Hur träffade ni er partner?

Sv: Hur träffade ni er partner?

Det är lite spridda historier; lite bekanta, lite krog, lite internet, lite jobb. Kul att det är så olika :)

En gemensam kompis tog med honom hem till mig på fest för 8 år sen, sen träffades vi ett halvår, gjorde slut, blev ihop igen och var ihop ett år.
Sen gjorde vi slut igen, och var ihop med varsin annan i några år, och träffades detta år igen och är ihop igen:)

Vi är verkligen varandras stora kärlek, och nu är vi vuxna med så nu funkar allt så j** bra=)

Jag träffade min fästman på "Klacken" i Stockholm hösten 2010. Vi spelade airsoft och jag började av en slump prata med hans lagkamrat och när vi stod där så kom Markus fram tillsammans med en annan lagkamrat. Han hade mörka skyddsglasögon, keps, piercing i läppen och en fantastiskt snygg bössa :d Han var ouppnåelig för någon som mig, tänkte jag. Han skrämde mig lite med sin hårda attityd och sina korta, smått dryga svar men han var så ruggigt fin..
Tog tillslut mod till mig och vågade adda honom på Facebook, be om hans MSN och sedan, efter mycket grubblande, fråga om han kanske ville ses och kolla på film någon gång.
På nyårsafton 2010 frågade jag chans på honom och han sa ja. I mars 2011 adressändrade jag och i november 2013 gav han mig en ring :) Jag kommer aldrig ångra att jag tog mod till mig och vågade fråga.
Vi är olika men ändå lika. Vi delar syn på hur hemmet ska se ut och sådant "viktigt" men han är den vuxna och lugna av oss två. Jag är rätt barnslig och har väldigt hetsigt humör som han av oklar anledning står ut med. Kanske är det lussebullarna som jag mutar honom med..:cautious:
Summa summarum, vi träffades när vi sköt folk för skojs skull i skogen :D

Var med på en nätdejtingsida utan några egentliga intentioner om att träffa någon utan tyckte mest att det var kul (och en lite självförtroende boost, haha :angel: ) att chatta med folk.

Och så började en lite halvfånig och alldeles för gammal kille skriva och vi kom fram till att vi tränade på samma gym. Var inte alls intresserad av något förhållande. Speciellt inte med honom, men efter någon månads övertalning så föll jag plötsligt pladask och vi flyttade ihop ett par månader senare :p

Nu har vi varit ihop i tre år, precis köpt hus tillsammans och jag kunde inte varit lyckligare :love:

Jag bildade par med min kompis storebror. Vi träffades redan när jag var 16 och jag tyckte att han var så fruktansvärt snygg. Dock blev vi inget par då utan det dröjde nio år innan vi båda var ledig samtidigt igen och då slog jag till och haffade honom innan han ens han undra vad som hände:D

Vi har varit ihop i sju år och är gifta sedan fyra år. Och jag tycker fortfarande att han är fruktansvärt snygg;)

Jag börjar mot min vilja inse att jag och dejten(tillika ex. sambon)har för olika syn i viktiga frågor för att kunna funka ihop i det långa loppet. Jag kommer alltså bli "riktig" singel snart och även om det inte är det värsta som kan hända och jag ännu är ung så börjar det känns tröstlöst...

Så för att få lite hopp om ett framtida stabilt förhållande undrar jag nu som rubriken lyder, hur träffade ni er partner?
Jag hittade min man via en kontaktannons på "kontaktsajten" för 14½ år sedan.
Det var väl innan företeelsen "nätdejting" fanns, jag ser det mer som en kontaktannons som fanns på nätet istället för i Expressen eller Hemmets Journal.
Eftersom jag är en misstänksam människa så valde jag att först brevväxla/mailväxla i några veckor innan vi började snattra över ICQ (timmavis varje kväll :p) och till sist över telefon, efter ca 2 månader. Men sen gick det snabbt, från det att vi möttes första gången IRL till vi köpte en gård och flyttade ihop tog det 3 månader... Och, som sagt, vi bor fortfarande kvar på gården med en attans massa hästar och 4 barn. :love:

Fördelen, så som jag ser det, med vårt sätt att träffas var att vi hann lära känna varandra ganska väl från insidan innan vi träffades på riktigt. Vi har en väldigt likartad grundsyn på livet och det var det som gjorde att jag vågade satsa på detta efter 8 år som singel.

Om 9 dagar är det 14 år sedan vi fick nyckeln till gården. :love: Vi har varit gifta i drygt 11 år och ingen av oss har någon plan på att förändra detta...

Kl

Jag mötte min sambo när jag var ute på krogen med mitt nuvarande ex.
Har var ruskigt snygg och intressant, så jag gjorde en kovändning, bröt upp mitt förhållande och lyckades efter tre månaders vånda få till en middag. 6 år senare är jag fortfarande nöjd med beslutet.

Han är min gamla chefs lillebror :D

Jobbade för henne i ungefär 2 år och han träffa alla i familjen som var på besök ibland, utom brodern som jobbade i annat exotiskt land under just den perioden. Jag slutade jobbet och flyttade hem och ett par år senare skulle hon gifta sig och hade en fest innan. Jag åkte dit och väl på festen så ansåg en av kusinerna att det skulle vara hemskt bra om jag kunde bli tillsammans med ovan nämnda bror. Jag hade ingen större lust och var urbota trött på män samt rysligt cynisk och bitter vid det laget. Sagt och gjort så fick jag träffa honom och vi blev högst odiskret ihopfösta. Det var nog den längsta och roligaste festen i mitt liv, det slutade klockan sju på morgonen med att vi badade i en trädgårdsdamm :angel:

Sedan dess har vi varit tillsammans, det är 2,5 år sedan och i somras förlovade vi oss. Det första året hade vi ett distansförhållande men nu har vi samlat familjen (oss två samt mina katter och en häst) i samma stad.

*kl*

VildaWebben

3 mån messande om ingenting. En middag hann vi med innan vi blev sambos. 12 år i feb.

Han passade på att sno min plats i ett knökfullt öltält när jag stod och beställde öl i baren. Han föreslog att jag kunde sitta i hans knä istället(vilket inte är hans stil alls).

Jag hade gett upp hoppet om att finna någon och bestämt mig för att leva mitt liv på bästa möjliga sätt utan "jakten på den rätte" bara några veckor innan. Innan jag och mina systrar drog till öltälten deklarerade jag att jag minsann inte skulle kolla efter killar, jag var trött på strul!

Jag har svårt att fatta hur jag kunde finna en så fantastisk människa som vill ha mig som livspartner men jag är otroligt tacksam över det :-D

kl

Vi möttes på aftonbladets sportchatt och vi tjafsade lite på skoj då vi höll på totaaalt olika lag (största rivalerna). Vi chattade ett par gånger, sedan via ICQ. Han tjatade om att få ringa mig och när han väl fick det så pratade vi i ungefär 5 h i sträck! Två kvällar i rad!

Efter ungefär en vecka träffades vi och det ska klick direkt och det är inte många dagar vi varit ifrån varandra sedan dess... och det är nu snart 16 år och ett barn senare :love: Han är min bästa vän!
Samtidigt som vi är väldigt olika så är vi på flera plan väldigt lika! Och tror det är det som gjort att det hållit så länge! :)

På ett lokalt community för Uppsala-ungdomar år 2004. Vi bråkade om min avatar och addade sedan varandra på MSN. I 7 år var han min bästa vän och min enda riktiga kärlek, men jag vågade aldrig säga något. Varför skulle någon som han vilja ha någon som mig?

En dag berättade han för mig att han alltid varit kär i mig men aldrig vågat säga något av rädsla att förlora mig helt. Sedan den dagen är det vi, och jag är så kär och lycklig att det är löjligt. :love:

Community på nätet för ganska exakt 5 år sedan. På ingen mindre sida än Lunarstorm hittade jag min nuvarande sambo.

Jag har för övrigt hittat två pojkvänner på nätet. Den första killen hittade jag genom gemensamma vänner, men vi lärde känna varandra genom msn egentligen.

Telefonen ringde en kväll och en man presenterade sig och undrade om han fick bjuda på fika.....

Snacka om att jag blev häpen.
Vi pratade ett tag och jag höll på att trilla av stolen när han berättade att han hade ridit i ett par år.
Det blev inte fika riktigt då, liiite misstänksam var jag ju, men senare.
Vi har varit ihop i runt 20 år nu.

I stallet:) Jag började rida i samma grupp som henne, efter ett tag upptäckte vi att vi alltid satt kvar sist i cafeterian och fikade efter ridningen. Resten av ridgruppen visste väl att vi var ett par innan vi själva visste;) Vi flyttade ihop och efter ett par år så friade jag under en ridlektion. Vi är numera gifta sedan sju år:D

Kl

jag tror att om det är menat att träffas så händer det , om man inte är för avig själv

kl

På nätet :)

En kompos övertalade mig att regga mig på en sida, jag var tvärsur och helt emot det.
Men så fick jag ett meddealnde av min nuvarande man, blev lite nyfiken och på den vägen är det.

Varit tillsammans drygt fem och och gifta tre.

Min träffade jag på en finlandsfärja (faktum är att det är den kvällen där min avatarbild är tagen! :)), jag var där och festade och han spelade i ett band ombord. Vi började småflirta och sen pratade vi i pausen och sen hängde vi hela kvällen till tidig morgon och hade bara sjukt roligt!
Sen gick det något år så var jag på en seglingstävling på västkusten och skulle tävla, på kvällen var det regattafest och där på scenen stod han igen! Under den här tiden var vi båda upptagna så det hände inget mer än att vi hade väldigt trevligt och kul båda kvällarna.. Nåt sms då och då under åren men mest God Jul typ inget mer.
Sen gick det ett år till nästan innan vi fann varandra på facebook och då visade det sig att vi båda var singlar så efter 2 veckor åkte jag ner och hälsade på och sen är jag typ kvar! :D :love:

Och ja.. vi båda har tänkt på varandra sen första gången vi träffades så det var nog "Meant to be" :)

Senast ändrad:

Vi gick i samma skola i 3 år (gymnasiet) men då blev det inget.. Däremot började vi prata över nätet ca 1 år efter det att vi tagit studenten och på den vägen gick det. Nästa februari är det 8 år..:)

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 560
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
30 933
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka