Hur visste just du att du var gravid?

M

Mindra

Hur tidigt/sent fick ni tecken på att ni var gravid? Hur kände ni?

I mitt fall fick jag känslan väldigt tidigt nämligen och tyckte mig tidigt känna att det var ngt i kroppen som inte var som det brukade. Inget illamående men ändå ngt som inte var som det brukade. Har inte pratat med ngn som liknat så som jag kände så de vore lite kul att höra.
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag sa redan morgonen efter bäbis blev till att "Nu tror jag att jag blev gravid!" :D

Plussade i v 5 och då hade jag haft molvärk och kännt mig lite konstig i 5 dagar, så det var rätt tidigt.
Vågade dock inte tro på det förrän jag hade testat positivt.
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag kände oxå väldigt tidigt att nått var annorlunda.
Men slog bort den känslan då jag åt p-piller och kunde ju inte bli gravid då...:angel::smirk:

Var sen på bio med en kompis och fick ett JÄTTEsug efter popcorn, jag äter inte alls popcorn i vanliga fall.
I samma veva så svällde mina bröst upp och var spända, hårda och ömma.
Gjorde då ett test och det visade positivt innan jag hann lägga det ifrån mig.
Då var jag i vecka 4 och hade haft symtom och aningar/känningar i 1½ vecka...
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

7 dagar innan plus, hade jag känningar.. kände mig mer kissnödig, hade molvärk (vilket jag först trodde var mensen som kom i antågande för den brukade komma med 3-4 timmars molvärk som förvarning), och tyckte det var så konstigt. BIM-1 var jag dessutom på islandshästturidning vilken jag fick avbryta pga en förfärlig yrsel och molvärk... Dock inget plus, det lät vänta på sig till BIM+3.. Nu är jag i v33 :)
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag kände rätt så tidigt att det "pirrade" och tänkte att "nu fastnade nog ett litet ägg...." Sen tänkte jag snabbt "sluta inbila dig saker, du blir bara besviken!" Straxt efter pirret kom det som en molnande värk som påminner om början till mensvärk men ändå inte. Sista veckan svullnade livmodern på ett sätt som den inte brukar göra vid mens.. Så jag testade samma morgon som mensen skulle komma och det var positivt! :D
Inget illamående, men en annan konstiog sak var att jag fick ett enormt sug efter Sushi! Å det har jag aldrig ätit tidigare alls.. det var ingefäran jag var ute efter visade det sig då jag började äta... nu har jag ju läst att det inte är bra att äta så mycket av det. Men, det viste jag ju inte då - gott var det !

...sen testade jag 2 dagar senare för att vara heeelt säker, å det var fortfarande positivt:p!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

jag var på apoteket för att hämta ut penecillin för min öroninflammation o fick en känsla av att jag nog skulle köpa ett test. bara för att.. :)

o ja, det visade +, fast var tvungen att testa 2ggr till innan jag trodde på det
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

första barnet så mådde jag illa på ett konstigt sätt gott och väl en vecka inan bim. jag testade ¨på bim och det blev positivt.

andra barnet så hade jag molvärk i en vecka men ingen mens, hade dessutom avsmak för casew nötter testade på bim +3 och det blev positivt.
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Efter åtta fulla veckor gjorde jag ett gravtest, inte för att jag märkte ngn skillnad utan mest utifallatt då jag inte fått mens och fipplat med p-pillrena (inte missat nåt). Sen har jag nog haft "mensvärk" innan dess, men inte kopplat det till ev graviditet eftersom jag inte visste att man kunde ha det om man var gravid.
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag käne bara på mig att jag var gravid men vågade inte testa, mensen dök inte upp, magen svullnade, då köpte jag 2 test och visst var de positiva :bump:
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag åt p-piller när jag blev gravid.
Några dagar innan jag skulle ha mens fick jag väldigt ont i magen, som rejäl mensvärk, låg mest och kved på sängen i någon timme innan det gick över.
Sedan när mensen inte kom började jag ana vad som hänt, men väntade 5 dagar innan jag gjorde ett test. Som var positivt.

Även om det var oväntat/oplanerat så var det en väldigt häftig känsla att se det där strecket träda fram. Jag gjorde ett test till, bara för att se det, inte för att jag trodde det var något fel på det första.
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Hur tidigt/sent fick ni tecken på att ni var gravid? Hur kände ni?

I mitt fall fick jag känslan väldigt tidigt nämligen och tyckte mig tidigt känna att det var ngt i kroppen som inte var som det brukade. Inget illamående men ändå ngt som inte var som det brukade. Har inte pratat med ngn som liknat så som jag kände så de vore lite kul att höra.

För att saker luktade apa. Kunde inte känna lukten av tvättmedel, diskmedel och liknande utan att känna uuuurk. Det enda jag i princip fortfarande gillade lukten av var läder.
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag bara visste det.
Instinkt kanske.
Testade och fick det bekräftat
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

ja jag kände väl redan på en gång att ops det här var inte bra.. det var en kritisk period och killen "råkade" göra bort sig...

Nåja, vecka två var redan allt helt konstigt, var sååå trött, kom ej ur sängen kom sent till skolan, somnade på rasterna, lunchem em.. på bänken..

kunde inte äta godis!!! så alla förstod att nåt var galet...

Sen tålde jag inte killens doft kunde bara äta filmjölk med musli... vid v5 togs det bort.. det var för tidigt i vårt förhållande...

men sista 2 veckorna mådde jag illa
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Visste inte om det här med molvärken. Har haft lite värk nu ett tag, hade sista mensen mitten av december men har testat 2 ggr utan att det visat ngt.
Har trott att värken är mensen som är på väg.
Inga ömma bröst och ingen magsvullnad.

Har slutat med p-piller och haft "2 mensar" sedan dess, 5 veckors cykel.

Har haft konstigt illamående och yrsel men trott på järnbrist. Tålde inte lukten av ketchup för ett tag sedan.

Blir fundersam när jag läser era inlägg.
Hmmmm, men har ju testat mig med två olika märken.

Que?
 
Sv: Hur visste just du att du var gravid?

Jag slutade med mina p-piller och när det hade gått 8 månader och jag hade fortfarande inte fått mens men var inte gravid. Så en dag började jag må lite illa men inget som jag tänkte på för jag brukar göra det när jag ska ha mens. Sen kände jag att hela magen var svullen och kände mens värk, så jag trodde det var att mensen var på gång. När jag jobbade så kom en kollega fram till mig och sa att jag inte borde vara här inne. Jobbade mycket med lack då. Jag frågade vad då rå. Hon sa att mina ögon var ljusare än vanligt och jag var gravid. Jag bara skrattade åt henne. Men tydligen så hade hon jobbat som barnmorska under hela sitt liv i sitt hemland. Så jag åkte och gjorde två test som bara dkrek att jag var gravid.. haha
Jag var då i 7 v när jag fick veta det.

Mvh
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 850
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 765
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp