Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag startade ju med schäfer, så mycket gjorde jag nog för att jag "skulle". Så innan Monster hade jag provat på en hel del, och visste redan vad jag gillade av det. Sen har vi hittat på mer tillsammans som var nytt för mig (freestyle, nosework, sådana saker). Jag är inte intresserad av tävling, det har aldrig varit något som lockar mig på något sätt, så vi gör verkligen saker bara för nöjes skull - bådas nöje, det finns så många olika saker att prova på nu så det är ju inte svårt att leta vidare om något inte är kul för båda parter. (Nu har jag tur med Monster, jag har nog aldrig frågat honom "gillar du det här?" och fått något annat svar än "", typ... Så det är väl mest jag som väljer och vrakar. )
Vill du gå på tävlingar som publik, hör med arrangören. För det mesta är du jättevälkommen, skulle jag tippa!
Jag hade ingen större koll på hundsporter mer än att jag visste grunden i sök, spår och agility när jag skaffade lagotton. Var lite därför jag valde den rasen, för att ha en hund som ville prova på saker med mig.
Jag ville träna agility, rally, freestyle osv när jag skaffade hund. Dock utan tävlingsambitioner (för då är stor utställningsavlad Goldenhane kanske inte optimalt om en verkligen vill satsa på allt det där ) Sen var vi på valpkurs med Goldenklubben och Svansson apporterade första gången och ja, efter det var jag typ fast vi har gått en mängd olika kurser och för min del spelar det faktiskt inte så stor roll vad vi gör så länge Svansson är nöjd och då är det främst apportering som gäller. Agility och liknande har vi helt fått ge upp pga Svanssons förutsättningar. Det kanske kommer med nästa hund, kanske inte. Så jag kan väl konstatera att Svansson fick mig intresserad av apportering vilket jag lär hålla på med så länge det finns en retriever i mitt liv
Jag har bara läst och kollat på en sjujäkla massa YT-klipp och har fastnat för... rapport, apportering, specialsök och räddningsarbete Har av förklarliga skäl inte provat någonting när det kommer till aktiviteter med hund. Katten kan sitta när jag har klickern i handen
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Kropp & Själ (Klippt i ditt citat)
Håller med! Enkelt och konsekvent är ju nyckeln, inte den senaste trendigheten. :)
Vitamin A (och vitamin C om man...
Hästhantering Kämpar på med att försöka klicka in lyfta hovarna (antagligen väldigt amatörmässigt). Funkar halvbra, nu när han fått mer godis blir han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.