Hur vet ni vilka hundsporter ni gillar?

Valde ras först och kom sedan på att jag gillar IPO, särskilt eftersom hunden älskar det. Gillar dock spår o lydnad med. ^^

Jag startade ju med schäfer, så mycket gjorde jag nog för att jag "skulle". Så innan Monster hade jag provat på en hel del, och visste redan vad jag gillade av det. Sen har vi hittat på mer tillsammans som var nytt för mig (freestyle, nosework, sådana saker). Jag är inte intresserad av tävling, det har aldrig varit något som lockar mig på något sätt, så vi gör verkligen saker bara för nöjes skull - bådas nöje, det finns så många olika saker att prova på nu så det är ju inte svårt att leta vidare om något inte är kul för båda parter. (Nu har jag tur med Monster, jag har nog aldrig frågat honom "gillar du det här?" och fått något annat svar än ":bump::laugh::bump:", typ... Så det är väl mest jag som väljer och vrakar. :p)

Vill du gå på tävlingar som publik, hör med arrangören. För det mesta är du jättevälkommen, skulle jag tippa! :)

Jag hade ingen större koll på hundsporter mer än att jag visste grunden i sök, spår och agility när jag skaffade lagotton. Var lite därför jag valde den rasen, för att ha en hund som ville prova på saker med mig.

Jag ville träna agility, rally, freestyle osv när jag skaffade hund. Dock utan tävlingsambitioner (för då är stor utställningsavlad Goldenhane kanske inte optimalt om en verkligen vill satsa på allt det där :angel: ) Sen var vi på valpkurs med Goldenklubben och Svansson apporterade första gången och ja, efter det var jag typ fast :D vi har gått en mängd olika kurser och för min del spelar det faktiskt inte så stor roll vad vi gör så länge Svansson är nöjd och då är det främst apportering som gäller. Agility och liknande har vi helt fått ge upp pga Svanssons förutsättningar. Det kanske kommer med nästa hund, kanske inte. :) Så jag kan väl konstatera att Svansson fick mig intresserad av apportering vilket jag lär hålla på med så länge det finns en retriever i mitt liv :)

Jag har bara läst och kollat på en sjujäkla massa YT-klipp och har fastnat för... rapport, apportering, specialsök och räddningsarbete :D Har av förklarliga skäl inte provat någonting när det kommer till aktiviteter med hund. Katten kan sitta när jag har klickern i handen :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 469
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar