R
Raderad medlem 6459
Vi har också inbakat i avgiftsräkningen .Mitt internet är också 69 kr/månad, 100/100. Föreningen har upphandlat gemensamt till 140 st lägenheter Så det bakas in i avgiftsräkningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har också inbakat i avgiftsräkningen .Mitt internet är också 69 kr/månad, 100/100. Föreningen har upphandlat gemensamt till 140 st lägenheter Så det bakas in i avgiftsräkningen.
Brukar du ringa och fråga om de har fått smset också?
Nu blottar jag min hushållsekonomi lite, men jag känner att jag skulle behöva input från er. Jag är ensamstående och bor i en tvåa tillsammans med min hund. Jag har gått igenom min budget då jag tyckte att det är mycket pengar som bara ”försvinner” varje månad. Många bäckar små, som det heter. Jag märkte då att jag har 6661:- i fasta utgifter utöver hyran varje månad, vilket jag tycker låter som väldigt mycket Vad tycker ni? Där är det dock två stora utgifter med återbetalning av CSN-lån samt hundvakt.
Här är mina bäckar små (och stora):
Busskort 790:-
Medlemskap i Unionen 150:-
TV /bredband 636:-
El 271:-
Stöd till hjälporganisationer 145:-
Hundförsäkring 328:-
Medlemskap gym 199:-
Återbetalning lån 541:-
Återbetalning CSN 1200:-
Hemförsäkring 103:-
Spotify 99:-
Netflix 99:-
Mobilräkning ink avbetalning telefon 500:-
Hundvakt 1600:-
Det blir alltså 6661:- sammanlagt. Tycker ni att det ser helt orimligt ut för en ensamstående med hund? Jag har en hyra på 6400:- också (Stockholm) så det är 13061:- som ryker från kontot i början av varje månad. Sedan tillkommer ju såklart mat, hundmat, hushållsartiklar och annat nödvändigt.
Hur ser era utgifter ut?
Brukar du ringa och fråga om de har fått smset också?
Tips nr två - skaffa Netflix tillsammans med kompisar/familj. Upp till fem konton kan titta på samma netflixabonnemang. Min mamma, min bror och jag delar på ett konto. Kostnad 33 kr per månad istället för 99 kr. Många bäckar små...(ja det går att titta samtidigt på Netflix utan att en blir utkastad, man måste inte se på samma film/serie).
Men alltså, ladda ner Tink bara
Den säger exakt hur mycket som går till mat, restaurang, inköp av hundsaker, shopping, bilen, hemmet etc. Det är smidigt att lägga upp budget för olika områden, typ:
Bil: 4000/månad
Hundar: 3000/månad
Mat: 2500/månad
Restaurang: 1000kr/månad
Shopping: 1500/månad
Vill man säger appen till när man tenderar att nå gränsen inom nåt område.
Tink har typ räddat min ekonomi Man får grym koll på ungefär vad man kan räkna med att lägga ut under en månad och därmed också hur mycket man har över och kan lägga undan/spendera på annat.
Nörd som jag är så måste jag prova den appen
Den är grym
Haha det har hänt
+ @AraSleiNedladdad och klar! Ska bli intressant och prova under november. Jag har rätt bra koll men att få det bra uppställt och sammanfattat är guld värt
+ @AraSlei
Det som gjorde att jag inte fastnade för Tink är jag både har flera kort och flera konton (plus gemensamt hushållskonto med mannen) så det funkade inte riktigt.
Du kan lägga till så att du kör flera konton och kort
Ahaaa, det gick inte när jag testade (för läääängesen pga en sån där jobbig ständig early adapter, hehe)
Ahaaa, det gick inte när jag testade (för läääängesen pga en sån där jobbig ständig early adapter, hehe)
Adapter är kul i sammanhanget men det heter faktiskt early adopterJag körde appen precis när den kommit (2-3 år sen? mvh, också jobbig early adapter ) och var inte heller så nöjd då. Nu har jag kört den igen sen i april och är supernöjd
Adapter är kul i sammanhanget men det heter faktiskt early adopter
mvh språk polis panelen
Adapter är kul i sammanhanget men det heter faktiskt early adopter
mvh språk polis panelen
Jag vet det för att jag trodde att det var adapter första gången jag hörde uttrycket. Tyckte att det lät rimligt. Men så fel jag hadeHaha, fasen! Jag skrev adopter först, men ändrade eftersom @Blueberry skrev adapter