purity_666
Trådstartare
Vi kanske kan byta puckon med varandra?
Jag är också inne på speglingsteorin - har du funderat på varför den här personens uppenbarelse påverkar dig så oerhört mycket? Som du själv säger så ligger ju det här problemet hos dig, inte personen du retar dig på.
Jag föreslår motsatsen till många andra; lär känna människan. .
Haha ja byta irritationsmoment kanske vore bra? Man stör sig väl inte lika mycket då kanske
Personen innehar många egenskaper som är irriterande. Totalt egoist, pratar bara om sin egna lilla värld och gärna hela tiden. Har inte egna åsikter utan köper andras åsikter rakt av och gör de till sina. Snackar skit om ALLA. Har inte träffat en person med samma behov av att snacka skit om folk. Kan snacka skit om folk som jag inte har den blekaste aning om vilka de är och som personen egentligen borde vara tacksam till. Fattar inte behovet. Personen är jäkligt falsk. Ger dig ett leende i ansiktet, för att vända om och snacka skit eller spä på konflikter. Det är en sån person som gärna står lite bakom och eldar på konflikter mellan andra. Personen kliver inte själv in i drama, men ser gärna att drama utvecklas mellan andra.
Personen är inte speciellt omtyckt av 90% i umgängeskretsen. De flesta är rörande överens om just att personen gärna bara pratar om sig själv hela tiden, samt snackar en jäkla massa skit. Flera blir irriterade över beteendet, men inte lika påverkade som jag.
Jag tror inte jag är avundsjuk på beteendena. Jag kan prata själv, mina åsikter är mina egna och jag kan stå upp för dom. Prata skit, visst det gör väl alla ibland, men inte i den utsträckningen. Personen är väldigt negativ och sprider negativism omkring sig. Jag kan vara butter, men inte varje dag liksom.
Jag har inte träffat många som påverkar mig såhär. Den jag kommer ihåg mest hade helt andra drag som triggade min irritation. Den här personen påminner inte heller om någon annan jag ligger i konflikt med eller så. Jag bara ogillar personen skarpt.
Jag har försökt bli vän. Har umgåtts på tu man hand och verkligen försökt ge det hela en chans. Jag har tänkt att för husfridens skull bjuda till och försöka. Det blev värre och fler och fler egenskaper kom fram som jag ogillar skarpt. Det verkar vara en gemensam faktor för de flesta som umgåtts lite med personen ett tag. I början verkar personen ganska social och trevlig, om än väldigt egocentrerad. Sen kommer bara fler och fler egenskaper fram. Personen är inte alls smidig heller, kan snacka skit med mig om mina närmre människor. Varför då liksom?
Ja ignorera försöker jag och det funkar bra. Det är som sagt inte en person jag går runt och funderar på, det är när personen dyker upp som den här orimliga irritationen väcks. Jag bara önskar att personen kunde flytta till Kiruna och klippa alla band till människor jag känner. Då kunde människan få leva ifred där uppe och jag behövde aldrig mer tänka på individens existens.
Sen har personen betett sig riktigt grisigt mot mig vid tillfällen. Gått in i konflikter och gjort dom till sina, fast personen ifråga inte hade ett skit med saken att göra. Men det var efter jag redan avskydde personen så just det är inte grunden till mina reaktioner. Jag har ogillat personen från allra första början, men det stegras hela tiden.