Äsch, fortsätt du att smsa med dina PRO-kompisar.Haha ånej nu fick jag lite ångest över att alla tycker att jag är ett tekniskt kaos när jag smsar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, fortsätt du att smsa med dina PRO-kompisar.Haha ånej nu fick jag lite ångest över att alla tycker att jag är ett tekniskt kaos när jag smsar
Haha ånej nu fick jag lite ångest över att alla tycker att jag är ett tekniskt kaos när jag smsar
Äsch, fortsätt du att smsa med dina PRO-kompisar.
Jösses, är det alltså normalt med drygt 600 kr på TV och bredband?? Jag bor utomlands och vi betalar 400 kr i månaden för runt 100 kanaler samt 50 Mbits wifi, och det räknas som dyrt här.
Hej och hå! Jag som just hade börjat inbilla mig att boendekostnaderna var ganska lika mellan Sverige och Storbritannien, men här skiljde det sig alltså rejält... Tack, bra att veta inför en eventuell flytt till SverigeJag betalar 747:- per mån för TV och fiber.
Jag betalar 65 kronor i månaden för mitt internet . Och det är supersnabbt och jättebra.Jösses, är det alltså normalt med drygt 600 kr på TV och bredband?? Jag bor utomlands och vi betalar 400 kr i månaden för runt 100 kanaler samt 50 Mbits wifi, och det räknas som dyrt här.
Totalkostnaden blir billigare med mobilen "på avbetalning".Jag tycker det ser ok ut. Vill du börja få ner kostnaden tycker jag att du skall ta en titt på tv och bredbandet. Det måste gå att få en rimligare summa där. Sedan i framtiden låter du bli att köpa telefoner på avbetalning.
Nu blottar jag min hushållsekonomi lite, men jag känner att jag skulle behöva input från er. Jag är ensamstående och bor i en tvåa tillsammans med min hund. Jag har gått igenom min budget då jag tyckte att det är mycket pengar som bara ”försvinner” varje månad. Många bäckar små, som det heter. Jag märkte då att jag har 6661:- i fasta utgifter utöver hyran varje månad, vilket jag tycker låter som väldigt mycket Vad tycker ni? Där är det dock två stora utgifter med återbetalning av CSN-lån samt hundvakt.
Här är mina bäckar små (och stora):
Busskort 790:-
Medlemskap i Unionen 150:-
TV /bredband 636:-
El 271:-
Stöd till hjälporganisationer 145:-
Hundförsäkring 328:-
Medlemskap gym 199:-
Återbetalning lån 541:-
Återbetalning CSN 1200:-
Hemförsäkring 103:-
Spotify 99:-
Netflix 99:-
Mobilräkning ink avbetalning telefon 500:-
Hundvakt 1600:-
Det blir alltså 6661:- sammanlagt. Tycker ni att det ser helt orimligt ut för en ensamstående med hund? Jag har en hyra på 6400:- också (Stockholm) så det är 13061:- som ryker från kontot i början av varje månad. Sedan tillkommer ju såklart mat, hundmat, hushållsartiklar och annat nödvändigt.
Hur ser era utgifter ut?
Men har du inte uppkoppling på telefonen din stackare?
Till och med min morsa använder messenger för att skriva till mig, detta trots att vi inte ens är vänner på facebook. De få gånger jag får ett sms är min reaktion typ "vad var det där för ljud? ".
TS är vad jag kan se med i facket .är inte heller med i facket,
Vad är det för internet? I Sverige?Jag betalar 65 kronor i månaden för mitt internet . Och det är supersnabbt och jättebra.
Hur!? Det verkar orimligt billigt. Jag vill också betala så lite.Jag betalar 65 kronor i månaden för mitt internet
Japp i Sverige och ingen aning om vad för internet det är .Vad är det för internet? I Sverige?
Det är fantastiskt billigt och bra. Och snabbt dessutom! Det är genom min bostadsrättsförening så antar att vi har nån specialdeal? Förut kostade det 55 kr/mån men sen blev det ännu snabbare och bättre så då höjde de priset med en hel tia .Hur!? Det verkar orimligt billigt. Jag vill också betala så lite.
TS är vad jag kan se med i facket .
Nu blir jag lite avundsjuk!Japp i Sverige och ingen aning om vad för internet det är .
Det är fantastiskt billigt och bra. Och snabbt dessutom! Det är genom min bostadsrättsförening så antar att vi har nån specialdeal? Förut kostade det 55 kr/mån men sen blev det ännu snabbare och bättre så då höjde de priset med en hel tia .
Aha, ja det lär vara någon slags specialare. Har nog aldrig hört talas som någon som betalar under en hundring. Fuskis!Japp i Sverige och ingen aning om vad för internet det är .
Det är fantastiskt billigt och bra. Och snabbt dessutom! Det är genom min bostadsrättsförening så antar att vi har nån specialdeal? Förut kostade det 55 kr/mån men sen blev det ännu snabbare och bättre så då höjde de priset med en hel tia .
Jag betalar 1020,- per kvartal för fiber OCH TV. Fast jag använder inte TVn. Dock blir det dyrare att säga upp TV-boxen än att ha den kvar. (förtydligande - boxen finns inte hos mig för då hade jag behövt betala licens )Hej och hå! Jag som just hade börjat inbilla mig att boendekostnaderna var ganska lika mellan Sverige och Storbritannien, men här skiljde det sig alltså rejält... Tack, bra att veta inför en eventuell flytt till Sverige