag pekar på om det är tillräckligt nära. Jag har försökt lära honom namnen på olika grejer men det funkar väl sådär, verbal intelligens verkar inte vara hans styrka. :D

Det är roligt hur olika de är, schäfer/herden lär sig namn på grejer hur lätt som helst (genom att man upprepar ordet om och om igen när han håller på med den) och kan sedan skickas att leta efter dem i hela huset, men är däremot helt omöjlig att få att t.ex. öppna en låda...

Senast ändrad:

Yerkes är min idol :love:

Älskar framförallt fönsterputsningen :D

(plus att jag börjar asgarva så fort jag ser de rosa solbrillorna, tänker direkt på borderline-magnus :rofl:)

Haha. :D Fönsterputsningen är rolig, men tyvärr blir det inte så mycket renare...

Min har lärt sig "var är råttan?" (gosedjur från ikea) och då är det uteslutande den, å andra sidan har han inget annat han lärt sig hämtat (apporten i lydnaden är ju under lite andra former).

Ska se till och träna på lite sånt tror jag! Tyvärr tror jag fortfarande det kommer vara svårt att få honom att koka kaffe.

Haha! Enkronorsråttan från Ikea är det enda Yerkes kan också! Det är dock aningen förvirrande eftersom jag ofta kallar honom för "min lilla råtta", så rätt vad det är när vi sitter och gosar sticker han iväg och kommer tillbaka med det äckliga gosedjuret och jag fattar ingenting... Det är för övrigt helt otroligt att den finns kvar, i vanliga fall slaktar han allt inom ett par minuter.

Jag fick för mig ett tag att han skulle lära sig vad alla hans leksaker heter. Råttan gick som sagt bra, tennisbollen sådär, och sedan någon gång gav jag upp eftersom grejerna finfördelades över mattan snabbare än han lärde sig namnen på dem... Meningsfullt att kunna namn på grejer som inte existerar längre. :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 800
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈