Sv: Hus....
Köpte hus i slutet av sommaren (fick det direkt
efter semestern
) fullt medvetna om att det var ett renoveringsobjekt i gott skick. Dvs vi vill göra om om allt, men ingenting är akut.
Hade kvar lägenheten i tre månader och passade då på att totalrenovera fuktskadat (och gräsligt fult
) badrum (det anlitades hantverkare för), fräscha upp köket lite med ny färg och riva ur och renovera vårt sovrum med målat tak, nya väggar och nytt golv (det gjorde vi själva).
Efter det så har det känts så skönt att bara landa och bo in sig men nu börjar det klia i fingrarna igen
Har så mycket jag vill göra men just nu är det lite för mycket i skolan för att jag riktigt ska hinna börja på något med gott samvete. Men det är absolut inte stress, utan mer längtan efter att ha tiden att grejja. Sitter och skissar på en stenlagd uteplats i väntan på att vi ska ta oss råd att bygga en ordentlig altan. Uteplatsen har jag tänkt lägga själv, men för altanen blir det nog att i alla fall delvis anlita hantverkare. Ska tas upp dörrar och sådant bla. Sen vill vi lägga om tak och måla om fasaden som ett led i underhållet men det första verkar riskabelt och det senare dötrist och jobbigt, så det blir nog hantverkare där med
Summa summarum: ingen stress, men skulle gärna vilja göra massa grejjer nu, nu, nu