Uttalsguide till mitt nick:
Jag som tänker ett käckt: Peposodent(-aku).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uttalsguide till mitt nick:
molly som namnet, phlox som plåx (typ). (...) Aldrig upptaget på diverse sidor och sociala medier
Eller sill-i-dill....Hahaha say it isn't so!
niffredill
Ara-slej säger jag. Uttalar du alltså med i på slutet?
Neeejeee! Jag har alltid uttalat ditt namn som "kili" . Sillu går inte alls ihop i min hjärna.Kort och enkelt: silli
Ej att förväxlas med @Chili , vilket händer rätt ofta
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.
Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?
Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.
Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
faktiskt lite nyfiken på hur andra 'tänker' mitt användarnamn, mest eftersom det var typ den svåraste sången som fanns när jag var liten och jag verkligen tänkte på det som "sskfjksjganfekkncfkafsdvnjaalwoijfkdxv" (och lite nyfiken på om någon kan hela refrängen, men den mängden ord fyller nog sin egen tråd)
@supercalifragilistic jag är mer van vid det svenska "Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt, hela ordet låter kanske rätt så infernaliskt. Men säg det ut högt och klart så låter det bengaliskt. Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt."
Fast i dubbningen av filmen sjunger de en annan översättning...
Kl
Mitt nick uttalas på engelska, eller förkortas BSF (beässäff) icke att blanda ihop med BondeSökerFru...
Nej, nej, jag refererar aldrig till mig själv som Caoimhe förutom som ett nick på internet, men jag har ju ändå ett uttal i huvudet. Och då blev jag nyfiken på hur andra tänker sig att sina nick låter - för oftast så har en ju en tanke om hur det ska låta, även om namnet endast läses och inte uttalas.Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.
Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?
Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.
Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.
Alltså förlåååååt men nu kanske jag råkar förstöra hela din bild av ditt nick, men Cheshire (katten och staden) uttalas såhär: https://sv.forvo.com/word/cheshire/Mitt kanske är en av de mer komplicerade
Nu kommer jag nog aldrig behöva försöka stava och uttala det till nån men om det händer så får de en lapp!
"Chechajer" typ eller liknande
ni vet Cheshirekatten från Alice i underlandet? Är en liten personlig stavning på det
Nej men givetvis inte.Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?