Ja, det borde ju det. Men det gör jag inte. För att jag är finne, där ska man ju uttala ord som de skrivs. Därav Plåx och inte FloxNämen om det är engelska måste det ju uttalas flox, inte plox?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det borde ju det. Men det gör jag inte. För att jag är finne, där ska man ju uttala ord som de skrivs. Därav Plåx och inte FloxNämen om det är engelska måste det ju uttalas flox, inte plox?
Det är fantastisktNä. Sällan skådat namn, måtte jag säga.
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.
Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?
Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.
Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
Jag har funderat på hur ni gör när ni träffas, presenterar ni er med både namn och nick eller är ni lite hemliga?
Fast jag inser ju att vissa nick är lite knepiga att använda som tilltalsnamn, trots den här informativa tråden.
Det uttalas ju Briii? Fast det kanske är det du menar med att du inte kan franska.Bri-e. För att jag kan inte franska men älskar osten
Säger ni Pilip också?Ja, det borde ju det. Men det gör jag inte. För att jag är finne, där ska man ju uttala ord som de skrivs. Därav Plåx och inte Flox
Det uttalas ju Briii? Fast det kanske är det du menar med att du inte kan franska.
Glad att du inte heter chevré i alla fall.Exakt (nånstans vet jag ju att det borde uttalas Briii, men den försvenskade varianten har satt sig )
Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
Glad att du inte heter chevré i alla fall.
Stackars franska ostar, vad har vi gjort dem?
Ja, jag skrev ju det. Det heter och uttalas chèvre.Ah, du menar schevv-ree
Ja, det borde ju det. Men det gör jag inte. För att jag är finne, där ska man ju uttala ord som de skrivs. Därav Plåx och inte Flox
Näjeee! Det e feel!!Alltså förlåååååt men nu kanske jag råkar förstöra hela din bild av ditt nick, men Cheshire (katten och staden) uttalas såhär: https://sv.forvo.com/word/cheshire/
Dock inte riktigt lika knepigt som Worcestershire i alla fall.
Jag trodde det var "Grai"!!Mitt namn uttalas gry. Ledsen om det känns knasigt för er som sagt annorlunda i alla år
Jag har funderat på hur ni gör när ni träffas, presenterar ni er med både namn och nick eller är ni lite hemliga?
Fast jag inser ju att vissa nick är lite knepiga att använda som tilltalsnamn, trots den här informativa tråden.
Näe.Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
Förlååååt! Jag älskar dock det älta uttalet - det är ju jättegulligt.Näjeee! Det e feel!!
Det förtjänar du!! Fy!!Förlååååt! Jag älskar dock det älta uttalet - det är ju jättegulligt.
Sedan vette tusan varför jag skrev stad, när Cheshire är typ ett län. Jag skäms.
Du får uttala det så om du villNeeejeee! Jag har alltid uttalat ditt namn som "kili" . Sillu går inte alls ihop i min hjärna.