Åh, tackDu får uttala det så om du vill
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, tackDu får uttala det så om du vill
Ja språkpolis är väl en grej (håller med dej helt!) men mitt öra och ett 10 år gammalt nick och en fd 15-åring utan koll på uttal är något helt annatFast språkpolisen i mig måste få poängtera att Phlox alltid uttalas med F.
Ph = F
Mollyphlox är fö ett fint namn (instämmer med @mandalaki)
Vill man ha P får man skippa h:et.
Så det så.
Nja just den varianten tror jag inte jag hört, däremot en hel del annat b brukar bli p, d blir t och sånt. För de med finska som modersmål, det har inte jag men chipsen Pringles uttalar jag precis som det skrivs, inte något engelskt uttal här inte.Säger ni Pilip också?
(Jag tycker för övrigt att mollyphlox är ett väldigt fint nick, fast med rätt uttal )
Egonson.. bara. Som efternamnet, på Svenska
Är ju ett hästnamn egentligen
Jag heter Ramona. På svenska. Inga konstiga engelska uttal eller spanska, trots att det är ett latinskt namn.
Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
Typ.RammÅna?
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.
Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?
Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.
Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
Och d blir till r.Nja just den varianten tror jag inte jag hört, däremot en hel del annat b brukar bli p, d blir t och sånt. För de med finska som modersmål, det har inte jag men chipsen Pringles uttalar jag precis som det skrivs, inte något engelskt uttal här inte.
Ja det beror väl lite på dialekten också har hört/läst den varianten, vet att det finns ett försäljningsstall i Åbotrakten nånstans som skriver sina annonser på dialekt. Fattar inte varför, jag kan inte vara den enda som har svårt att förstå den?Och d blir till r.
Min kompis tvättade hunden sareverellä.
och du har också hatt och tantväska antar jag? Och de där vedervärdiga tofsarna? Jag har bett dig att byta avatar nu några gånger, jag står inte ut.Det är fel. Ska vara som THE ONE AND ONLY Hyacinth Bucket