ishmanda
Trådstartare
Jag behöver hjälp från er kunnaiga här inne med förslag på hur man kan träna bort ett protest beteende. Har en jätte go jackrussel hane som i ren protest bajsar inne när han inte får som han vill. Detta sker BARA dom nätter han inte får sova i sängen och han vet mycke väl vad han gjort, det räcker man pekat på det så säkner han huvudet (skäms) och går och lägger sig i sin säng.
Dom går ut varje kväll innan vi lägger oss och kommer ut direkt på morgonen, ibland väcker han mig på nätterna när han behöver gå ut. Men så fort vi stänger ute honom från sovrummet så bajsar han på golvet i vardagsrummet.
Vad ska vi göra för att få bort detta beteende??? Börjar bli rätt trött på det nu.....så snälla hjälp mig.
Dom går ut varje kväll innan vi lägger oss och kommer ut direkt på morgonen, ibland väcker han mig på nätterna när han behöver gå ut. Men så fort vi stänger ute honom från sovrummet så bajsar han på golvet i vardagsrummet.
Vad ska vi göra för att få bort detta beteende??? Börjar bli rätt trött på det nu.....så snälla hjälp mig.