Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och det är urfånigt. Tänk om folk skulle ta och växa upp någon gång.
-vegan som är trött på tråkiga människor.
Soja soja.
Fan, glömde ingefäran.Soya soya ingefära trodde jag att det var.. (eller så ja, så ja Ingen fara,..)
Ja, om ens veganmat består av sojaprotein i klumpform, då är det deppigt. MEN!! Ta-daaa - det finns MASSOR med himmelska veganrätter som inte är i närheten av sojaklumpen utan lever sitt eget gastronomiska liv utan att försöka efterlikna kött.Men jag förstår tröstbehovet, jämför med en riktigt fin, vällagad köttbit och en klump sojaprotein, jag skulle också bli deprimerad![]()
Sallad, rostade rotsaker, potatis är del av min vegetariska kost .en denna kompletteras sedan med fisk, fågel eller kött av olika slag. Så som vi, homo sapiens alltid gjort sedan vi började knalla omkring här på jordenJa, om ens veganmat består av sojaprotein i klumpform, då är det deppigt. MEN!! Ta-daaa - det finns MASSOR med himmelska veganrätter som inte är i närheten av sojaklumpen utan lever sitt eget gastronomiska liv utan att försöka efterlikna kött.
Ja, men det var innan vi uppfann Djurindustrierna.......Sallad, rostade rotsaker, potatis är del av min vegetariska kost .en denna kompletteras sedan med fisk, fågel eller kött av olika slag. Så som vi, homo sapiens alltid gjort sedan vi började knalla omkring här på jorden![]()
Ja jag är lite egen av mig.Ja, men det var innan vi uppfann Djurindustrierna.......
Ja jag är lite egen av mig.
Äter endast kött som jag eller någon jag känner arbetat upp (undantag på lokal)
Det mesta i frysen har jag skjutit själv antingen med byssan eller slaktpistolen![]()
Köttkonsumtion förutsätter ju dödande.Skulle det vara definitionen av att "vara egen av sig?" Det är väl knappast ovanligt att folk gör medvetna val när det gäller villket kött de köper?
Tyvärr så är det ju så att det finns fler problem när det gäller köttkonsumtion än endast djurhållning..
Köttkonsumtion förutsätter ju dödande.
Det är ju vad som gör att många väljer att avstå från kött.
Men vad man inte inser, är att om alla avstod från kött så skulle det innebära stora problem för
livsmedelsproduktionen. För samtidigt så avstår man väl från den petroleum baserade konstgödsel o kemikalie användningen.
Vilket innebär att bla Soja inte kan produceras i de mängder och till det pris det har idag .
Växelbruk med inslag av vall vore väl knappast aktuellt eftersom vi inte längre behöver grovfoder till djuren..