U
ultrakhatt
Sv: Hur tar ni hand om era hopphästar?
jag har en sjuårig holländare efter heartbreaker, han går för det mesta sju dagar i veckan, ibland när det är mörkt och kallt så lite mindre. är inte så avancerad dagligen det är dagliga rykten, om jag har tid lite finutsning i manen och dyl. han har både massör och kiropraktor, brukade sko honom hos en killesom heter ubbe på söderkliniken men nu behöver vi inte droga honom längre så nu är det ubbes en kille som heter peter som gör det. jag har stenkoll på fodret. han kollas av vet minst en gång om året sen har vi en tandläkareen gång om året också. han tävlas 130.
Lite intressant de här, hur folk gör olika och vad folk anser vara nödvändigt osv...
Så, hur sköts era hopphästar dagligen? Och använder ni ex. kiropraktor, massör osv? Hur noga är ni med att bettet är välanpassad, och att sadeln ligger bra? Väljer ni hovslagare efter vem ni tycker verkar bäst, eller tar ni den som boxgrannen använder för att det blir billigare så? Har ni koll på foder eller fodrar ni som det står på baksidan av påsen?
Vilken nivå rider ni på, hur gamla är hästarna, vad är målet osv? Berätta allt, jag tycker det är jättespännande
jag har en sjuårig holländare efter heartbreaker, han går för det mesta sju dagar i veckan, ibland när det är mörkt och kallt så lite mindre. är inte så avancerad dagligen det är dagliga rykten, om jag har tid lite finutsning i manen och dyl. han har både massör och kiropraktor, brukade sko honom hos en killesom heter ubbe på söderkliniken men nu behöver vi inte droga honom längre så nu är det ubbes en kille som heter peter som gör det. jag har stenkoll på fodret. han kollas av vet minst en gång om året sen har vi en tandläkareen gång om året också. han tävlas 130.