Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min unghäst (3 i år) ska till Strömsholm på Måndag för en utredning. Hon är lastad 4ggr i sitt liv varav 1 gång gick åt helvete.. Hon kastade bak, lyckades komma UNDER bommen och for ut på lämmen(1 år sedan).
Nu har jag bara hunnit träna några gånger sedan dess.
Hästen följer med mig in utan problem. Väl inne kastar hon ut. Sist lyckades vi komma till den punkt där jag fick henne att (hyfsat) lugnt stå kvar & sedan backa ut. MEN tror att så fort lämmen ska upp så kommer det att ta hus i helvete i transporten.
Tips?
Skriv gärna och tala om hur det gått både med besöket och hur det gick att åka,så klart hållet jag tummarna för er!!.
Med transporterandet gick det bra! Hon var inne på 30min..utan hjälpmedel..Jätteskönt. Innan hemtransport fick hon lugnande.. vägrade att gå på..vi fick tyvärr lina på henne.. Men hon var lugn att köra båda gångerna.
Med besöket gick det åt HELVETE. Älskade Twiggy har Kissing Spines & blev i princip utdömd..
Så detta blev hennes sista transportresa. Nu ska hon få gå & äta gott och gosa med mig tills försäkringsbolaget sagt sitt.
Sedan kommer hon att tas bort på hemmaplan.
Tack för stöd, råd & tips alla!
Med transporterandet gick det bra! Hon var inne på 30min..utan hjälpmedel..Jätteskönt. Innan hemtransport fick hon lugnande.. vägrade att gå på..vi fick tyvärr lina på henne.. Men hon var lugn att köra båda gångerna.
Med besöket gick det åt HELVETE. Älskade Twiggy har Kissing Spines & blev i princip utdömd..
Så detta blev hennes sista transportresa. Nu ska hon få gå & äta gott och gosa med mig tills försäkringsbolaget sagt sitt.
Sedan kommer hon att tas bort på hemmaplan.
Tack för stöd, råd & tips alla!
Vet några som passade bak med en vattenslang. Den hästen kastade sig inte ut flera gånger. Kanske inte så snälllt.