Hur tätt kan man starta?

S

Skylar

Fråga från en nybliven fälttävlans entusiast, Hur tätt inpå varandra kan man starta deb? säg att hästen är i hyfsat bra trim, kan man starta två tävlingar med bara några veckors mellanrum, eller ska man ta det lungt den närmsta tiden efter?

Hur gör ni som är lite mer rutinerade? Finns ju inte så många tävlingar på en säsong så man vill ju åka på allt :bump: , (fast vet att man inte ska det :( )

Sv: Hur tätt kan man starta?

Fråga från en nybliven fälttävlans entusiast, Hur tätt inpå varandra kan man starta deb? säg att hästen är i hyfsat bra trim, kan man starta två tävlingar med bara några veckors mellanrum, eller ska man ta det lungt den närmsta tiden efter?

Hur gör ni som är lite mer rutinerade? Finns ju inte så många tävlingar på en säsong så man vill ju åka på allt :bump: , (fast vet att man inte ska det :( )

Jag svarar: Prata med din tränare. Vad säger han/hon? Tränaren vet ju vad du och hästen kan och vad den klarar.

Men jag tycker att det är ok med 2 debutant i rad om det skulle vara så. Det handlar ju om hur du tränar mellan tävlingarna också. :)

Tyvärr är det så bundet vid när tävlingarna är så det är sällan man får den optimala planeringen. :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 741
Senast: MissFideli
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?