Hur vet facebook

Det beror på vad man har för inställningar. Postar jag något på facebook syns det vara för mina vänner, vet att det finns vissa som inte ändrat inställningarna och när de postar så är det offentligt så vem som helst kan se.
Det går att ändra för varje inlägg ju. Jag ändrar hela tiden. :D Blandar hejvilt mellan offentligt och vänner.
 
@Lovisaleonora
Öh... Inte en aning faktiskt. Antar att det är motsatsen till att alla kan se allt :confused:

(Jag har ju ingen Facebook. Så min kunskap är väldigt begränsad. Det är därför jag frågar. Facebook är ju trots allt ganska så stort och det kan ju vara bra om man i alla fall har ett hum om saker och ting :D)
Tja, det finns inte direkt någon "hemlig" profil på facebook, däremot kan man välja att dölja vissa saker, t ex en mailadress eller liknande. Svårt att förklara. :)
 
Tja, det finns inte direkt någon "hemlig" profil på facebook, däremot kan man välja att dölja vissa saker, t ex en mailadress eller liknande. Svårt att förklara. :)
Ok. Finns det någon absolut miniminivå? Dvs finns det något som alltid kommer att visas? Tex profilbild och namn?
 
Ok. Finns det någon absolut miniminivå? Dvs finns det något som alltid kommer att visas? Tex profilbild och namn?
Det som @tanten skrev, allt som är "offentligt" kommer visas för vem som helst. För mig är det mitt namn, min profilbild och omslagsbild. Något mer kan de inte se eftersom resten är "endast för vänner".
Har dock för mig att man kan göra så att man inte är sökbar på fejjan, vet jag hade lite problem när jag skulle lägga till nya vänner när vi satt irl. Vet själv inte riktigt hur det går till men det finns så många funktioner och inställningar så man blir snurrig och det gäller att hänga med när de uppdaterar.
Hade jag inte följt med vid en uppdatering så hade alla mina inlägg blivit "offentliga", verkar som om att fb har en förmåga att ändra ens personliga inställning för vem man vill dela med när de uppdaterar. :cautious:
 
Det som @tanten skrev, allt som är "offentligt" kommer visas för vem som helst. För mig är det mitt namn, min profilbild och omslagsbild. Något mer kan de inte se eftersom resten är "endast för vänner".
Har dock för mig att man kan göra så att man inte är sökbar på fejjan, vet jag hade lite problem när jag skulle lägga till nya vänner när vi satt irl. Vet själv inte riktigt hur det går till men det finns så många funktioner och inställningar så man blir snurrig och det gäller att hänga med när de uppdaterar.
Hade jag inte följt med vid en uppdatering så hade alla mina inlägg blivit "offentliga", verkar som om att fb har en förmåga att ändra ens personliga inställning för vem man vill dela med när de uppdaterar. :cautious:
Jo jag har förstått att Facebook gör lite det som passar dom.

Sen har det ju många fördelar också :)
 
Jag har under några månaders tid börjat få lite paranoia över Facebook.. Den här tråden gör mig inte direkt lugnare!
Har också fått upp vänförfrågan som är väldigt märkliga...
Hur för man att profilen inte är sökbar!? Vore smidigt då jag är rätt ensam om mitt namn och helst vill va lite hemlig ;)
 
Hen stalkar dig?

:D
Undrar om det är kopplat till hennes blogg kanske. Ibland trillar jag in där när hon skriver om sin son på förälder. Tror bilderna är därifrån :p Jag läser blondinbellas blogg lika ofta, dvs någon gång varannan-var tredje månad. Snart har jag väl blondinbella som förslag med.
 
Alltså... Jag får upp @Blueberry som vän-förslag :rofl: hur i..?

Haha, vad roligt! :D

Jag kollar aldrig vänförslag, och kan lätt låta en vänförfrågan ligga besvarad i både månader och år, så jag har lite dålig koll på vilka som hamnar där...

Jag tänker att för att få vänförslag så finns det minst en gemensam nämnare, till exempel en gemensam vän, ort, skola, sida, etc.

Och jag som har jobbat mycket med Facebook, bland annat med att annonsera, vet väldigt mycket om hur mycket Facebook vet.

Det är väl så att om någonting är gratis är det du som är produkten. Precis så är det med Facebook. ;)
 
Haha, vad roligt! :D

Jag kollar aldrig vänförslag, och kan lätt låta en vänförfrågan ligga besvarad i både månader och år, så jag har lite dålig koll på vilka som hamnar där...

Jag tänker att för att få vänförslag så finns det minst en gemensam nämnare, till exempel en gemensam vän, ort, skola, sida, etc.

Och jag som har jobbat mycket med Facebook, bland annat med att annonsera, vet väldigt mycket om hur mycket Facebook vet.

Det är väl så att om någonting är gratis är det du som är produkten. Precis så är det med Facebook. ;)
Ja, det märker man själv om man går in på vänförslag så kan det komma upp helt okända personer, men de kommer upp bara för att jag är vän med en av deras vänner eller att man är född i samma ort osv. :angel:
 
Den person jag nu blockerat - märker denne detta på något annat sätt än att jag inte kommer upp när hen söker?
Alltså - ser det bara ut som om jag avslutat mitt fb-konto?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 198
Senast: mars
·
IT & mobiler Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 786
Senast: Zpunk
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 860
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 537
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp