K
knasigare
Jag brukar försöka variera mig så mycket jag kan på promenader med hunden, men kom på sen att de kanske inte är så viktigt med variation för hundar? Det är nämligen lite lite svårt att hitta nya roliga vägar varje dag. Det finns nästan hur många vägar som helst här hos mig men jag har rundor som jag tycker är väldigt fina att gå och som tar lagom lång tid och innehåller allt som jag tycker en rolig promenad gör, dom andra vägarna är inte så jätteroliga, inte för mig iallafall men går dom för hundens skull.
Sen går jag olika vägar också för han blir mycket mera uppmärksam på mig när han inte riktigt vet vart vi ska gå jämt.
Jag jämför alltid hundar med hästar, inte så bra alltid men med hästar är de ju bra med variation för att hålla deras humör uppe och jag är alltid rädd att hunden ska tycka promenaderna är tråkiga.
Hur viktigt är de för hundar med variation på promenaderna?
Sen går jag olika vägar också för han blir mycket mera uppmärksam på mig när han inte riktigt vet vart vi ska gå jämt.
Jag jämför alltid hundar med hästar, inte så bra alltid men med hästar är de ju bra med variation för att hålla deras humör uppe och jag är alltid rädd att hunden ska tycka promenaderna är tråkiga.
Hur viktigt är de för hundar med variation på promenaderna?
Senast ändrad av en moderator: