Hur uttalar du ditt användarnamn?

Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.

Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?

Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

:confused:

Jag har funderat på hur ni gör när ni träffas, presenterar ni er med både namn och nick eller är ni lite hemliga?
Fast jag inser ju att vissa nick är lite knepiga att använda som tilltalsnamn, trots den här informativa tråden.

På Buke-träffar brukar det blir en blandning ;) :D

Uttalas precis som det latinska ordet, typ (med reservation för att jag är skitkass på fonetisk beskrivning :o) "in-vikt-a".

Elo är kortvarianten av Elohssa, ett gaminghandle som föddes för... eh... 13 år sen (Va? När blev jag gammal?!?) Utalas på svenska.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

Pga de spel jag spelar förekommer Elo som nick även på tex Mumble och TS (team speak), vilka båda är program för att prata i grupper över nätet. Jag refererar därför där till migsjälv som Elo, och andra kallar mig för detta. Och jag vet inte om det är 'vardagligt', men det händer ju fler dagar än inte på en vecka. Dessutom får jag, när vi träffas i RL, heta en blandning av mitt eget namn och nicket. Men iom vanan att höra det högt så brukar jag reagera på det.

Jag har funderat på hur ni gör när ni träffas, presenterar ni er med både namn och nick eller är ni lite hemliga?
Fast jag inser ju att vissa nick är lite knepiga att använda som tilltalsnamn, trots den här informativa tråden.

Beror på. Just bukenicket används inte utanför buke. Men när jag var i USA så kallades jag Future i person (namn på steam). :D:o På en av mina vänner använde jag "steamnamnet", jag kunde inte med att säga hans riktiga namn. :eek:

Ferrari valde jag som 13 åring. När jag var medryttare på hästen Fairmont . Varför jag inte valde att heta Fairmont istället för Ferrari är en bra fråga.

-uttalas som [fe-rarri]

:confused:
Näe.
Fast på ett annat forum jag hängde på så träffades vi vid olika tillfällen och jag fick heta mitt nick. Så pass ofta att jag till slut lärde mig lystra till det.

Men numera? Nix. Det blir dessutom förväxlingar här eftersom mitt nick används i alla möjlig olika sammanhang. En användare här inne refererar till sin fru så.

Förlååååt! :angel: Jag älskar dock det älta uttalet - det är ju jättegulligt.

Sedan vette tusan varför jag skrev stad, när Cheshire är typ ett län. Jag skäms. :cry::down:
Det förtjänar du!! Fy!! :rofl:
Säger dock tack ändå för uttal osv, får blanda med min variant och äkta, jag har ju trots allt ett z i mitt nick :devil::p (trots att det är tyst :angel:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka