Jag är nog antingen eller!
Antingen vill jag bo centralt mitt i smeten, bland krogar, nöjesliv, kulturliv osv. Eller så vill jag bo ute i ingenstans typ.
Eller jag har iofs inte testat att bo ute i ingenstans men det är min tanke iaf! Tänker att jag skulle kunna leva eremitliv i en vacker sekelskiftesvilla tillsammans med mina katter och en massa vin. Men det kanske är en romantiserad bild.
Mardrömmen vore att bo i ett villaområde där alla hus ligger på rad och ser likadana ut.
Generellt tror jag att själva boendet är viktigt för mig, hade inte velat bo i en bostad som är nyare än 20-tal oavsett hus eller lägenhet. Är nog estetisk hsp och hade mått dåligt om jag inte tyckte att min bostad var vacker, oavsett om den var funktionell och praktisk.
Ja, bostadsområdet nedanför mig med frimärkstomter vore lika illa som att bo i lägenhet i mina ögon... även om det är variation på utseendet på husen så började det byggas där 1972, need I say more?!
Jag håller verkligen med om att bostaden behöver vara vacker (eller iaf estetiskt tilltalande). Nu är inte mitt hus direkt vackert men den gamla delen är tillräckligt oförstörd så det har karaktären kvar.
Sedan har jag hellre lite av ett kaos som det är här än något från 30-talet och framåt, den estetiken funkar bara inte för mig.