hur tolka detta?

kisse

Trådstartare
Har en snabb fråga, hur tilkar ni detta; språngavgift 3000 samt 9000 vid konst. dräktighet 1/10.

Tänker ni 9000 till om stoet är dräktigt den 1/10, eller 9000 den 1/10 oavsett om stoet fortfarande är dräktigt eller ej, bara hon någongång var det, tex på dygn 22 men kastade sedan?

Hoppas ni hängde med... :confused:

Sv: hur tolka detta?

3000:- vid språng samt om stoet är dräktigt den 1/10 så kostar det 9000:-, tycker dock inte det är riktigt "bra" med fast datum bättre då vid tex 90 dgn. Säg att man har ett krångelsto som inte tar sig förrän sista försöket på säsongen (sent alltså) då är hon ju inte så långt gången den 1/10 med tanke på att de flesta bolag inte fosterförsäkrar förrän på 90 dygn så är ju risken att man står där med ett sto som kastat mellan den 1/10 och 90-dygns kontrollen och redan betalt allt men inte kan få ut ett öre på någon försäkring. Ett av mina ston tex är på dygn 53 den 1/10 (beräknad första veckan i juli så visst hon är sen men det är lätt hänt om de krånglar) Med en sådan hingst skall man alltså ge upp i juni månad om man vill vara på den säkra sidan att inte riskera alla pengarna.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 691
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 835
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 166
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit