Hushållsekonomi - tips & råd

Ja alltså jag är kaos. Pratar oavbrutet typ, reser mycket och snackar utomlands också. Medveten om att det är onödigt och möjligt att spara in på den posten!

Det går att få abonnemang med fri data o samtal/sms i hela Europa för betydligt mindre än 1000 i månaden.

Så du kan prata oavbrutet med Youtube i bakgrunden samtidigt som du messar som en tonåring dygnet runt, och ändå komma billigare undan..

Hundmaten räknade jag inte in för att jag helt enkelt inte har koll ännu :o Detsamma med min egen mat. Tänkte räkna någon månad eller två för att få lite bättre koll. Men kloklippning ska egentligen in 50:- månad (ibland 100:-) också. Vi går inte på några kurser just nu. Dvärgpinscherklubben är vi dock medlemmar i men minns inte vad det kostar. Tror vi betalar årsvis någon liten summa.
Godis, leksaker och andra pryttlar? Kanske är det lätt att tänka att en liten hund inte kostar så mycket men glömmer att den t ex massakrerar fem dyra leksaker i månaden. Hundgrejer kan vara dyra tänker jag.

Mina fasta utgifter varje månad är 10769 kr, då är det iofs exklusive mat, bensin och kattmat.
Det är gym, bil, lån, försäkringar, hyra, akassa och fack, radiotjänst, internet etc.
Sparar dessutom ca 1500 per månad just nu.

Godis, leksaker och andra pryttlar? Kanske är det lätt att tänka att en liten hund inte kostar så mycket men glömmer att den t ex massakrerar fem dyra leksaker i månaden. Hundgrejer kan vara dyra tänker jag.

Absolut! Men jag tänkte mest "fasta" kostnader från början. Sånt som försvinner från kontot i början av varje månad, räkningar osv. som tenderar att vara samma månad efter månad. Leksaker och sånt kostar ju också men kan styras lite friare utefter hur mycket pengar jag har att lägga på det :) Hundtäcke mm. kanske jag köper nytt (ett till) nån gång om året osv.

Jag tycker det ser ok ut. Vill du börja få ner kostnaden tycker jag att du skall ta en titt på tv och bredbandet. Det måste gå att få en rimligare summa där. Sedan i framtiden låter du bli att köpa telefoner på avbetalning.

Jag använder det dagligen och många etjänster använder det också.

/Dinosaurie
Men har du inte uppkoppling på telefonen din stackare? :p

Till och med min morsa använder messenger för att skriva till mig, detta trots att vi inte ens är vänner på facebook. De få gånger jag får ett sms är min reaktion typ "vad var det där för ljud? :confused:".

Absolut! Men jag tänkte mest "fasta" kostnader från början. Sånt som försvinner från kontot i början av varje månad, räkningar osv. som tenderar att vara samma månad efter månad. Leksaker och sånt kostar ju också men kan styras lite friare utefter hur mycket pengar jag har att lägga på det :) Hundtäcke mm. kanske jag köper nytt (ett till) nån gång om året osv.
Förstår! Tänkte på det där med att pengarna "rinner iväg".

Men om jag vore dig skulle jag säga upp spotify och netflix och gå över till gratisalternativ (utbudet på youtube är fan tusen gånger bättre än på spotify, men det kanske beror på vad en lyssnar på). Även TV gissar jag att du betalar extra för kanaler, för det verkar dyrt för bredbandet. Även mobilräkningen bör du kunna få ner. Jag betalar mindre trots abonnemang med avbetalning på telefon. Sedan skulle jag ha sagt upp gymkortet också men det kanske är en intressefråga. ;)

Men har du inte uppkoppling på telefonen din stackare? :p

Till och med min morsa använder messenger för att skriva till mig, detta trots att vi inte ens är vänner på facebook. De få gånger jag får ett sms är min reaktion typ "vad var det där för ljud? :confused:".

Haha ånej nu fick jag lite ångest över att alla tycker att jag är ett tekniskt kaos när jag smsar :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka