Jag får inga mail med hur jag kan spåra mina paket längre men ”Mina Paket” och Postnord apparna hittar vissa av dem - hur?

Hoppar in här i tråden eftersom jag oxå har krångel med Postnord. Har Postnords app och ja jag vet att man kan spåra sina paket där, men jag vill få någon form av meddelande från Postnord när det finns ett paket att hämta. Jag är inte så påpasslig så på den vecka man har på sig att hämta ut är det stor sannolikhet att jag missar/glömmer att kolla i appen.

Det händer väldigt ofta att jag inte får några meddelanden/SMS om att paket anlänt, oftast när det är utländskapaket. Men jag får åtminstone en påminnelse avi i brevlådan att det är dags att hämta. Men den här gången missades även och paketet skickades tillbaka. Det som är extra irriterande är att det står i appen att ett SMS har skickats. Jag har INTE fått något SMS.
Borde def inte vara någon fel inställning i appen då jag får SMS för vissa paket.

Vad göra??? Finns det något sätt att få detta att fungera eller är det bara att bita i det sura äpplet och hålla på och kolla i appen hela tiden!l
 
Hoppar in här i tråden eftersom jag oxå har krångel med Postnord. Har Postnords app och ja jag vet att man kan spåra sina paket där, men jag vill få någon form av meddelande från Postnord när det finns ett paket att hämta. Jag är inte så påpasslig så på den vecka man har på sig att hämta ut är det stor sannolikhet att jag missar/glömmer att kolla i appen.

Det händer väldigt ofta att jag inte får några meddelanden/SMS om att paket anlänt, oftast när det är utländskapaket. Men jag får åtminstone en påminnelse avi i brevlådan att det är dags att hämta. Men den här gången missades även och paketet skickades tillbaka. Det som är extra irriterande är att det står i appen att ett SMS har skickats. Jag har INTE fått något SMS.
Borde def inte vara någon fel inställning i appen då jag får SMS för vissa paket.

Vad göra??? Finns det något sätt att få detta att fungera eller är det bara att bita i det sura äpplet och hålla på och kolla i appen hela tiden!l
Du kan väl ha aviseringar på i appen, så ser du när ett paket finns att hämta, funkar inte det heller?
Kolla då att du har önskade inställningar under notiser. Exempel på hur jag har i bild nedan.
Verifiera alla mailadresser och telefonnummer du kan tänkas få paket till.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221008_071039_se.postnord.private.webp
    Screenshot_20221008_071039_se.postnord.private.webp
    52,6 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Jag hoppar in lite i tråden som jobbar på postnord. Det finns en del saker det kan röra sig om jag listar dem nedan.

  • Kan vara så att ditt nummer inte finns på den elektroniska fraktsedeln. Även om företag säger det så kan de missas. Hänt alltför många gånger. Då känner inte appen av och en brevavi ska skickas.
  • Kolla så att du har ett konto registrerat med både sms och e-post i appen.
  • Utländska paket har oftast inte telefonnummer eller e-post på sig. Dvs appen känner inte av dem om du inte lägger in de manuellt.
  • I appen kan du klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Har du den i klickad så skickas inget sms utan endast sms påminnelse. (Det är ett problem som undersöks vet inte när det åtgärdas)
  • Det kan också vara tekniska eller mänskliga problem hos PostNord också.
Upplever man mycket problem hjälper det att skicka in en synpunkt via PostNords hemsida. Allt som kommer in där hjälper dem att bli bättre och få in statistik plus information om vad som inte fungerar.

Har du inte fått någon kod att hämta ut med men har kollinummer/spårningsnumret kan du uppge det hela eller fyra sista siffrorna.

Jag svarar inte på enskilda saker utan kan endast svara allmänt på de ni upplever. Mao kontakta kundservice om ni har fortsatta problem som inte åtgärdas :D
 
Jag hoppar in lite i tråden som jobbar på postnord. Det finns en del saker det kan röra sig om jag listar dem nedan.

  • Kan vara så att ditt nummer inte finns på den elektroniska fraktsedeln. Även om företag säger det så kan de missas. Hänt alltför många gånger. Då känner inte appen av och en brevavi ska skickas.
  • Kolla så att du har ett konto registrerat med både sms och e-post i appen.
  • Utländska paket har oftast inte telefonnummer eller e-post på sig. Dvs appen känner inte av dem om du inte lägger in de manuellt.
  • I appen kan du klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Har du den i klickad så skickas inget sms utan endast sms påminnelse. (Det är ett problem som undersöks vet inte när det åtgärdas)
  • Det kan också vara tekniska eller mänskliga problem hos PostNord också.
Upplever man mycket problem hjälper det att skicka in en synpunkt via PostNords hemsida. Allt som kommer in där hjälper dem att bli bättre och få in statistik plus information om vad som inte fungerar.

Har du inte fått någon kod att hämta ut med men har kollinummer/spårningsnumret kan du uppge det hela eller fyra sista siffrorna.

Jag svarar inte på enskilda saker utan kan endast svara allmänt på de ni upplever. Mao kontakta kundservice om ni har fortsatta problem som inte åtgärdas :D

Vet du hur man ska göra om man beställt något från utlandet och får mail om att paketet inte kunde levereras och att det finns att hämta i ens stad men ingen adress till utlämningsstället eller nåt annat än ett trackningnummer. Det finns ett post nummer så vi tror att vi vet vilket utlämningställe det är. Det är där vi brukar få hämta paketen. Men det står inget om vilket företag som levererat det eller nåt nummer som man kan ge till de på utlämningsstället (förutom trackingnummer). Det hela är jätteskumt! Vi ska leta här hemma bland reklamen efter en avi idag men annars får vi åka dit och visa mailet vi fått och leg och hoppas att de kan hitta paketet och får lämna ut det.
 
Jag hoppar in lite i tråden som jobbar på postnord. Det finns en del saker det kan röra sig om jag listar dem nedan.

  • Kan vara så att ditt nummer inte finns på den elektroniska fraktsedeln. Även om företag säger det så kan de missas. Hänt alltför många gånger. Då känner inte appen av och en brevavi ska skickas.
  • Kolla så att du har ett konto registrerat med både sms och e-post i appen.
  • Utländska paket har oftast inte telefonnummer eller e-post på sig. Dvs appen känner inte av dem om du inte lägger in de manuellt.
  • I appen kan du klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Har du den i klickad så skickas inget sms utan endast sms påminnelse. (Det är ett problem som undersöks vet inte när det åtgärdas)
  • Det kan också vara tekniska eller mänskliga problem hos PostNord också.
Upplever man mycket problem hjälper det att skicka in en synpunkt via PostNords hemsida. Allt som kommer in där hjälper dem att bli bättre och få in statistik plus information om vad som inte fungerar.

Har du inte fått någon kod att hämta ut med men har kollinummer/spårningsnumret kan du uppge det hela eller fyra sista siffrorna.

Jag svarar inte på enskilda saker utan kan endast svara allmänt på de ni upplever. Mao kontakta kundservice om ni har fortsatta problem som inte åtgärdas :D
Men om Postnord inte har mitt mobil nr och därmed inte kan skicka SMS så måste de väl skicka ut en pappersavi? Det finns ju faktiskt personer som inte har teknisk utrustning så att de kan ladda ned appen. Mitt problem är att jag inte har fått något nån meddelande överhuvudtaget att paket anlönt.
 
Du kan väl ha aviseringar på i appen, så ser du när ett paket finns att hämta, funkar inte det heller?
Kolla då att du har önskade inställningar under notiser. Exempel på hur jag har i bild nedan.
Verifiera alla mailadresser och telefonnummer du kan tänkas få paket till.
Jag har aviseringar på i appen. Kan inte svära på att jag inte fått några aviseringar, men känner mig rätt säker på att jag inte fått det.

I appen står det att jag har fått SMS, jag har def INTE fått något SMS eller något meddelande om anlänt paket.
 
Jag har aviseringar på i appen. Kan inte svära på att jag inte fått några aviseringar, men känner mig rätt säker på att jag inte fått det.

I appen står det att jag har fått SMS, jag har def INTE fått något SMS eller något meddelande om anlänt paket.

Se citat nedan från @Morces inlägg.

I appen kan du klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Har du den i klickad så skickas inget sms utan endast sms vid påminnelse. (Det är ett problem som undersöks vet inte när det åtgärdas)

Tycks alltså finnas ett pågående problem med det hela, och att du kan klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Sedan borde du i och för sig fått en SMS påminnelse då. Oklart varför du inte fick den då
Kanske det som gör att appen trott att den skickat sms?

Men ja, det ska gå ut brevavier om ingen info finns att hitta. Men jag vet inte hur deras system söker och på vilka uppgifter systemet kan hitta dig i appen och istället avisera den vägen.

Men kontakta kundtjänst via deras sida är väl ett bra tips 😊.
 
Se citat nedan från @Morces inlägg.



Tycks alltså finnas ett pågående problem med det hela, och att du kan klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Sedan borde du i och för sig fått en SMS påminnelse då. Oklart varför du inte fick den då
Kanske det som gör att appen trott att den skickat sms?

Men ja, det ska gå ut brevavier om ingen info finns att hitta. Men jag vet inte hur deras system söker och på vilka uppgifter systemet kan hitta dig i appen och istället avisera den vägen.

Men kontakta kundtjänst via deras sida är väl ett bra tips 😊.
Det finns nog tyvärr många fel med Postnords hantering. Det tråkiga är att det finns ingen logik överhuvudtaget i hanteringen. Jag har markerat i appen att jag vill ha avisering, men får ibland SMS och ibland inte. Så inte ens deras felaktiga hantering är logisk.

Får hoppas att jag inte får betala för vara och returnering när det är Postnord som gjort fel och inte jag. Det är ju tyvärr omöjligt att bevisa att man inte fått några aviseringar.
 
Jag har inte någon paketapp och får alltid sms- eller pappersavi.
Kan det vara så att systemen app/inte app krockar? Ni som upplevt problem verkar ha appen, är det ”mina paket” den heter eller ”postnord”?
Då kanske postnords system skickar dubbla signaler till sig själv om ni förstår hur jag menar.
 
Jag har inte någon paketapp och får alltid sms- eller pappersavi.
Kan det vara så att systemen app/inte app krockar? Ni som upplevt problem verkar ha appen, är det ”mina paket” den heter eller ”postnord”?
Då kanske postnords system skickar dubbla signaler till sig själv om ni förstår hur jag menar.
Jag har båda apparna men mina paket talar inte alltid om när det handlar om postnords paket.
 
Jag har inte någon paketapp och får alltid sms- eller pappersavi.
Kan det vara så att systemen app/inte app krockar? Ni som upplevt problem verkar ha appen, är det ”mina paket” den heter eller ”postnord”?
Då kanske postnords system skickar dubbla signaler till sig själv om ni förstår hur jag menar.
Tidigare hade jag ingen app och ibland fick jag avi/SMS och ibland inte. Fick dock alltid en pappersavi som påminnelse. Det var oftast för de utländska paketen som det inte kom någon ankomst meddelande. Eftersom Postnord uppenbart inte klarade av att utföra arbetet som de får betalt för att göra så var jag tvungen att skaffa Postnord appen. Efter det så ser det likadant ut ibland SMS ibland inte, men har tills nu häromdagen alltid fått en påminnelse.
Det är fan hopplöst att se någon som helst logik i hanteringen. Och tyvärr är man väl tvungen att själv bevaka sina leveransercsom en hök för att de inte ska skickas tillbaka.
 
Jag har båda apparna men mina paket talar inte alltid om när det handlar om postnords paket.
Ok. Menade att jag har ingen app och jag får alltid avisering. (Ok, har hänt nån gång att jag inte fått sms men hade sändningsnr så kunde hämta paketet ändå).
Så tänkte att om man har nån app så krockar systemen och man får inte alltid avisering.
 
Tidigare hade jag ingen app och ibland fick jag avi/SMS och ibland inte. Fick dock alltid en pappersavi som påminnelse. Det var oftast för de utländska paketen som det inte kom någon ankomst meddelande. Eftersom Postnord uppenbart inte klarade av att utföra arbetet som de får betalt för att göra så var jag tvungen att skaffa Postnord appen. Efter det så ser det likadant ut ibland SMS ibland inte, men har tills nu häromdagen alltid fått en påminnelse.
Det är fan hopplöst att se någon som helst logik i hanteringen. Och tyvärr är man väl tvungen att själv bevaka sina leveransercsom en hök för att de inte ska skickas tillbaka.
Hantering? Menar du att en person gör fel? Sms:en går mig veterligen ut automatiskt av systemet när ett paket scannas. Så vems hantering som skulle göra att just du inte får några sms vet jag inte.

Du kan ju också dubbelkolla så att sms-meddelanden inte hamnat i spam. Men det borde de väl inte göra om du inte råkar trycka rapportera spam eller liknande eller det blivit nåt knasigt i operatörens filter.

Annars prova deras kundtjänst och se om de kan hjälpa dig att få det att fungera.
Eller se om du kan få ersättning om du måste betala återfrakten. Det kan ju gå att se mer om trafiken i deras system än du kan se. Så är det gällande det mesta.
Man måste inte ringa dem utan man kan även maila. Jag tror också man skicka meddelande till dem via Facebook till exempel.

Om du inte kontaktar deras kundtjänst, och har följt alla tips som finns här. Ja då får du ju definitivt fortsätta bevaka paketen som en hök uppenbarligen. För hur ska de fixa ett problem för dig som de inte vet finns?
 
Senast ändrad:
Jag hoppar in lite i tråden som jobbar på postnord. Det finns en del saker det kan röra sig om jag listar dem nedan.

  • Kan vara så att ditt nummer inte finns på den elektroniska fraktsedeln. Även om företag säger det så kan de missas. Hänt alltför många gånger. Då känner inte appen av och en brevavi ska skickas.
  • Kolla så att du har ett konto registrerat med både sms och e-post.
  • Utländska paket har oftast inte telefonnummer eller e-post på sig. Dvs appen känner inte av dem om du inte lägger in de manuellt.
  • I appen kan du klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Har du den i klickad så skickas inget sms. (Det är ett problem som undersöks vet inte när det åtgärdas)
  • Det kan också vara tekniska eller mänskliga problem hos PostNord också.
Upplever man mycket problem hjälper det att skicka in en synpunkt via PostNords hemsida. Allt som kommer in där hjälper dem att bli bättre och få in statistik plus information om vad som inte fungerar.

Har du inte fått någon kod att hämta ut med men har kollinummer/spårningsnumret kan du uppge det hela eller fyra sista siffrorna.

Jag svarar inte på enskilda saker utan kan endast svara allmänt på de ni upplever. Mao kontakta kundservice om ni har fortsatta problem som inte åtgärdas :D
Vet du hur man ska göra om man beställt något från utlandet och får mail om att paketet inte kunde levereras och att det finns att hämta i ens stad men ingen adress till utlämningsstället eller nåt annat än ett trackningnummer. Det finns ett post nummer så vi tror att vi vet vilket utlämningställe det är. Det är där vi brukar få hämta paketen. Men det står inget om vilket företag som levererat det eller nåt nummer som man kan ge till de på utlämningsstället (förutom trackingnummer). Det hela är jätteskumt! Vi ska leta här hemma bland reklamen efter en avi idag men annars får vi åka dit och visa mailet vi fått och leg och hoppas att de kan hitta paketet och får lämna ut det.
Uppge trackingnumret till ombudet. 😁
 
Men om Postnord inte har mitt mobil nr och därmed inte kan skicka SMS så måste de väl skicka ut en pappersavi? Det finns ju faktiskt personer som inte har teknisk utrustning så att de kan ladda ned appen. Mitt problem är att jag inte har fått något nån meddelande överhuvudtaget att paket anlönt.
Då ska en pappersavi skickas om inget annat finns. Oftast är det fel e-post eller telefonnummer angivet från avsändaren men det kan ju inte Postnord veta eftersom de inte lagrar dina uppgifter utan får dem från avsändaren.
 
Uppge trackingnumret till ombudet. 😁

Min man åkte dit och visade mailet och alla de trackingsidor på nätet som sa det minsta lilla. De var supersnälla och sa att de egentligen inte hade nån skyldighet att leta efter paketet men de gjorde det ändå och hittade det! Så snällt! Paketet hade ankommit till dem den 18/9 och vi hade inte fått nån avisering. Den webshopen (utomlands) köper vi inte från igen!
 
Det finns nog tyvärr många fel med Postnords hantering. Det tråkiga är att det finns ingen logik överhuvudtaget i hanteringen. Jag har markerat i appen att jag vill ha avisering, men får ibland SMS och ibland inte. Så inte ens deras felaktiga hantering är logisk.

Får hoppas att jag inte får betala för vara och returnering när det är Postnord som gjort fel och inte jag. Det är ju tyvärr omöjligt att bevisa att man inte fått några aviseringar.
Även om felet skulle uppstått hos PostNord är det ju tyvärr så att man är kund hos avsändaren och inte direkt mot PostNord. Mao kan man inte begära ersättning för en vara man inte köpt från PostNord. Det behöver man be om från avsändaren eftersom det är hos dem man ingått köpeavtal. Annat är det om man är avsändare. Sen kan man skicka in skadeanmälan på ett paket som mottagare men även där utgår ersättning till avsändaren som i sin tur får ersätta deras kunder.
Så mitt tips är att alltid kontakta avsändaren om PostNord inte kunnat lösa det som uppstått med leveransen.

Det är heller inte omöjligt att bevisa att aviseringar aldrig kommit fram. Jämför dina sms med det som står i spårningen. Kontaktar du kundservice kan de kika på om avsändaren inkommit med rätt uppgifter också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp